Hyundai predstavlja novi i moćni Ioniq 5 N sa brutalnih 640 ks

Više slika

Više slika

Obožavaoci automobila dugo su čekali i konačno dobili Hyundai Ioniq 5 N modele, koji su prvi put predstavljeni javno tokom Goodwood Festival of Speed događaja...

Nova linija obećava vozački fokusirane modele više od bilo kog električnog rivala i cilja ka tome da njeni modeli budu podnednako zabavni za vožnju kao i veoma poželjni N modeli sa motorima unutrašnjeg sagorevanja.

Baš kao i regularni Ioniq 5 model, novi Ioniq 5 N baziran je na Electric-Global Module Platform arhitekturi brenda i primenjuje ekspertizu koju je Hyundai stekao putem rada na RM20e, RN22e i N Vision 74 kotrljajućim laboratorijama. Ovaj sistem sastavljen je od povećanog 84kWh snažnog baterijskog pakovanja i revidiranih električnih jedinica, smeštenih napred i pozadi. Motor koji se nalazi spred isporučuje 222 ks, dok je zadnja jedinica dobra za 378 ks i zajedno pružaju kombinovanu izlaznu snagu od 601 ks, ali ova cifra skače na 641 ks kada se aktivira Boost mod, što automobil čini moćnijim i od Kia EV6 GT modela.

Ova suluda snaga obezbeđuje Ioniq 5 N modelu ubrzanje do stotke iz mesta za 3,4 sekunde, nastavljajući da ga gura sve do maksimalnih 260 km/h. Međutim, baš kao i ostali N proizvodi, orivlačnost ovog Ioniq 5 N modela nije samo u brojkama performansi. Zapravo, nova linija je učinila sve i prešla dalek put kako bi aktivirala vozače i upravo to predstavlja onaj magični deo koji ne poseduju drugi električni modeli.

Za početak, struktura karoserije u beloj boji poseduje dodatnih 42 tačke zavarivanja i 2,1 metar dodatnih lepljenih segmenata radi popravljanja čvrstine. Hyundai je takođe ojačao i upravljačku kolumnu, razvijajući novi sistem poznat kao N Pedal. Ova softverska funkcija koristi sličnu tehnologiju kao i-Pedal regenerativni kočioni sistem i poboljšava okretanje i osetljivost gasa. N Torque Distribution system takođe deluje transformativno, obezbeđujući potpuno varijabilanu raspodelu obrtnog momenta napred i pozadi, ujedno pružajući podesivost na jedanaest različitih nivoa. Tu je takođe i N Drift Optimizer ocpija sa integrisanom Torque Kick Drift funkcijom koja vozačima omogućuje simulaciju pritiskanja kvačila nalik u automobilu zadnje vuče sa motorm unutrašnjeg sagorevanja.

Poboljšanja se ne zaustavljaju ovde, jer je Hyundai opremio Ioniq 5 N sa najmoćnijim kočnicama do sada, sastavljenim od 400 milimetara velikih prednjih diskova i kleštima sa četiri klipa i 360 milimetara velikim zadnjim diskovima. Snaga na regenerativnom kočionom sistemu takođe je povećana i ona sada sama može proizvesti 0,6 G deklarativne snage. Tu je i neprimetni prelaz između regenerativnog kočenja i hirauličnog kočionog sistema. N Race mod vozačima pruža izbor između Endurance i Sprint podešavanja, sa prvim koje reguliše snagu za duže trkačke serije i drugim koji kao prioritet ima maksimalnu snagu.

Zatim je tu i zaista zabavna karakteristika poznata kao N e-shift and N Active Sound+ i ona predstavlja sistem koji simulira osmostepeni menjač duplog kvačila Hyundai N automobila sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, omogućena putem kontrolisanja izlaznog obrtaja i simuliranja radosti koju donosi menjanje brzina. N e-shift and N Active Sound+ funkcija koristi osam internih i dva eksterna zvučnika sa Ignition zvučnim profilom kako bi oponašala dvolitarski četvorocilindraš N linije, pružajući Evolution opciju sa zvukom sličnom RN22e i Supersonic temu inspirisanu borbenim mlaznim avionima sa dva motora.

Brojne vizuelne promene takođe su kreirane na ovoj liniji, tako da na primer, njeni modeli sada stoje dvadeset milimetara bliže zemlji, pedeset milimetara su širi i osamdeset milimetara duži od svojih rođaka. Prednji deo novog modela ističe se na prvi pogled sa novim spliterm, vazdušnim zavesama i zakrilcima, dok se pozadi nalaze unikatan spojler, prominentniji difuzor, trougaono kočiono svetlo i za razliku od standardnog Ioniq 5 modela, brisač na zadnjem vetrobranskom staku. Naravno, tu je i komplet dvadeset i jedan inč velikih aluminijumskih točkova koji stižu kao standard i u pratnji 275/35 Pirelli P Zero guma.

Enterijer novog modela prilično je različit i poseduje potpuno novi upravljač koji odmah privlači pažnju i poseduje brojne N dugmiće, uključujući i ono za aktivaciju N Grin Boost opcije. Automobil takođe poseduje i nove metalne pedale za regenerativni kočioni sistem, dok je centralna konzola sada opremljena sa jastučićima za kolena i podrškom za trkačku vožnju. N sportske kadice dolaze kao standard i poseduju instalirane pedale za optimizaciju.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group