VOZILI SMO OPEL ZAFIRU TOURER

Opel je svoju prvu generaciju modela Zafira predstavio 1999. godine. Od tad, pa do danas Opel Zafira je pronasao put do više od 2 miliona kupaca...

Treća generacija Opel-a Zafira Tourer, prvenstveno osvaja kupce svojim atraktivnim dizajnom i udobnim enerijerom, što je sasvim dovoljno da bude i više nego dostojan protivnik konkurentima. Sve na ovom automobilu govori da je kompanija Opel uložila veliki trud i napor da napravi odličan automobil.

EKSTERIJER

Zafira Tourer je svoju inspiraciju našla u japanskom vozu "Bullet Train", što nam vrlo jasno govori da je dizajnirana da otpor vazduha bude što manji. Sa više od 600 časova provedenim u vazdušnom tunelu taj cilj je i ostvaren, pa tako Opel Zafira Tourer ima namanji koeficijent otpora vazduha u klasi.

Prednji deo se odlikuje prepoznatljivim "Bumerang" svetlima. Opelov središnji nabor na haubi i trapezoidni oblik maske hladnjaka, daje Zafiri Tourer veoma dinamičan izgled, dok na zadnjem delu dominiraju velike svetlosne grupe, kao i horizontalna hromirana lajsna sa Opelovim logoom. Kada se posmatra sa boka, u oči upada linija koja se savija nagore prema zadnjem delu, i koja odaje utisak da se automobil kreće i dok stoji.

Nemački monovolumen, takođe je veći i prostraniji nego ikad, a sa dužinom od  4658mm i sa međuosovinskim rastojanjem od 2760 mm stigao je na sam prag srednje klase. Naime, kako bi ponovno zadivili kupce, posebno one sa velikom porodicom, inženjeri su bili prisiljeni produžiti karoseriju automobila. Iako nudi udobnost modela Insignia, platforma je ostala Astrina.

ENTERIJER

Kada se nađete u novoj Zafiri, shvatićete da nema ništa zajedničko sa prethodnim modelom. Kabina je veoma praktična sa pametno osmišljenim funkcijama. Počećemo od table, koja je doživela pravu evoluciju u odnosu na prethodnu generaciju. Tabla je veoma futuristička i daje vozaču veoma prijatan osećaj u toku vožnje, pogotovu noću kada sve lepo i veoma prijatno sija. Što se tiče kontrola, veoma su dobro postavljene.

Opel Zafira Tourer je prilično prostrano vozilo, koje ne bi trebalo da iznenadi nikoga s obzirom da govorimo o MPV-u. Ipak, kompanija Opel se fokusirala više na udobnost, ali ne zanemarujući druge karakteristike. Veliki spoljni retrovizori i zadnji prozor nude prilično dobar pogled na putu, dok visoka pozicija vožnje daje dodatni podsticaj poverenja i u gradskoj vožnji i na autoputu.

Središnja konzola je veoma prijatna za korišćenje i dopao nam se način na koji enterijeru daje sportski stil. Model koji smo testirali dolazi sa sedištima koja su presvučena kombinacijom mebla i kože, sa kožnim volanom i sa kožnom ručicom menjača. Sedišta su veoma udobna, prijatna i sigurno će vam prijati pri dugim putovanjima bez obzira koliko ona duga bila, a pozadi ima dovoljno prostora za sve putnike.

Još jedan veoma pozitivan aspekt modela Zafira Tourer jeste broj odeljaka za odlaganje stvari. Gde god da se okrenete naćiće te neku ostavu za stvari, tako da ne bi trebalo da imate problema sa odlaganjem svog mobilniog telefona, šolje kafe, novčanika ili flaše vode. Sve u svemu, unutrašnjost je veoma pristojna i praktična. 

U GRADU

Dok budete vozili novu generaciju modela Zafira, sigurno ćete biti primećeni. Dizajn automobila uspeva da privuče pažnju i da zadrži poglede, pogotovu kada ljudi primete LED dnevna svetla moćnog izgleda. Dizajneri su uspeli da postignu dobar kompromis između originalnog oblika i praktičnih sredstava kada je u pitanju zadnji deo automobila.

Veliki spoljni retrovizori obezbeđuje odličan pogled na putu. Parkiranje ovako velikog automobila ne bi trebao biti problem uopšte, posebno ako je automobil opremljen sa sistemima koji pomažu pri prakiranju. Testirani model dolazi sa parking senzorima, kako napred, tako i pozadi, ali najjači paket opreme dolazi i sa rikverc kamerom.

Manuelni menjač je sasvim dobar u gradskim uslovima, ali preporučujemo automatski menjač koji sigurno više odgovara ovom automobilu nego manuelni. Poslednje ali ne najmanje važno, postoji puno igračaka koje će vas zabaviti dok čekate zeleno svetlo na semaforu, uključujući grejače sedišta, audio sistem sa MP3 podrškom, USB port i AUX ulazom i dvozonski automatski klima uređaj.

Elastičnost CDTi agregat znači da možete voziti automobil po gradu bez zamaranja i da sa lakoćom možete upravljati u tesnom prostoru. Prvi stepeni prenosa šestostepenog manuelnog menjača su prilično čvrsti, tako da možete ubrzati veoma lako i možete se poigravati sa vašim ljubimcem, pogotovu ako krenete da ga gurate u visoke obrtaje.

NA OTVORENOM PUTU 

Vožnja Zafire van granica grada donosi potpuno drugačiji doživljaj. Dok ste u gradu, non stop mislite o veličini vozila, a na otvorenom putu ćete uživati u ovom automobilu. Ukoliko ste osoba koja se fokusira na udobnost, vi ćete zajedno sa automobilom imati odličan provod. Suspenzija je tako podešena da se osećate veoma prijatno i sigurno u toku vožnje i mi jednostavno ne možemo ignorisati činjenicu da drugi konkurenti nemogu da se nose sa Zafirom i moraju priznati da je na ovom polju mnogo bolja. 

S obzirom na činjenicu da testirani model dolazi sa 2.0-litarskim motorom, prirodno je očekivati pristojan učinak na autoputu. Automobil je veoma stabilan čak i na brzinama većim od 120km/h.

Nivo buke nije preterano veliki, a manuelni menjač vam obezbeđuje dodatni adrenalin, jer na većim obrtajima reaguje prilično lepo. 2.0-litarski motor generiše 165 konjskih snaga pri  4000 obrtaja i obrtni momenat od 350Nm između 1750 i 2500 obrtaja. Potrošnja goriva izvan grada iznosi 5,7 litara, dok je potrošnja na autoputu oko 7 litara. Na kraju, Zafira nudi veoma prostran unutrašnji prostor i ogroman prtljažni prostor u kom se nalaze dodatna dva sedišta, pa sve izgleda savršeno za veliku porodicu.

GADŽETI 

Ljubitelji gadžet će biti oduševljeni kada sednu u Zafiru koji smo testirali. Automobil je opremljen sa odličnim audio sistemom sa MP3 podrškom, USB i AUX ulazom. Automobil je takođe opremljen i sa parking senzorima sa audio upozorenjima kako na prednjem tako i na zadnjem delu, ali rikverc kamera za pogled unazad bi dobrodošla. 

Tu su još i start-stop sistem, dvozonska automatska klima, multifunkcionalni volan, električni prozori, preklopna zadnja sedišta, grejanje prednjih sedišta. Takođe možete dobiti Bi-Xenon farove, navigacioni sisitem, kožni volan i menjač, alu pedale, tempomat, panoramski stakleni krov koji se ne može otvoriti, ali donosi mnogo svetlosti unutar kabine i zatamnjena stakla.

BEZBEDNOST

Kompanija Opel je testirala Zafiru Tourer na Euro NCAP testu, i može se veoma ponosno pohvaliti rezultatom od 5 zvezdica. Ono što će vas dodatno ohrabriti je izuzetno mnogo lima ispred vozila, tako da je zona gužvanja izuzetno velika kao i moć absorpcije udarca. Prostor koji putnici imaju u kabini takođe je vrlo bitan faktor i ni jedan udarac ne bi trebalo značajno da uđe u kabinu da bi povredio putnički prostor i time i putnike. Dakle, vozite se visoko u masivnom automobilu i bezbednost je nešto o čemu ne treba da brinete.

TEHNIČKI PODACI 

Testirani automobil bio je opremljen 2.0-litarsnim dizel CDTi agregatom koji je uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem. 2.0-litarski agregat razvija 165 konjskih snaga pri 4000 obrtaja i obrtnim momenat od 350Nm između 1750 i 2500 obrtaja. Mnogi od vas će misliti da je to slabašan agregat za ovakvu vrstu vozila, ali realnost je drugačija. Motor je vrlo elastičan i veoma dinamično ubrzava pri niskim obrtajima, a odlično se ponaša i pri visokim brzinama. Maksimalna brzina ovog agregata iznosi 205km/h. Menjač, takođe, zaslužuje pohvale i veoma je precizan.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group