Novi izveštaj koji kruži regionalnim i zapadnim medijima tvrdi da kineski automobili imaju "više stope amortizacije" od japanskih i korejskih konkurenata…
Iako se na prvi pogled čini da se radi o neutralnoj analizi, ispod površine krije se stara igra moćnih zapadnih brendova: zastrašivanje potrošača kako bi ih odvratili od sve konkurentnijih i povoljnijih kineskih vozila.
U navodnoj studiji sprovedenoj u Vijetnamu, istaknuto je da modeli MG brenda (koji je u kineskom vlasništvu) poput MG 5, ZS i HS gube između 24% i 33% vrednosti u roku od dve godine. Za poređenje, japanski i korejski modeli kao što su Toyota i Hyundai beleže pad vrednosti od 10-17% u istom periodu. Ali tu dolazimo do pitanja: da li amortizacija zaista odražava kvalitet? Ili je to jednostavno posledica već uhodanih predrasuda i planski generisane nestabilnosti oko kineskih vozila?
Šta mediji zaboravljaju da kažu? Kineski automobili su često značajno jeftiniji na početku, puni opreme i tehnologije koju konkurencija nudi za 30-40% višu cenu. Logično je da će njihova proporcionalna vrednost na sekundarnom tržištu izgledati lošije, ali u praksi korisnik i dalje dobija više za manje novca.
Još važnije, činjenica da se kineska vozila tek probijaju na međunarodna tržišta znači da njihova percepcija vrednosti nije utemeljena na iskustvu, već na reputaciji koju su im izgradili konkurenti i njihovi medijski megafoni. Niko ne pita koliko je vremena trebalo Kiji ili Hyundaiju da dobiju kredibilitet koji danas imaju. Zašto bi kineskim proizvođačima bilo drugačije?
Ironično, u istom izveštaju stoji da je BAIC Beijing X7 izgubio samo 12% vrednosti u dve godine, što je manje nego mnogi zapadni modeli. Ali taj podatak je marginalizovan, gotovo stidljivo ubačen u tekst, kao da se autor izvinjava što kineski model ne odgovara narativu.
Konačno, kada se pogleda šira slika, postaje jasno: Zapadne sile se užurbano mobilišu protiv "kineske pretnje" u auto-industriji. Tretiraju nisku cenu kao sumnjivu taktiku, a ne kao rezultat efikasnije proizvodnje. I koriste medije kako bi formirali stavove potrošača pre nego što oni sami dobiju priliku da formiraju svoje mišljenje.
U stvarnosti, kineski automobili su daleko od savršenih. Ali nisu ni toliko loši koliko ih predstavljaju. A činjenica da ih se konkurencija toliko boji, govori upravo suprotno: vreme dominacije starih igrača je na izmaku, i to ih plaši više nego što će oni ikada priznati.