Kompanija Lamborghini svoje atmosferske, ne hibridne V12 modele izvodi na ispašu i poslednji od ovih modela koji će se naći pod reflektorima godinu dana duge proslave istorijskog značaja njenih V12 mašina jeste legendarni Diablo...
Diablo serija iz devedesete godine svoju slavu je dosegla zbog prve serije proizvodnih modela koji su dostizali 322 km/h, što je omogućeno putem Bizzarrini dizajniranog V12 agregata dobrog za 485 ks, koji je od 1963. godine do devedesetih porastao sa 3,5 na masivnih 5,7 litara.
Međutim, maksimalna brzina je samo deo priče Diablo linije, jer je 1993. godine najavljena Diablo VT – Viscous Trection – verzija, koja je predstavljala prve superautomobile sa pogonom na svim točkovima i upravo je to pomoglo da se razlikuje od većine svojih rivala, uspostavljajući platformu koja se zadržala u gotovo svim Lamborghini modelima do danas.
Transmisija VT modela mogla je da pošalje maksimum 20% snage na prednje točkove, ali je ipak učinila Diablo daleko stabilnijim u vreme pre nego što su sistemi kontrole vuče i stabilnosti bili toliiko česti. Zapravo, ne može se reći da je tehnologija nedostajala ovoj liniji, jer je VT takođe predstavio i podesive amortizere sa pet modova.