VOZILI SMO HONDU CIVIC 1.8 I-VTEC

Iako će većina ljudi podići svoje obrve dok budu čitali ovo, deveta generacija modela Civic ne dolazi sa teškom misijom. To je zato što je njegov prethodnik doneo niz promena koje su bile revolucija u tom opsegu automobila. Honda je bila svesna toga, pa tako nije postavila sebi za cilj da ponovo izmisljaju nešto novo, već samo da usavrše još više postojeći model. 

Dakle, Civic ima za cilj da se još više posveti osvajanju kupaca nego ranije. Naravno, Civic nikad neće biti lider u segmentu u smislu prodaje, ali sigurno će ponuditi kupcima ono što žele, luksuz, udobnost, neverovatan osećaj u toku vožnje itd. 

Mi smo izabrali za test Civic sa četvorocilindričnim 1.8-litarskim benzinskim motorom koji je pozajmljen od prethodne generacije. Takođe smo dobili automobil sa ekskluzivnom belom bojom i odličnim aluminijumskim felnama atraktivnog izgleda, pa smo krenuli da otkrijemo kakav je novi Civic i da li je stvarno "Najbolji do sada".

 EKSTERIJER 

Honda je izabrala da se zadrži na platformi prethodne generacije, što je ostavilo dizajnerima prilično ograničen prostor za manevre olovkom. Iako je ovo donelo dodatne poene za enterijer (zadnja vidljivost je poboljšana), sam izgled automobila nije puno promenjen, i sa istim šarmom privlači poglede prolaznika kao i ranije.

Veoma prodžavamo originalnost automobila i uvek kažemo da automobil treba da se odlikuje smelim dizajnom, samo ako je taj dizajn prijatan za oko, a Honda Civic to sigurno jeste. Međutim, postoji još jedna stvar koja je veoma poboljšana u odnosu na prethodni model, a to je visina profila, pa automobil dolazi sa nižim stavom, što mu daje sportski izgled.

Takođe u ponudi je panoramski stakleni krov zajedno sa zatamnjenim staklima, koji dolaze kao standard u nivou opreme Executive. Ova dva detalja stvarno mogu promeniti izgled automobila, jer oni utiču na dizajn u potpunosti, tako da preporučujemo ove detalje ukoliko se odlučite za ovaj model. Novim dizajnom poboljšana je i  aerodinamičnost, pa Civic sada nudi koeficijent otpora od 0,27, što ga čini jednim od najboljih u klasi.

 ENTERIJER 

Počećemo od table, koja je doživela blagu evoluciju u odnosu na prethodnu generaciju i može se smatrati gedžetom. Tabla je veoma futuristička i daje vozaču neverovatan osećaj u toku vožnje, pogotovu noću kada imate osećaj da se nalazite u nekoj svemirskoj letelici. Sve veoma lepo sija i prijatno je za oko. Što se tiče kontrola, veoma su dobro postavljene i potrebno je malo vremena da se naviknete na korišćenje istih, ali kada kada se naviknete sigurno ćete uživati.

Jedina zamerka koju imamo kada je u pitanju instrument tabla, odnosi se na gornji sloj table koji nije zaštićen od jake dnevne svetlosti i postaje nevidljiv u nekim trenucima kada sunčeva svetlost pogodi pravo u tablu.

Mala, središnja konzola koja je orijentisana prema vozaču stvara pomešana osećanja. Dopao nam se način na koji enterijeru daje sportski stil, ali zamolili smo više ljudi da nam daju svoje mišljenje i većini se dopala, a nekolicina je smatrala da su neki tasteri bespotrebni.

Oba prednja i zadnja sedišta su veoma udobna, prijatna i sigurno će vam prijati pri dugim putovanjima bez obzira koliko ona duga bila, a pozadi ima dovoljno prostora za sve putnike.

Izgled automobila nudi nizak položaj vožnje, ali ukupna vidljivost je veoma dobra, i poboljšana vidljivost pozadi, a za pomoć pri parkiranju tu je rikverc kamera koja je odlična i danju i noću.

 U GRADU 

Dok budete vozili novu generaciju Civic-a, sigurno ćete biti primećeni. Dizajn automobila uspeva da privuče pažnju i da zadrži poglede, pogotovu kada ljudi primete LED dnevna svetla moćnog izgleda. Parkirali smo automobil na prometnom mestu, pa smo stali sa strane i prisluškivali komentare. Svi komentari su bili pozitivni, "Pravi momački automobil", "Kako su mu dobre felne", "Pogledaj ga kako je odličan, ovom automobilu ne treba budženje", a devojke su bile oduševljene futurističkim izgledom enterijera i rikverc kamerom, prosto su se odmah zaljubile u ovaj automobil. 

Dizajneri su uspeli da postignu dobar kompromis između originalnog oblika i praktičnih sredstava kada je u pitanju zadnji deo automobila, tako da novi dizajn zadnjeg prozora dramatično poboljšava vidljivost. To dokazuje da futuristički stajling zadnjeg stakla omogućava da se automobil parkira sa relativnom lakoćom.

Elastičnost VTEC agregat znači da možete voziti automobil po gradu bez zamaranja i da sa lakoćom možete upravljati u tesnom prostoru. Prvi stepeni prenosa šestostepenog manuelnog menjača su prilično čvrsti, tako da možete ubrzati veoma lako i možete se poigravati sa vašim ljubimcem, pogotovu ako krenete da ga gurate u visoke obrtaje.

Uprkos niskom profilu i smelim stilskim momentima, vozilu se veoma lako pristpa, tako da česta zaustavlja neće biti problem. Sve u svemu, Civic je dobar način rešavanja problema u urbanim džunglama, jer nudi svestranost sa tradicionalnim vrednostima.

 NA OTVORENOM PUTU 

Vožnja Civic-a van granica grada donosi potpuno drugačiji doživljaj u zavisnosti od toga šta ste očekivali od automobila. Ako verujete da ćete sportskim promenama stepena prenosa i dinamičkim stilom vožnje uživati, grešite, međutim, ako ste osoba koja se fokusira na udobnost, vi ćete zajedno sa automobilom imati odličan provod.

Suspenzija je tako podešena da se osećate veoma prijatno i sigurno u toku vožnje i mi jednostavno ne možemo ignorisati činjenicu da drugi konkurenti nemogu da se nose sa Civic-om, moraju priznati da je na ovom polju mnogo bolji. Upravljač je takođe bolji u odnosu na prethodni model.

Inženjeri su ipak uspeli da naprave dobar kompromis u pogledu motora, pa tako 1,8-litarski VTEC benzinska jedinica apsolutno odgovara svakom stilu vožnje zahvaljujući varijabilnoj distribuciiji snage. Motor je uparen sa odličnim šestostepenim manuelnim menjačem koji nudi brzu i preciznu promenu stepena prenosa.

 GEDŽETI 

"Executive" nivo opreme, je najbolji koji može imati i donosi vam karakteristike kao što je start-stop sistem, dvozonska automatska klima, multifunkcionalni volan, električne prozore, rikverc kameru, preklopna zadnja sedišta, grejanje prednjih sedišta i sedišta presvučena veštačkom kožom. Naše test vozilo je imalo svu ovu opremu osim grejača sedišta i kožnih sedišta.

Takođe možete dobiti keyless (bez ključa) ulazak u automobil i start motora, Bi-Xenon farove, navigacioni sisitem, kožni volan i menjač, alu pedale, tempomat, panoramski stakleni krov koji se ne može otvoriti, ali donosi mnogo svetlosti unutar kabine i zatamnjena stakla.

 BEZBEDNOST 

Japanska kompanija je bezbednost shvatila vrlo ozbiljno i samo maksimalni nivo bezbednosti je dovoljan. Nova Honda Civic je dobila pet zvezdica na Euro NCAP testu i možemo reći da je novi Civic izuzetno dobro urađen, pa su i najteži udari dobro kompenzovani kako od strane karoserije, tako i vazdušnih jastuka.

 TEHNIČKI PODACI 

Ako pogledamo novi Civic, shvatićemo da je nasledio dosta stvari od modela kojeg nasleđuje, ali te promene se nalaze ispod tela. To znači da i dalje ne koristi nezavisno zadnje vešanje koje je korišćeno na prethodne dve generacije, ali su zato torzione osovine iste. 

Međutim, zadnja torzija je ukrućena, dok su inženjeri takođe predstavili nekoliko drugih potkresivanja da bi poboljša udobnost i poboljšali kvaliteta vožnje, pa moramo da vam kažem da se ovo stvarno isplatilo.

1.8-litarski benzinski atmosferski motor našeg test automobila je pozajmljen iz prethodne generacije Civic-a, ali to ne treba posmatrati kao manu, jer je njegova promenljiva VTEC distribucija snage, omogućava vozaču osećaj kao da ima dve pogonske jedinice ispod haube.

Promenljiva distribucija i elektronska kontrola ventila, omogućava vam da vozite na obrtajima nižim od 1.700, da bi uštedeli gorivo ili da idete sve do 7.000 obrtaja u cilju da vas G-sila zagolica. 

Međutim, prava snaga ovog automobila dolazi tek na 6.500 obrtaja, a kriva obrtnog momenta je prilično oštra, tako da ćete stvarno morati da ga poterate da bi izvukli ono pravo iz ovog motora. Motor je neznatno pojačan i sada nudi 2 dodatne KS, a takođe je nešto čistiji, pa emituje 145 grama CO2 po km umesto 152g.

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group