Vozili smo Mercedes E klase

Novim, efikasnim motorima, novim sistemima za pomoć tokom vožnje i novim dizajnerskim izrazom Mercedes-Benz je sveobuhvatno modernizovao E-Klasu, dodatno naglašavajući njen vodeći položaj u segmentu luksuznih vozila. Limuzina i karavan premijerno predstavljaju najmanje jedanaest novih ili optimizovanih sistema za pomoć tokom vožnje koji će se naći u budućoj S-Klasi...

 

Oni objedinjuju brojne funkcije za unapređenje komfora i bezbednosti tokom vožnje koje Mercedes-Benz naziva "intelligent drive". Obuhvataju sisteme koji po prvi put pružaju pomoć u sprečavanju nezgoda sa vozilima koja dolaze sa bočne strane ili pešacima, aktivan sistem za nadgledanje kolovozne trake koji pomaže u sprečavanju nezgoda sa vozilima koja vam dolaze u susret ili stalno upaljena duga svetla koja ne zaslepljuju ostale učesnike u saobraćaju. Na taj način Mercedes-Benz još jednom naglašava svoju vodeću poziciju na polju bezbednosti. Zahvaljujući novim, snažnim četvorocilindričnim BlueDIRECT motorima na benzin sa sofisticiranom tehnologijom direktnog ubrizgavanja nova E-Klasa predstavlja značajan korak unapred u pogledu ekikasnosti i zaštite životne sredine. Pomenuti napredak u razvoju se ogleda i u uzbudljivom dizajnu E-Klase. Na vizuelno superioran način, novi dizajn dočarava efikasnost, inteligenciju i privlačnost E-Klase. 

 

Mercedes-Benz je izuzetno temeljno revidirao sve serijske modele E-Klase omogućavajući primenu najnovijih tehničkih dostignuća u ranoj fazi. Zbog toga su primenjene napredne tehnologije i dostignuća iz buduće S-Klase. Osim toga, novu E-Klasu odlikuje izbrušen dizajn, prefinjen, elegantan sportski izgled, značajno unapređen komfor, visokokvalitetna oprema, efikasnost i uživanje u vožnji. Zbog svega toga nova E-Klasa je dodatno učvrstila svoj vodeći položaj u klasi luksuznih vozila.

 

 Dr Joachim Schmidt, član Upravnog odbora Mercedes-Benz Cars,
nadležan za prodaju i marketing ističe: "Novom E-Klasom smo postavili jasne standarde u pogledu bezbednosti, dizajna i efikasnosti. Ona na drum donosi brojne tehničke inovacije što je nesumljivo čini najboljom E-Klasom do sada. To se ogleda u dizajnu i brižljivo unapređenoj unutrašnjosti koja predstavlja dah svežine u klasi luksuznih vozila. Zbog svega toga "E" je i dalje na vodećoj poziciji u ovom zahtevnom segmentu."

 

Dizajn: izaberite jedno od dva nova lica

 

Zahvaljujući inteligentnim promenama E-Klasu odlikuje redizajniran prednji deo vozila i nove proporcije. Kada je reč o promenama, dizajneri su sledili novi Mercedes dizajnerski izraz reinterpretirajući klasične dizajnerske vrednosti brenda uz očuvanje poznate osnove. Rezultat toga je superioran, prefinjen sportski izgled.

 

Prednji deo vozila je u potpunosti redizajniran novim svetlima koja obuhvataju sve funkcionalne elemente u jednom sočivu. Svetlosni elementi unutar svetla obezbeđuju očuvanje prepoznatljivog "četvorookog" izgleda E-Klase. U pogledu vidljivosti E-Klasa takođe uspostavlja standarde: oborena i dnevna svetla su opremljena parcijalnim LED svetlima i deo su standardne opreme. Potpuna LED svetla su po prvi put dostupna kao deo dodatne opreme.

 

Takođe, po prvi put, za E-Klasu su dostupna dva različita dizajna prednjeg dela vozila: u standardnoj verziji, linija opreme ELEGANCE je dostupna u kombinaciji sa klasičnom maskom hladnjaka sa tri lamele i zvezdom na poklopcu motora. AVANTGARDE liniju opreme, međutim, odlikuje maska hladnjaka svojstvena sportskom automobilu sa centralno postavljenom zvezdom naglašavajući nesputan sportski izgled prednjeg dela.

 

Poklopac motora i prednji branik su takođe u potpunosti redizajnirani. Neprekidna linija poklopca motora glatko i dosledno prati nov dizajnerski izraz. Novo-oblikovan branik, bez svetala, je moderan. Zajedno sa usmerivačem vazduha u obliku krila, diskretno naglašava sportsku težnju E-Klase.

 


Dinamične, elegantne proporcije

 

Nova linija i repozicionirane, trodimenzionalne ukrasne lajsne daju limuzini i kravanu nove, vizuelno uzbudljive proporcije. Prostiru se ispod strukturne linije, od vrata u zadnjem delu vozila do svetala zadnje svetlosne grupe naglašavajući vizuelno dužinu vozila i spuštene bočne stranice. Na taj način E-Klasa deluje izduženije i elegantnije odajući istovremeno utisak dinamičnosti i stamenosti.

 

Širi, karakterističan zadnji kraj

 

Zadnja svetlosna grupa i branik su redizajnirani. Širinu vozila naglašavaju nova, horizontalna, dvobojna LED svetla karakterističnog dizajna prepoznatljivog u mraku.

 

Visokokvalitetna unutrašnjost

 

Unutrašnjost E-Klase je primetno izmenjena. Brižljivo je usklađena sa upečatljivim spoljašnjim izgledom vozila. Visokokvalitetni materijali i prefinjene podeljene površine sa preciznim spojevima i oštrim zaobljenjima naglašavaju sveukupan utisak kvaliteta prostrane unutrašnjosti vozila.

 

Novina je dvodelna intarzija koja se proteže čitavom dužinom kontrolne table. Nezavisno od linije opreme, dostupna je u intarziji od drveta ili aluminijuma. Otvori za ventilaciju su takođe redizajnirani kao i analogni sat između dva centralna otvora za ventilaciju.

 

Harmoničnu unutrašnjost krasi redizajnirana centralna konzola bez ručice menjača i novi multifunkcionalni upravljač sa DIRECT SELECT ručicom i ručicama za promenu stepena prenosa na upravljaču u kombinaciji sa automatskim menjačem.

 


Obilje individualnih dodataka

 

Vizuelno oplemenite unutrašnjost i spoljašnjost vozila pomoću privlačnih dizajnerskih paketa. Pored osnovne opreme, na raspolaganju su ELEGANCE i AVANTGARDE linije opreme – od kojih poslednja naglašava sportski karakter vozila, karavana i limuzine.

 

Nova E-Klasa pruža obilje mogućnosti za individualizaciju, po čemu je jedinstvena u svojoj klasi. Bez obzira na liniju opreme, svi dodaci su vam na raspolaganju. Skrojite vozilo po svojoj meri, ni nalik drugom. Na primer, karavan ili limuzina E-Klase mogu da izgledaju sasvim klasično spolja, a ipak naglašeno moderno iznutra.

 

"Intelligent drive" sa novim sistemima za pomoć tokom vožnje

 

Ono što je počelo sa PRE-SAFE® sistemom, a nastavilo se sa DISTRONIC PLUS sistemom dovelo je do potpuno nove dimenzije vožnje u Mercedes-Benz vozilima, do ujedinjenja komfora i bezbednosti. Mercedes-Benz to naziva "intelligent drive". E-Klasa premijerno predstavlja obilje novih ili optimizovanih sistema za pomoć tokom vožnje koji će se naći u budućoj S-Klasi  čineći vožnju komfornijom i bezbednijom.

 

Osnovu za gore navedeno predstavljaju vrhunski davači i odgovarajući algoritmi. Mercedes-Benz je načinio ogroman korak unapred uvođenjem Stereo Multi-Purpose kamere. Kao i Mono Multi-Purpose kamera prethodnika, nova kamera je smeštena iza vetrobranskog stakla, u blizini unutrašnjeg ogledala. Pomenuta kamera raspolaže sa dva "oka" postavljena pod uglom od 45 stepeni, koja omogućavaju trodimenzionalni prikaz prostora do približno 50 metara ispred vozila, ukupnog dometa do 500 metara. Na taj način, stereo kamera dostavlja podatke koje obrađuju različiti sistemi. Inteligentni algoritmi vrše evaluaciju pomenutih trodimenzionalnih vizuelnih podataka i na osnovu njih, u većem vidnom polju, prepoznaje i klasifikuje položaj i kretanje vozila ispred vas, pored vas ili vozila koja vam dolaze u susret, pešake i različite saobraćajne znake.

 

Deo standardne opreme je i ATTENTION ASSIST – sistem za prepoznavanje zamora vozača, koji je u mogućnosti da upozori vozača u slučaju gubitka koncentracije i zamora i moguće ga je podesiti na širi opseg brzine. Obaveštava vozača o stepenu zamora i vremenu koje je proteklo od poslednje pauze. Moguće ga je podesiti na željeni nivo osetljivosti.

 

Kao dodatna oprema na raspolaganju su brojni sistemi za pomoć tokom vožnje, novi ili unapređeni. Pogledajte u nastavku pregled inovacija:

 

  • DISTRONIC PLUS sa sistemom za pomoć tokom upravljanja (Steering Assist) olakšava vozaču da ostane u kolovoznoj traci i poluautomatski vozi u koloni.
  • Po prvi put, Brake Assist sistem BAS PLUS sa Junction Assist (pomoć tokom vožnje u raskrsnici) je u mogućnosti da uoči poprečni saobraćaj i pešake i da u skladu sa situacijom adekvatno pojača neophodnu silu kočenja.
  • PRE-SAFE® kočnica prepoznaje pešake aktivirajući autonomno kočenje kako bi se izbegle nezgode pri brzini od preko 50 km/h.
  • PRE-SAFE® PLUS sistem prepoznaje neposrednu opasnost od sudara sa vozilom ispred vas. Aktiviraju se upozoravajuća svetla kako bi upozorila vozača iza vas (nije dostupno u SAD i Kanadi). PRE-SAFE® sistem potom aktivira mere za zaštitu putnika da bi se smanjila sila delovanja kojoj su putnici izloženi. Da bi se izbegle sekundarne nezgode sistem je u mogućnosti da aktivira kočnice i kod vozila koje stoji u slučaju udara od pozadi.
  • Aktivan Lane Keeping Assist – sistem za nadgledanje kolovozne trake je sada u mogućnosti da uoči vozilo u susednoj kolovoznoj traci kao i vozila koja vam dolaze u susret. U slučaju opasnosti od sudara, kočenjem sa jedne strane vozila sistem onemogućava neželjeno napuštanje kolovozne trake na kolovozu sa punom linijom.
  • Adaptive Highbeam Assist PLUS – sistem adaptivnih dugih svetala omogućava da su duga svetla neprestano upaljena budući da ne zaslepljuju vozače koji vam dolaze u susret.
  • Aktivan Parking Assist – aktivna pomoć pri parkiranju omogućava automatsko parkiranje sa aktivnim upravljanjem i kontrolom kočenja na paralelnim ili uzdužno postavljenim parking mestima.
  • Kamera sa prikazom od 360 stepeni pokriva sve četiri strane vozila omogućavajući sveobuhvatan prikaz, uključujući pogled na vozilo i njegovo okruženje iz ptičje perspektive. Dinamične linije za navođenje olakšavaju parkiranje i napuštanje mesta za parkiranje kao i manevrisanje.

 

 

 

 

Motori i pogonski sistem: superiorne performanse, ekonomična potrošnja

 

Za obe verzije E-Klase, limuzinu i karavan modele je dostupna veoma široka paleta snažnih i efikasnih motora na benzin i dizel gorivo. Svi motori su izuzetno efikasni i opremljeni ECO start/stop sistemom.

 

Novi član porodice BlueDIRECT motora na benzin je četvorocilindrični motor sa raspršujuće vođenim direktnim ubrizgavanjem goriva, proizveden na osnovu najmodernije tehnologije poslednje generacije Mercedes-Benz motora sa šest i osam cilindara. Tehnološki paket obuhvata brzo-potezne piezo brizgaljke sa višestrukim ubrizgavanjem, brzi sistem paljenja sa više svećica, turbo punjenje, potpuno varijabilno podešavanje bregaste osovine na usisnoj i izduvnoj strani i kontrolisanu pumpu za ulje.

 

Inovacije za četvorocilindrični motor obuhvataju prvi dinamični balanser sa kugličnim ležajevima sa motorom na benzin i pumpom za vodu koju je moguće isključiti.

 

Po prvi put u motoru se koristi nehomogen postupak sagorevanja
u kombinaciji sa turbo punjenjem izduvnih gasova i spoljašnjim kruženjem izduvnih gasova pod visokim pritiskom. Zbog toga E-Klasa ostvaruje optimalne vrednosti potrošnje goriva od 5.8 litara na 100 km (135 g/km CO2) što je čini jedinim vozilom u svojoj klasi koje pripada A klasi energetske efikasnosti. Pored toga, novi BlueDIRECT četvorocilindrični motor na benzin već sada ispunjava EU6 standard emisije izduvnih gasova koji će se primenjivati od 2015. godine.

 

Deo porodice BlueDIRECT motora na benzin su i već poznati V6 i V8 motori. Novi član je šestocilindrični motor koji se po prvi put nudi u modelu E 400 sa biturbo pogonom. Zahvaljujući svojoj snazi i izuzetno visokom obrtnom momentu pri niskim obrtajima motora, postavlja nove standarde u segmentu šestocilindričnih motora. Pomenuti motor takođe ispunjava EU6 standard emisije izduvnih gasova.

 

Svi BlueDIRECT motori na benzin nove E-Klase predstavljaju kombinaciju brzog odziva i uzorne snage uz najviši nivo efikasnosti i najniži nivo emisije izduvnih gasova.

 

 

 

Motori na benzin

 

Model

Broj cilindara

Radna zapremina

cc

Snaga pri broju obrtaja u minuti

Obrtni moment pri broju obrtaja u minuti

0-100 km/h za s

l/100 km

CO2

g/km

EU

Klasa efikasnosti

E 200

4

1991

135 kW (184 KS)/

5500

300 Nm/

1200 - 4000

7.9

(8.3)

5.8

(6.0)

135

(139)

6

B

E 250

4

1991

155 kW (211 KS)/

5500

350 Nm/

1200 - 4000

7.4

(7.8)

5.8

(6.1)

135

(141)

6

A

E 300

V6

3498

185 kW (252 KS)/

6500

340 Nm/

3500 - 4500

7.1

(7.5)

6.8

(7.1)

159

(165)

5

C

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 KS)/

6500

340 Nm/

3500 - 4500

7.4

(7.8)

7.4

(7.8)

174

(184)

5

C

E 350

V6

3498

225 kW (306 KS)/

6500

370 Nm/

3500 - 5250

6.3

(6.7)

6.8

(7.1)

159

(165)

5

C

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 KS)/

6500

370 Nm/

3500 - 5250

6.6

(7.1)

7.4

(7.8)

174

(184)

5

C

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 KS)/

5250 - 6000

480 Nm/

1600 - 4000

5.9

(6.3)

7.5

(7.7)

175

(179)

6

C

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 KS)/

5250 - 6000

480 Nm/

1600 - 4000

5.9

(6.3)

8.0

(8.3)

185

(194)

6

D

E 500

V8

4663

300 kW (408 KS)/

5000 - 5750

600 Nm/

1600 - 4750

5.2

(5.4)

8.9

(9.3)

209

(216)

5

210

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 KS)/

5000 - 5750

600 Nm/

1600 - 4750

5.2

(5.4)

9.4

(9.5)

219

(222)

5

210

Svi podaci se odnose na model sa 7G-TRONIC PLUS (podaci u zagradi se odnose na karavan model), * = približni podaci

 

Snažni motori na dizel gorivo vrhunske efikasnosti

 

Pojedini modeli E-Klase sa motorom na dizel gorivo su dostupni kao BlueTEC modeli opremljeni priznatom SCR (selektivna katalitička redukcija) tehnologijom. Kao takvi ispunjavaju EU6 standard emisije izduvnih gasova.

 

Široka paleta motora je dopunjena modelom E 300 BlueTEC HYBRID. On predstavlja kombinaciju četvorocilindričnog motora na dizel gorivo sa električnim motorom isporučujući snagu od 170 kW (231 KS) i obrtnim momentom od 750 Nm. E 300 BlueTEC HYBRID troši 4.1 l/100 km uz emisiju
CO2 od 107 g/km zauzimajući tako vodeći položaj među najštedljivijim modelima više srednje klase vozila.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Motori na dizel gorivo

 

Model

Broj cilindara

Radna zapremina

cc

Snaga pri broju obrtaja u minuti

Obrtni moment pri broju obrtaja u minuti

0-100 km/h za s

l/100 km

CO2

g/km

EU

Klasa efikasnosti

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 KS)/

2800 - 4600

360 Nm/

1600 - 2600

9.5

(10.1)

4.9

(5.3)

127

(137)

5

A

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 KS)/

3000 - 4200

400 Nm/

1400 - 2800

8.4

(8.6)

4.7

(5.2)

125

(134)

5

A

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 KS)/

3800

500 Nm/

1600 - 1800

7.5

(7.8)

4.8

(5.2)

128

(136)

5

A

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 KS)/

388

500 Nm/

1600 - 1800

7.9

(8.1)

5.5

(5.8)

143

(152)

5

A

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 KS)/

3800

540 Nm/

1550 - 2400

7.1

(7.4)

5.5

(5.7)

144

(152)

6

A

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 KS)/

3600

620 Nm/

1600 – 2400

6.6

(6.9)

5.5

(5.7)

144

(152)

6

A

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 KS)/

3600

620 Nm/

1600 - 2400

6.7

(7.0)

6.0

(6.4)

160

(170)

6

B

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 KS)/

4200

Električni motor

19 kW (26 KS)

500 Nm/

1600 – 1800

Električni motor

280 Nm

7.5

(7.8)

4.1

(4.4)

107

(116)

5

A+

Svi podaci se odnose na model sa 7G-TRONIC PLUS (podaci u zagradi se odnose na karavan model)

 

Menjači za dinamičan i ekonomičan način vožnje

 

Mercedes-Benz će i u budućnosti nuditi dva menjača za E-Klasu: manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, veoma lagan za rukovanje sa kratkim hodom ručice menjača i automatski menjač 7G-TRONIC PLUS sa DIRECT SELECT ručicom i DIRECT SELECT ručicama za promenu stepena prenosa na upravljaču. Poslednja generacija 7G-TRONIC PLUS menjača nudi značajna unapređenja u pogledu efikasnosti i održavanja.

 

Nova odlika je kratkoročni M režim rada ručice menjača. Njegova prednost je što nakon manuelne promene stepena prenosa, a nakon određenog vremenskog perioda, samostalno vrši promenu u automatski, efikasniji režim rada.

 

Prijanjanje i stabilnost tokom vožnje su takođe unapređeni u novoj E-Klasi posredstvom 4MATIC pogona na sva četiri točka – naročito po teškim uslovima za vožnju.

 


Oslanjanje – osnova vrhunskog upravljanja

 

Za novu E-Klasu Mercedes-Benz nudi četiri konfiguracije oslanjanja:

 

  • komforno DIRECT CONTROL oslanjanje sa selektivnim sistemom prigušenja je deo standardne opreme osnovnog modela i ELEGANCE linijom opreme,
  • sportsko DIRECT CONTROL oslanjanje sa selektivnim sistemom prigušenja je spušteno za 15 mm i deo je standardne opreme za AVANTGARDE liniju opreme,
  • spušteno sportsko oslanjanje je dostupno u kombinaciji sa Sportskim paketom za spoljašnjost i AMG sportskim paketom,
  • AIRMATIC vazdušno oslanjanje sa elektronski kontrolisanim sistemom prigušenja je deo standardne opreme sa V8 modelima. Karavan je serijski opremljen vazdušnim oslanjanjem sa integrisanim sistemom za kontrolu nivoa vozila na zadnjoj osovini.

 

Sve varijante oslanjanja krasi izuzetna osetljivost, odlične vozne karakteristike i visok nivo bezbednosti tokom upravljanja vozilom.

 

Svi modeli E-Klase će u budućnosti, kao deo standardne opreme, imati elektromehanički sistem direktnog upravljanja. Pomenuti sistem predstavlja kombinaciju parametarskog servo upravljanja sa varijabilnim prenosnim odnosom u zavisnosti od ugla zakretanja. Upravljački mehanizam sa zubčastom letvom odlikuje regulacija u skladu sa potrebama što doprinosi efikasnosti.

 

Prednosti elektromehaničkog sistema direktnog upravljanja:

  • poboljšana okretnost zahvaljujući direktnijem odzivu sistema upravljanja,
  • komfornije upravljanje pri svim brzinama,
  • značajna mogućnost uštede, imajući u vidu da se energija troši samo tokom upravljanja,
  • mogućnost upotrebe inovativnih sistema za pomoć tokom vožnje, npr. Aktivnog sistema za pomoć prilikom parkiranja.

 

Visokokvalitetni dodaci

 

Nova E-Klasa se već u standardnoj verziji isporučuje sa sveobuhvatnom visokokvalitetnom opremom. Novi detalj dodatne opreme je HANDS-FREE ACCESS koji omogućava otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika bez fizičkog kontakta, jednostavnim pokretom noge ispod zadnjeg branika, što je izrazito praktično prilikom utovara ili istovara prtljažnika.

 

Savremeni informacioni sistem i sistem za zabavu omogućava vozaču da bude u toku sa događajima u svetu ili kancelariji. Sistemi omogućavaju preslušavanje muzike, upotrebu sofisticiranog sistema navigacije ili povezivanja na internet. Deo standardne opreme, limuzine i karavana E-Klase je Audio 20 CD Radio. Raspolaže duplim tjunerom, mp3 plejerom, USB ulazom na centralnom osloncu za ruke, TFT displejem u boji od 14.7 cm na kom je moguće prikazivanje SMS tekstualnih poruka i Bluetooth® uređajem za povezivanje.

 

Deo dodatne opreme predstavlja i mogućnost kombinovanja Audio 20 CD sa CD šaržerom za šest diskova ili sa Becker® MAP PILOT, jednostavnim navigacionim sistemom po pristupačnoj ceni čija je naknadna ugradnja moguća.

 

Kao alternativu Mercedes-Benz nudi COMAND Online multimedijalni sistem sa displejem u boji visoke rezolucije od 17.8 cm, internet vezom, hard-disk navigacijom i funkcijom pozivanja u hitnim situacijama koji je takođe moguće kombinovati sa DVD šaržerom za 6 diskova. COMAND Online klijentima omogućava pretraživanje interneta dok vozilo stoji ili pozivanje Mercedes-Benz aplikacije, koja je zbog izuzetno brzog učitavanja i jednostavnog rukovanja pogodna za upotrebu i tokom vožnje. Integrisana aplikacija obuhvata Google™ Local Search i Weather kao i opciju učitavanja putanje konfigurisane pomoću Google Maps na računaru i poslate vozilu. Osim toga, dostupne su i aplikacije Google™ Streetview i Google™ Panoramio kao i brojne druge aplikacije.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group