VOZILI SMO TOYOTA RAV4

Toyota je davne 1994. godine pokrenula RAV4 i stvorila novi segment koji je danas jedan od najpopularnijih u svetu. Sada je izašla četvrta generacija koju smo dobili na probnu vožnju u verziji 2.2 D-4D 4x4 sa Executive opremom…

 

 

Da krenemo od početka. Toyota je posebno ponosna na to što je stvorila novi segment SUV automobila, takozvane rekreativno aktivne modele (Recreational Active Vechile – RAV4) 1994. godine. Predstavljen je kao mali, kompaktan model sa manje od 4 metra dužine i troje vrata. Bio je gradski automobil, koji se prilično razlikovao od 4x4 modela. Imao je mali motor 2.0. Danas postoji oko 20 modela koji su konkurencija u ovom segmentu. RAV4 je dostupan u preko 150 zemalja, a tokom tri generacije prodano je preko 4,5 miliona primeraka, od čega u Evropi oko 1,2 miliona.

Osnovni principi dizajna, koji su i zaslužni za uspeh ovog modela su prisutni i danas, na modelu četvrte generacije. Kao i prethodnih 18 godina, novi RAV4 je razvijen da odgovori na kritike kupaca i njihove zahteve.

Novi RAV4 je duži za 205mm, širi za 30mm i niži za 25mm od svog prethodnika. Odlikuje se novom siluetom, koja pokazuje da je prostraniji, sa poboljšanim aerodinamičkim karakteristikama.

Iz profila, novi RAV4 pokazuje visoke bočne panele i prepoznatljivu siletu koja ga krasi od prve generacije. Na zadnjem delu kabina je oštro zakrivljena ka unutra, što stvara kontrast sa donjim delom vozila. Nova zadnja vrata se sada otvaraju na gore, a rezervni točak više nije na njima da bi se upotpunio novi, čišći dizajn RAV4. Dostupan je u 9 boja karoserije, sa tri nove : Sivo-plava metalik, tamnozelena i crna metalik.

Spoj prostranosti i udobnosti okružuje vozača. Novi RAV4 je sada mnogo usmereniji na vozača, a sofisticirana kabina je naglašena visoko kvalitetnim materijalima i panelima. Koža je upotrebljena gde god je postojala mogućnost pa i na kontroloj tabli. Svi instumenti su osvetljeni plavom bojom. 

Sedišta su dizajnirana da budu ergonomična, pružaju daleko veću udobnost, vidljivost i osećaj u vožnji. Jastuk vozača je snižen za 5mm, a podešavanje sedišta povećano za 15mm. Vidljivost je bolja nego na prethodnim generacijama.

Udaljenost između prednjeg i zadnjeg sedišta je 970mm što je za sada najveći prostor u ovoj klasi, a novi dizajn sedišta je otvorio još više prostora. Zadnja sedišta su udobnija, imaju veći jastuk i bolje „drže“ putnike. Veličina gepeka je povećana, tako da je sada zapremina 547 litara, a povećane su i pregrade ispod poda gepeka za 49 litara, na 100 litara.

Motori u ponudi su takođe dodati. Tu je benzinac 2.0 sa 151ks, dizel 2.0 sa 124ks i 2.2 D-4d dizel sa 150ks koji smo imali na testu.

Novi dizel 2.0 D-4D motor sa četiri cilindra i zapreminom od 1998 ccm ima varijabilni turbopunjač te razvija 124 KS pri 3600 o/min i 310 Nm između 1600 i 2400 o/min, pri čemu je 300 Nm dostupno već pri 1400 okretaja. U kombinaciji sa šestostepenim menjačem i pogonom na prednje točkove, ubrzava od 0 do 100km/h za 10,5 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 180km/h. Posebno je razvijen kako bi bio efikasan i sa Toyota Stop&Start sistemom smanjuje potrošnju na 4,9l/100km.

Moćni 2.2 D-4D koji smo imali na testu sa zapreminom od 2231ccm, sa četiri cilindra, varijabilni turbopunjačem, common-rail sistemom ubrizgavanja, razvija 150ks pri 3600o/min.TCCS (Toyota Computer Controlled System) omogućava precizno kontrolisano ubrizgavanje goriva i kontrolu štetnih gasova. Dolazi u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, ili automatikom i pogonom na sve točkove. Korišćenje aluminijumskog bloka motora i integraciju pumpi u jedan lanac, drastično je smanjilo težinu vozila. Kao rezultat je došla smanjena potrošnja goriva na 5,6l/100km kod manuelnog menjača i 6,6l/100km kod automatika.

Što se tiče menjača novi RAV4 nudi na izbor : šestostepeni manuelni menjač, automatik i Multidrive S. Manuelni dolazi uz 2.0 benzinac, 2.0 i 2.2 dizele. Automatik je dostupan na 2.2 dizelu, a radi se od ECT menjaču koji je dizajniran da kombinuje visoke vozna performanse sa niskom potrošnjom i koji je podešen da menja brzine prema uslovima na putu. Takođe je opremljen sa lockup kontrolom u drugoj brzini i višim brzinama. MultiDrive S je Toyotin napredni promenljivi sistem prenosa koji nudi glatko iskustvo vožnje. Sport dugme bira odnos maksimalne snage, što pruža atraktivan osećaj u vožnji.

Prethodne generacije RAV4 su izgradile reputaciju na svojoj udobnosti, lakom upravljanju, okretnosti… Novi RAV4 nastavlja te vrednosti uz rekonstruisano prednje i zadnje vešanje, novi servo, pogonski sistem i novi Sport režim vožnje. Zajedno, ova poboljšanja su donela veću stabilnost i agilnost na svim podlogama na kojima smo imali prilike da probamo ovaj automobil. RAV4 dolazi i sa sistemima koji pomažu pri penjanju, ili spuštanju nizbrdo.

Pored ovog sistema tu je i IDDS, integrisani dinamički sistem vožnje, interaktivni sistem za upravljanje koji koordiniše nove dinamičke kontrole obrtnog momenta sa pogonom na sva 4 točka, sa sistemom kontrole stabilnosti vozila VSC i električnog servo upravljanja EPS, a sve sa ciljem povećanja performansi, upravljivosti vozila i sigurnosti. Ova nova kontrola nadgleda i kontroliše obrtni momenat između prednjih i zadnjih točkova. Raspodela obrtnog momenta varira u razmeri 100:0 do 50:50, dok u gradskoj vožnji, sistem bira samo prednje točkove da bi smanjio potrošnju.

Novi RAV4 ima visoke standarde aktivne i pasivne zaštite putnika i pešaka od sudara, koji se razvijaju zajedno sa ovim vozilom. Sa novom, jačom karoserijom, konstruisanom da pešacima i putnicima pruži što bolju zaštitu od sudara, novi RAV4 je osvojio 5 zvezdica na NCAP testu. RAV4 je standardno opremljen sa novim sedištima koja sprečavaju trzajne povrede i dolazi sa 7 air bagova. Takođe može biti opremljen sa tri nove tehnologije : automatskim dugim svetlima, upozorenjem na napuštanje trake i motorom mrtvih uglova koji smo i mi imali u svom vozilu. Prodaja je već krenula, a model Executive je sam vrh ponude ovog modela. Cene se kreću od 24,100€ do 37,200€

 

 

 

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group