Peugeot predstavlja potpuno električnu liniju 3008 modela

Više slika

Više slika

Nakon informacija koje su procurele u javnost ranije o novom krosover kupe modelu, kompanija Peugeot je odlučila da izbaci prve fotografije ovog automobila, ali je ipak zadržala većinu mehaničkih detalja skrivenim od javnosti sve do zvanične premijere...

Dosta toga je otkriveno o novom E-3008 modelu tokom jučerašnjeg predstavljanja, dok je priča o novoj liniji daleko veća od njega samoga. Pozadina nove električne kupe krosover serije francuskog proizvođača zasniva se na budućnosti kompanije Stellantis, jer je E3008 prvo vozilo koje koristi novu STLA Medium platformu ove grupacije, arhiteturu koja će takođe biti korišćena od strane drugih evropskih i američkih brendova.

Već je bilo poznato da će E3008 model ići do 316 ks i imati maksimalni prelazni opseg od 700 kilometara između dva punjenja, ali sada su zvanično poznati i ostali detalji koji će dopuniti praznine. Stoga, krenuvši sa dna trodelne postavke nove linije, gde se nalazi Electric 210, bitno je napomenuti da on poseduje jedan električni motor postavljen napred, dobar za 207 ks i 343 Nm obrtnog momenta, da je za ubrzanje do stotke potrebno prilično velikih 8,7 sekundi i da može putovati 525 kilometara između dva punjenja uz pomoć 73kWh snažne baterije.  

Za kupce kojima je potrebno nešto više, tu je Electric 230 Long Range varijanta, koja takođe poseduje konfiguraciju sa jednim motorom napred, ali stiže sa baterijskim pakovanjem od 98 kWh i produženim prelaznim opsegom od 700 kilometara. Ova serija donosi i veću snagu od 227 ks, ali dodatna težina, od 2.174 kilograma u poređenju sa 2.114 kg u prethodno pomenutoj verziji, zajedno sa identičnim obrtnim momentom, znači da je sporiji od Electric 210 baznog modela i da mu je potrebno 8,9 sekundi da stigne do stotke iz mesta.

Poslednja i najmoćnija verzija nove linije predstavlja Electric 320 model, koji poseduje bazni paket 210 modela sa prednjom vučom i dodaje još jednu mašinu dobru za 110 ks i 166 Nm obrtnog momenta na zadnju osovinu, što ga čini jedinom opcijom E-3008 modela sa pogonom na svim točkovima. Kao što mu ime sugeriše, ovaj automobil stiže sa 320 ks, a uprkos tome što nije električna raketa, njemu je za ubrzanje do stotke potrebno sasvim solidnih 6,4 sekunde. Na pravo iznenađenje, Peugeot tvrdi da 320 sa pogonom na svim točkovima dobija isti rejting od 525 kilometra između dva ciklusa punjenja uprkos dodatnoj težini od 85 kg i da u ovim specifičnim uslovima testiranja dodatni kilogrami nisu imali nikakvog uticaja. Međutim, neće predstavljati nikakvo iznenađenje ukoliko ove dve platforme budu imale identične performanse u realnim uslovima.

Sve tri verzije SUV modela poseduju 11 kW punjače u standardnoj ponudi, sa opcionom 22 kW varijantom i može biti punjen snagom do 160 kW. Ovo je sasvim dovoljno kako bi se napunila dva modela standardnih prelaznih opsega od 20 do 80% za 30 minuta, dok je 230 Long Range modelu potrebno nešto manje minuta zbog toga što će se pridružiti čitavoj ponudi nešto kasnije i posedovaće drugačiju tehnologiju baterijskog pakovanja. Ljudima koji su nestrpljivi kako bi čekali ove verzije kojima je potrebno pola sata kako bi bili dopunjeni, definitivno će prijati činjenica da francuski proizvođač planira priključne hibridne, pa čak i potpuno standardne 3008 modele.

Nova linija predstavlja fastback SUV segment i preuzima dizajnerski jezik automobila nove 4008 linije i poseduje još izraženiju sportsku liniju od odlazećeg 3008 modela. Krovna linija novog modela nema uticaja na prostor za glavu, zapreminu prtljažnika sa podignutim sedištima, ali stvar može biti drugačija kada su sedišta spuštena jer je prema navodima zadnji motor modela sa pogonom na svim točkovima zauzeo dobrih pedeset litara prtljažnog prostora, dok ni jedan od modela ne poseduje gepek na prednjoj strani.

Ono gde bi nova platforma trebalo da donese najviše praktičnosti upravo i jeste enterijer, sa E-3008 modelima koji poseduju međuosovinsko rastojanje od 2.739 milimetara, što je za 64 mm više od stare 3008 verzije, pružajući ovim putem značajno veći prostor za noge na zadnjoj strani. Iako putnici na prednjoj strani možda ne dele prostor za noge koji poseduju oni pozadi, oni ipak imaju priliku da se igraju sa novim, zakrivljenim dvadesetjednoinčnim Panoramic i-Cockpit displejom kompanije Peugeot.

E-3008 kreće sa prodajom u Evropi od februara sledeće godine, sa prvim modelima koji će stići u baznoj 210 varijanti sa prednjom vučom, ali benzinskim i hibridnim verzijama za koje i dalje čekamo zvanične detalje. Preostala baterijska i priključno hibridna izdanja pridružiće se opsegu do kraja trećeg kvartala 2024. godine. Sa ovom ponudom pogonskih sklopova, veoma upadljivim stilom i odvažnim enterijerom, nema nikakve sumnje da će novi E-3008 i 3008 modeli postati pun pogodak za kompaniju Peugeot, posebno kada se u obzir uzme uspeh drugih SUV i EV modela francuskog proizvođača.  

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group