Citroen predstavio novi e-C3 model

Više slika

Više slika

Citroen je predstavio svoj potpuno novi e-C3 model, potpuno električni supermini sa krosover stilskim karakteristikama, namenjen tome da bude neobičan, komforan i pristupačan...

Ovaj novi model dolazi sa startnom cenom od 23.300 evra i jeftinijom varijantom koja će stići 2025. godine, sa cenom od 19.990 evra. Pored električnih varijanti, francuski proizvođač je takođe potvrdio da stižu i benzinske verzije Citroen C3 automobila, koje su zadužene za nastavljanje tradicije svojih prethodnika.

Model sa evropskim specifikacijama blisko je vezan za Citroen New C3 liniju, koja je debitovala pre dve godine i već je dostupna u Indiji i Južnoj Americi. Profil i proporcije ovih automobila gotovo su identične, međutim, e-C3 vozila poseduju redizajnirane prednje strane i nešto drugačiji repni deo, sa obe strane inspirisane Oli konceptom. Među najistaknutijim karakteristikama nalaze se LED farovi i štopaljke, predstavljajući nove svetlosne oznake kompanije, zajedno sa novim ovalnim znakom, prvi put predstavljenim u ovoj supermini seriji.

Sveukupno, stil novog modela dosta je kockastiji i robusniji u poređenju sa odlazećom Citroen C3 linijom, sa e-C3 automobilom koji prisvaja uspravni stav i dosta skulpturniju karoseriju. Izdašno odstojanje od tla koje meri 163 milimetra, plastične oplate, krovne šine i dekorativne klizne ploče, čine da e-C3 deluje daleko više kao nešto iz B-SUV segmenta nego mali hečbek.

e-C3 je za 19 mm duži, 6 mm širi i oko 80 mm viši od generacije koju menja, ali uprkos tome poseduje manje međuosovinsko rastojanje od porodičnog C3 Aircross modela, koji će u sledećem izdanju modela porasti još više i stići će na tržište sledeće godine sa zvanično potvrđenom sedmosed konfiguracijom u putničkoj kabini.

Odlazeći Citroen C3 predstavlja model koji je u svom segmentu najfokusiraniji na komfor, sa novim e-C3 izdanjem zaduženim za praćenje istog principa. Svi finiši i varijante pogonskih sklopova nove generacije stižu sa Advanced Comfort Suspension sistemom opremljenim duplim progresivnim hidrauličnim amortizerima u standardnoj ponudi. Inovativna postavka vešanja predstavlja prvu ove vrste u ovom segmentu, obećavajući kupcima vožnju ’letećim ćilimom’. Još jednu veoma bitnu karakteristiku predstavljaju i nova Citroën Advanced Comfort sedišta, sa dodatnim punjenjenjima koja duže vožnje čine nešto podnošljivijim.

Kontrolna tabla novog e-C3 modela poseduje sličan raspored kao i ona u prethodnoj gerenaciji, ali je na njoj gotovo sve redizajnirano. Najupadljiviju stavku predstavlja nedostatak instrument satova, analognih ili digitalnih, dok se sada najvažnije informacije pojavljuju na novom Citroen Head Up Display sistemu.

Ostale interesantne karakteristike uključuju veći ekran informativno zabavnog sistema osetljiv na dodir od 10,25 inča, sada pozicioniranog nešto više, novi upravljač ravnog dna sa duplim krakovima i integrisanim kontrolnim dugmićima i prostor za odlaganje stvari izdašnih gabarita na kontrolnoj tabli, centralnoj konzoli i panelima vrata. Na svu sreću, Citroen je odlučio da se vrati fizičkoj kontroli klime umesto da je drži na ekranu osetljivom na dodir.

Štaviše, kompanija tvrdi da je putnička kabina nove generacije značajno prostranija u poređenju sa prethodnom, nudeći daleko bolju vidljivost i olakšan ulazak i izlazak iz automobila zbog više pozicije sedenja. Prtljažnik nove serije porastao je na 310 litara, što je za okruglo deset više nego ranije. Citroen navodi da je njegov novi automobil baziran na Smart Car platform arhitekturi koja je razvijena isključivo za električna vozila. Francuska kompanija nije zalazila nešto dublje u detalje, ali ovo zvuči kao evolucija isprobane i testirane eCMP/CMP arhitekture radije nego potpuno nove STLA Small verzije Stellantis grupacije.

Električni model stiže opremljen sa jednom električnom jedinicom dobrom za 111 ks, koja je slabija od 154 ks dobre varijante koja se nalazi u Peugeot e-208 i Opel Corsa-e blizancima, ali dosta je snažnija od one u indijskoj varijanti e-C3 modela, dobrih za velikih 57 ks. Sudeći prema proizvođaču, za ubrzanje do stotke iz mesta, eC3 automobilu evropskih specifikacija potrebno je 11 sekundi i on poseduje maksimalnu brzinu od 135 km/h.

Energija ovom modelu stiže iz 44 kWh velikog litijum-gvozdeno-fosfatnog baterijskog pakovanja, koje omogućuje 320 kilometara prelaznog opsega između dva punjenja. Ova baterija kompatibilna je sa stokilovatnim punjačima, dok joj je za dopunu od 20 do 80% potrebno svega 26 minuta. Citroen je najavio da će ponuditi i drugu električnu varijantu nove linije, zajedno sa benzinski pokretanim C3 modelima za sve ljude koji nisu spremni da se prebace na električnu mobilnost. Poslednjepomenuti model će najverovatnije koristiti trocilindrični benzinski agregat zapremine 1,2 litara, mada za sada nije potpuno jasno da li će on predstavljati novu srednje hibridnu verziju.

Citroen e-C3 modeli biće kreirani u Trnava fabrici kompanije Stellantis u Slovačkoj, a sa prodajom će krenuti na svim evropskim tržištima drugog kvartala sledeće godine sa fiksnom cenom od 23.300 evra. Ova cifra u potpunosti se uklapa sa targetiranim cenama predstojećih rivalnskih modela, uključujući Renault 5 i VW ID.2 automobile. Štaviše, do polovine ove decenije Citroen će predstaviti još više pristupačnih varijanti e-C3 modela, koje će na tržište stići sa startnom cenom od 19.990 evra, ali će kupcima doneti nešto kraći prelazni opseg od dvesta kilometara. Što se tiče modela pokretanog motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, postoje šanse da on bude još jeftiniji, svrstavajući sebe kao glavnog rivala Dacia Sandero i Škoda Fabia modelima.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group