Britanija zabranila reklamu kompanije Toyota zbog "nebrige o životnoj sredini"

Lagani terenac Toyota Hilux nastavlja da osvaja obožavaoce širom sveta zbog svoje praktičnosti, mehaničke snage i mogućnosti da pređe preko gotovo svakog terena sa kojim se vozači ikada realistično mogu susresti...

Pored toga, ovaj ogroman uspeh svakodnevno jača u velikom delu sveta, uprkos tome što novi model ove linije nije prodat preko okeana gotovo trideset poslednjih godina. Međutim, legendarna linija sada ima malih poteškoća i na našem kontinentu zbog jednog reklamnog revizora iz Britanije, koji je naveo da je reklamna kampanja za ovaj automobil suviše agresivno i na pogrešan način uticala na kupce.

U ovom reklamnom spotu predstavljaju se moćne terenske sposobnosti Hilux modela, koje su shvaćene kao direktan poziv vozačima da krenu put terenskih avantura na račun planete Zemlje. Za ovaj slučaj se smatra da je prvi u kome je Advertising Standards Agency blokirala jednu reklamu zbog toga što predstavlja nedostatak odogovrnosti prema zaštiti životnog okruženja.

Ovaj slučaj pokrenut je sa ASA od strane Adfree Cities, britanske grupe koja pokušava da javni prostor oslobodi marketinškog materijala, fokusirajući se na dve reklame koje su emitovane 2020. godine. Prvi od ovih snimaka izbačen je putem društvenih mreža i sadržao je flotu Hilux pikapova koji se kreću rečnim koritom kao krdo divljih životinja u prirodnjačkom dokumentarcu, dok je narator sve ispravio sa rečenicom ’jedan od najvećih prirodnih spektakala’, završavajući reklamu sa rečima ’Toyota Hilux. Rođen da luta’.

Drugi zabranjeni reklamni materijal na ostrvu postao je poster koji predstavlja drugo jato popularnih Toyota pikap modela koje se kreće zemljanim putem u scenariju nalik pustiji, pod naslovom: ’Rođen da luta’.

U svoju odbranu, kompanija Toyota izjavila je da Hilux ime stoji iza najtežih okruženja i da su pojedine industrije, kao što je farmerska i šumarska, zaista glavne ciljne grupe kojima je preko potrebna ovakva vrsta mogućnosti na svim terenima, koja je predstavljena u samoj reklami. Iz ovog brenda takođe naglašavaju da je snimanje izvršeno u Sloveniji, na privatnom zemljištu, uz potpunu saglasnost i dozvolu vlasnika, dok su napori u razvoj i elektrifikaciju automobila ovog proizvođača još od 1997. godine, dokazali njegovu posvećenost za brigu o našoj planeti.

Međutim, naglašavajući da je scenario u snimku čista fantazija i da je Toyota pokušala da targetira kupce kojima je ovakav automobil potencijalno zaista potreban, kako bi sa njim savladali terenske uslove, ASA ipak tvrdi da je reklama predstavljena na način koji odobrava upotrebu ovog vozila na način koji zanemaruje njihov uticaj na prirodu i okruženje.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group