Kiin dizajner dobitnik zlatnog volana

U žiriju su bili mišljenja da nikada pre dizajneri nisu bili tako važni u automobilskoj industriji. Peter Schreyer, predsednik i glavni dizajner grupacije Hyundai-Kia, za izvanredna dostignuća u automobilskoj industriji dobio je počasni Zlatni volan.

 


Bavarac Schreyer je šef Kijinog dizajna od 2006. godine, a početkom ove godine postao je i predsednik svih dizajnerskih centara grupacije Hyundai-Kia. Schreyer koji je zadužen za dizajn 5. najvećeg proizvođača automobila na svetu, tek je 2. dizajner u 31-godišnjoj istoriji Zlatnog volana. Čuveni Giorgetto Giugiaro je to priznanje dobio davne 1995. godine.

Dobitnici priznanja u zadnjih nekoliko godina bili su npr. Ferdinand Piëch, 1. čovek Volkswagena (2012), Alan Mulally, predsednik uprave Ford Motor Company (2011) i Norbert Reithofer, predsednik uprave BMW (2010). Izbor organizuju revije Bild am Sonntag i AutoBild, a svečana podela priznanja će biti 12. novembra u Berlinu.

“Veoma sam ponosan da sam dobio ovu značajnu nagradu. To je za mene velika čast i istovremeno priznanje naših dizajnerskih odeljenja širom sveta, koji su u zadnjih nekoliko godina uradili veliki posao,” komentarisao je Schreyer.  On je najzaslužniji za stvaranje više puta nagrađivanog Kijinog dizajnerskog jezika i ‘tigrove maske’ – karakteristične maske po kojoj su Kijini modeli postali prepoznatljivi.

“Korporacija Kia Motors mi je dala jedinstvenu priliku početi od nule i automobilskom brendu dati sasvim novo, karakteristično lice. Odgovornost za dizajn grupacije Hyundai Motor je novi izazov i istovremeno jasno razlikovanje dizajnerskih strategija ova dva brenda,” dodao je 60-godišnji Bavarac.

Peter Schreyer se usavršavao na minhenskom unirzitetu za upotrebljive nauke i londonskom London Royal College of Art, a isti mu je 2007. godine čak podelio počasni doktorat. Pre nego što su ga doveli u Kijine redove Schreyer je bio odgovoran za dizajn modela kao što su Audi TT, Volkswagen Beetle i Volkswagen Passat.

U Kiji je Schreyer razvio dizajnersku filozofiju koja preferiše jednostavnost i jasnoću, što je u velikoj meri uticalo na uspeh brenda – u zadnjih pet godina Kia je udvostručila svoju globalnu prodaju i u 2012. godini prodala je preko 2,7 miliona vozila. 

Pod Schreyerovim vodstvom Kijini dizajnerski studiji u Koreji, SAD i Frankfurtu kreirali su nekoliko upadljivih vozila - npr. kultni crossover Soul, dinamični sportski terenac Sportage, elegantnu limuzinu Optima, električni koncept POP, studija GT i koncept manjeg sportskog terenca provo.

Nemac se sada potpisao pod čitavu gamu modela Kia. Zadnji model koji je još čekao na redizajn je novi Kia Carens (u prodaji širom Evrope od maja 2013.) i u klasi monovoluena donosi novu vizuelnu dinamičnost.

Privlačnost Kijinog dizajna nije očigledna samo kroz prodajni uspeh nego i po brojnim nagradama koje je Kia osvojila otkako se Peter Schreyer priključio korporaciji. Čak deset Kijinih modela dobilo je prestižne red dot nagrade za dizajn, a limuzina Optima i novi pro_cee’d su čak dobili priznanje 'najbolji od najboljih.' Stručnjaci su pohvalili i celu dizajnersku strategiju pa je tako žiri Automotive Brand Contest Kiju ocenio kao 'najbolju od najboljih' za 2011. u kategoriji dizajna brendova.




Zlatni volan spada među najvažnije automobilske nagrade u Evropi. Nagradom organizovanom 1976. godine svake godine nagrađuju se najbolji novi modeli, dok počasni Zlatni volan od 1983. godine podeljuju vodećim ljudima automobilske industrije. Do sada su ovo prestižno priznanje dobila i dva vozača Formule 1: Michael Schumacher (1993) i Lewis Hamilton (2007).
U kategoriji vozila pobednike biraju čitaoci revija Bild am Sonntag i AutoBild, ili nezavisni 40-člani žiri koji čine trkači, inženjeri, dizajneri i automobilski novinari. Osvajača počasnog Zlatnog volana biraju predstavnici ove dve revije.


Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group