Minhen se oprašta od proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem

BMW je navodno prekinuo proizvodnju svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem u minhenskoj fabrici, najavljujući kraj jedne ere...

Kompanija namerava da svoju fabriku rekonfiguriše u ustanovu koja će proizvoditi čitavu postavku električnih vozila. Izveštaji naglašavaju da je ovaj potez visio u vazduhu neko vreme, sa brendom BWM koji je još novembra meseca 2020. godine najavio da bi trebalo da prebaci svoju proizvodnju osmo i dvanaestocilindričnih agregata iz Minhena u britanski Hams Hal, sa manjim motorima koji će se kreirati u Australiji.

Sudeći prema nemačkoj BR24 publikaciji, poslednji motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji će biti proizveden u ovom pogonu biće V8 jedinica koja je sišla sa proizvodne trake desetog novembra. 1.200 zaposlenih u ovoj fabrici proći će kroz trening i biće im dodeljene druge radne pozicije u različitim BMW ustanovama. Kako mediji prenose, ovaj prekid proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem odnosi se na sve jedinice, uključujući benzinske, dizel i hibridne varijante.

Ono što je još interesantnije, uprkos tome što je većina rivala ovog proizvođača postavila posebne datume za prekid proizvodnje standardnih mašina, BMW kategorički odbija da učini isto. Sa većinom marki koje su svoju tranziciju na električna vozila eksluzivno zakazala za 2030. godinu, bavarski proizvođač je prilično skeptičan i smatra da to nije moguće postići. Kao rezultat ovoga, Bavarci će nastaviti da prodaju svoje ICE i električne modele zajedno na brojnim tržištima.

Minhenska fabrika bila je zadužena za proizvodnju električnog i4 modela od oktobra meseca 2021. godine, a sada će postati dom budućih linija baziranih na Neue Klasse konceptu. BMW Blog je preneo da će drugi EV modeli u ovoj fabrici biti električna verzija 3 serije, poznata kao i3, i3 Touring i druga generacija i4 modela. Proizvođač automobila potvrdio je da će lansirati šest Neue Klasse električnih linija između 2025. i 2027. godine.

BMW je naveo da će prvi od njegovih Neue Klasse modela predstavljati zadivljujući koncept najavljen prošlog septembra. Ova platforma je takođe bila dizajnirana kako bi podržala jedinice sa unutrašnjim sagorevenjem, tako da ni ovaj prekid proizvodnje u Minhenu ne znači kraj za ICE modele kompanije BMW. Brojni drugi električni BMW modeli biće kreirani u Nemačkoj, ali ne u Minhenu. Ove linije uključuju iX, i5 i i7 varijante iz Dingolfinga, X1 i X2 modele kreirane u Regensburgu, dok BMW takođe planira i kreiranje velikog pogona za sastavljanje baterija u Štraskirhenu.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group