VOZILI SMO BMW SERIJE 1 114d

Nemački proizvođač automobila posle osnovne Serije 1, sa benzinskim motorom i 102 KS, predstavio je tržištu svoj novitet sa kojim se ponosi - BMW Serije 1 114d F20...


Iako predstavlja nešto slabiju dizel verziju, iz kompanije uveravaju da će brzo naći put do kupca i zauzeti svoje mesto na tržištu. Mada je Serija 1 od 2004. godine prodata u preko milion jedinica, sam model je daleko od nemačkog savršenstva. Enterijer, nedostatak prostora i nizak kvalitet opreme su samo od nekih nedostataka koji su opterećivali Seriju 1. U kompaniji su sa novim modelom pokušali da otklone sve pomenute nedostatke...

Kada je BMW u pitanju nije potrebno previše trošiti reči na predstavljanje, jer je ovaj brend već godinama itekako poznat na našem tržištu.


Eksterijer

Jarko crvena boja dominira na prvi pogled. Njene zaobljene konture doprinose većoj aerodinamičnosti i znatno manjoj potrošnji modela. Svi spoljni detalji (branici, retrovizori, ručice vrata, krovni nosač) urađeni su u boji modela. Na prednjem delu možete uočiti rešetku za hladnjak sa hromiranim ivicama koje mu daju prepoznatljiv šarm. Uz to, farovi su namerno rađeni sa oštrim ivicama, kako bi se izašlo iz šablona zaobljenih farova koji dominiraju poslednjih godina. Svetla za maglu, smeštena ispod farova su postala prepoznatljiv dekor nemačkog proizvođača. Dimenzije novog modela (dužina: 4324mm, širina: 1765mm, visina: 1421mm) se savršeno uklapaju u gradski ambijent, kojem je model BMW Serije 1 i namenjen. Treba još istaći da je međuosovinsko restojanje 2690mm, što mu daje znatnu stabilnost pri vožnji. Halogena svetla, kao i treće stop svetlo, čine vožnju u večernjim satima znatno lakšom.


Enterijer

Kada je unutrašnjost automobila u pitanju, jasno je da je naglasak stavljen na znatno veću prostranost, kako bi se ispravili nedostaci iz prošlosti. Komfor u vožnji je ovaj put bio prioritet, kada se povelo pitanje o dizajnu modela. Centralna konzola, smeštena između vozača i suvozača, obiluje korisnim funkcijama koji olakšavaju vožnju. Prenos brzina ostvaruje se preko 6-stepenog manuelnog menjača, a trokraki volan naglašava sportsku liniju modela. Što se materijala tiče, kombinacije kvalitetne tkanine, aluminijuma i plastike daju modelu jednostavnost i prefinjenost. Ručica menjača i ručne kočnice urađena su od veštačke kože. Serija 1 poseduje CD/MP3 plejer sa čak 6 zvučnika, što je sasvim dovoljno, imajući u vidu dimenzije automobila.


Oprema

Obilje kvalitetne opreme postalo je zaštitni znak novog modela, podatak koji će svakako obradovati svakog kupca. Nemački proizvođač poseban akcenat je stavio na sigurnost putnika, pa tako Serija 1 poseduje ABS, CBC, DSC, ASC, DTC, DBC i CBS. Sa 8 vazdušnih jastuka, od čega su 6 smeštena u prednjem delu, sigurnost putnika je veća nego ikad. Novina je svakako posedovanje elektro podesivih spoljnih retrovizora sa integrisanim pokazivačima pravca. Sam model je kombinacija sportskog izgleda i savremenog dizajna. Sa kodiranom bravom volana, sada je gotovo nemoguće koristiti vozilo bez znanja vlasnika. Kako bi održao proizvodnju u skladu sa zahtevima okoline, kompanija BMW ugradila je „zelena“ stakla, koja poseduju znatan nivo toplotne izolacije.

 

 

Vožnja

BMW 114d je opremljen četvorocilindričnim 1.6 litarskim twin-turbo dizel motorom, koji je u stanju da razvije 95 KS. Model raspolaže sa maksimalnih 235Nm obrtnog momenta u opsegu između 1500 i 2750 o/min. Dizel motor omogućava modelu da ubrza od 0-100 km/h za 12.2 sekunde, što i nije podatak sa kojim se u kompaniji naročito ponose. Maksimalna brzina od 185 km/h je sasvim dovoljna za potrebe prosečnog kupca. Prema zvaničnim podacima iz kompanije koje smo dobili, prosečna potrošnja goriva se kreće u intervalu od 4,1 – 4,3 l/100 km, ali je tokom naših testiranja model iskazao ipak nešto veću potrošnju. Ovako mala potrošnja rezultat je BMW EfficientDynamics tehnologije, start/stop sistema, sistema za regenerisanje energije kočenja, elektronskog servo upravljača, kao i specijalnih pneumatika sa nižim otporom kočenja. Emisija gasova pri vožnji je u skladu sa standardima i iznosi svega 109 g/km. Automobil je tokom našeg testiranja pokazao znatnu stabilnost na putu, a možemo na kraju zaključiti da predstavlja savršen balans cene i kvaliteta koji pruža pri vožnji.

 

Cena vozila sa standardnom opremom: 20.690,00 EUR

Cena dodatne opreme: 5.220,00 EUR

Cena vozila sa dodatnom opremom: 25.910,00 EUR

Sve informacije: Delta Motors, 11000 Beograd, Radnička 8, Telefon: +381 11 353 99 00  www.bmw.rs

 


Motor

Broj cilindara / broj ventila po cilindru 4 / 4

Radna zapremina (cm3) 1598

Maksimalna snaga KS (kW) 95  (70)

Max. obrtni moment  235 Nm  pri  1500-2750 o / min

Menjač manuelni 6 brzina

Max. brzina (km/h) 185

Ubrzanje od 0-100 km/h (sec.) 12.2

Standard emisije izduvnih gasova EURO 5

 


Karoserija

Broj vrata / sedišta 5 / 5

Dužina (mm) 4324

Širina (mm) 1765

Visina (mm) 1421

Međuosovinski razmak (mm) 2690

Zapremina prtljažnika (l) 360/1200

Zapremina rezervoara (l) 52

 


Potrošnja

Gradska vožnja  (l / 100 km) 4.9

Na otvorenom putu  (l / 100 km) 3.7

Kombinovana vožnja  (l / 100 km) 4.1

 


Težina

Masa praznog vozila(kg) 1.395

Maksimalna dozvoljena težina(kg) 1.850

Dozvoljeno opterećenje(kg) 530

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group