VOZILI SMO FIAT 500 L

Kompanija Fiat je veoma slavna kada je u pitanju proizvodnja malih automobila, i u prošlosti su imali mnogo više uspeha sa malim gradskim automobilima nego sa velikim. Model 500L, verovatno predstavlja njihov najpametniji pokušaj da isprave svoj imidž kada su u pitanju veliki automobili.

Italijani su imali veoma lukav plan dok su razvijali ovaj automobil. Napravili su vozilo koje je prilično veliko, a dali su mu ime i mnoge spoljašnje karakteristike dosta manjeg modela 500, koji je postigao ogroman svetski uspeh. Iz tog razloga se Fiat-ov novi kompaktni prostrani model zove 500L, umesto recimo, Multipla ili 600, što su imena koja su verovatno više u skladu sa prethodnim kojima se kompanija služila, a i u skladu sa veličinom modela 500L. Da li će im ovaj plan uspeti, i da li će doneti rezultate, tek ćemo da vidimo.

Prva stvar koju treba reći o modelu 500L jeste da Fiat jasno trguje sa popularnošću standardnog modela 500. Model 500L ima skoro identičan prednji deo kao i model 500, dok je platforma na kojoj leži uzeta od modela Punto. Dizajn ovog automobila je odličan, i neverovatno je lep, i iz kog god ugla ga pogledate, naćiće se neki detalj koji će vam se svideti.

Postoje tri motora na raspolaganju, jedan dizel i dva benzinca. Dizel je dobro poznati Fiat-ov 1.3-litarski Multijet koji isporučuje 85 konjskih snaga, dok su benzinci 1.4 Twin Air od 95KS i 0.9 Twin Air turbo od 105KS.

Mi smo bili na prezentaciji modela 500L u Torinu, pa smo imali i priliku da testiramo isti. Naša test ruta nije bila nešto preterano duga, uglavnom smo vozili po gradskim ulicama Torina i po lokalnom autoputu, tako će detaljna procena kvaliteta modela 500L morati da sačeka, ali u svakom slučaju, bili smo veoma zadovoljni samim automobilom i njegovim snalaženjem po gradskim ulicama. Bilo nam je veoma prijatno u velikoj i prostranoj kabini, koja je uspešna kombinacija elemenata iz modela 500 i modela Panda. Ambijent je veoma atraktivan. Model 500L takođe poseduje veoma veliki prtljažni prostor, uz mnogo praktičnih sitnica i pomagala.

Fiat 500L ima veoma širok spektar opcija za personalizaciju. Automobil se može naručiti i sa ogromnim panoramskim staklenim krovom, čija površina iznosi 1,5 kvadratnih metara, i to je ujedno i najveći panorama krov u tom segmentu vozila. Multimedijalni sistem, UConnect, poseduje integraciju telefona i pet-inčni ekran koji je osteljiv na dodir. Takođe postoji još nekoliko dodatnih opcija, za koje smo sigurni da će podići imidž ovom automobilu na mnogo viši nivo. U pitanju su Lavazza kafe automat koji je integrisan u automobil, kao i neverovatni Beats by Dre audio sistem.  Kafa će vam dobro doći za vreme gradskih gužvi, a audio sistem Beats by Dre će se pobrinuti  da uživate u pravom i čistom zvuku muzike. 

Naravno, kao što svi već znate, ovaj automobil se proizvodi kod nas u Fiat-ovoj fabrici u Kragujevcu, i možemo vam reći da su naši ljudi iz fabrike u Kragujevcu odradili odličan posao dok su sklapali ovakav auto. Početkom sledeće godine očekujemo da se pojavi i agregat 1.6 Multijet u pondi, a do tada ovaj model u Italiji možete dobiti po ceni od 15550 €.

Motor: 875cc dva cilindra redno turbo TwinAir 

Menjač: 6 brzina manuelni

Snaga: 105KS pri 5,500rpm (98 pri 5,750rpm u ECO modu)

Obrtni moment: 145Nm pri 2,000rpm

Potrošnja: (kombinovana) 4.8L na 100 km

CO2 emisija: 112g/km, EURO 6 standard

Maksimalna brzina: 180 km/h

Ubrzanje: (0-100km/h) 12.3 sekunde

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group