Citroen je predstavio svoj potpuno novi e-C3 model, potpuno električni supermini sa krosover stilskim karakteristikama, namenjen tome da bude neobičan, komforan i pristupačan...
Ovaj novi model dolazi sa startnom cenom od 23.300 evra i jeftinijom varijantom koja će stići 2025. godine, sa cenom od 19.990 evra. Pored električnih varijanti, francuski proizvođač je takođe potvrdio da stižu i benzinske verzije Citroen C3 automobila, koje su zadužene za nastavljanje tradicije svojih prethodnika.
Model sa evropskim specifikacijama blisko je vezan za Citroen New C3 liniju, koja je debitovala pre dve godine i već je dostupna u Indiji i Južnoj Americi. Profil i proporcije ovih automobila gotovo su identične, međutim, e-C3 vozila poseduju redizajnirane prednje strane i nešto drugačiji repni deo, sa obe strane inspirisane Oli konceptom. Među najistaknutijim karakteristikama nalaze se LED farovi i štopaljke, predstavljajući nove svetlosne oznake kompanije, zajedno sa novim ovalnim znakom, prvi put predstavljenim u ovoj supermini seriji.
Sveukupno, stil novog modela dosta je kockastiji i robusniji u poređenju sa odlazećom Citroen C3 linijom, sa e-C3 automobilom koji prisvaja uspravni stav i dosta skulpturniju karoseriju. Izdašno odstojanje od tla koje meri 163 milimetra, plastične oplate, krovne šine i dekorativne klizne ploče, čine da e-C3 deluje daleko više kao nešto iz B-SUV segmenta nego mali hečbek.
e-C3 je za 19 mm duži, 6 mm širi i oko 80 mm viši od generacije koju menja, ali uprkos tome poseduje manje međuosovinsko rastojanje od porodičnog C3 Aircross modela, koji će u sledećem izdanju modela porasti još više i stići će na tržište sledeće godine sa zvanično potvrđenom sedmosed konfiguracijom u putničkoj kabini.
Odlazeći Citroen C3 predstavlja model koji je u svom segmentu najfokusiraniji na komfor, sa novim e-C3 izdanjem zaduženim za praćenje istog principa. Svi finiši i varijante pogonskih sklopova nove generacije stižu sa Advanced Comfort Suspension sistemom opremljenim duplim progresivnim hidrauličnim amortizerima u standardnoj ponudi. Inovativna postavka vešanja predstavlja prvu ove vrste u ovom segmentu, obećavajući kupcima vožnju ’letećim ćilimom’. Još jednu veoma bitnu karakteristiku predstavljaju i nova Citroën Advanced Comfort sedišta, sa dodatnim punjenjenjima koja duže vožnje čine nešto podnošljivijim.
Kontrolna tabla novog e-C3 modela poseduje sličan raspored kao i ona u prethodnoj gerenaciji, ali je na njoj gotovo sve redizajnirano. Najupadljiviju stavku predstavlja nedostatak instrument satova, analognih ili digitalnih, dok se sada najvažnije informacije pojavljuju na novom Citroen Head Up Display sistemu.
Ostale interesantne karakteristike uključuju veći ekran informativno zabavnog sistema osetljiv na dodir od 10,25 inča, sada pozicioniranog nešto više, novi upravljač ravnog dna sa duplim krakovima i integrisanim kontrolnim dugmićima i prostor za odlaganje stvari izdašnih gabarita na kontrolnoj tabli, centralnoj konzoli i panelima vrata. Na svu sreću, Citroen je odlučio da se vrati fizičkoj kontroli klime umesto da je drži na ekranu osetljivom na dodir.