Toyota C-HR Hybrid – ostavite uobičajno iza sebe

Robustan, snažan, futurističan i ekološki čist -  to je novi Toyotin SUV koji mami poglede gde god da se pojavi.

U životu težimo ka savršenosti, tražimo nesto što će nas činiti srećnim, što će nam ostvariti snove i što će nam omogućiti da živimo lagodan i miran život. Nismo ni sanjali da će svi naši snovi i naše želje biti objedinjene u obliku automobila.  Nova Toyota C-HR ostvaruje sve naše vozačke želje i čini da se osećamo kao dobitnici lutrije.

Pre godinu dana, preneli smo vam utiske o C-HR hibridu sa 1.8 litarskim 2ZR-FEX benzinskim agregatom uparenim sa dodatnim elektro motorom, što čini da Toyota ide na mešavinu benzina i električne energije. Upravo ovaj sistem čini da ovo vozilo spada u hibridnu kategoriju, jer se benzinski motor pali samo u određenim situacijama i brzinama.

Međutim, sada smo se osećali kao mala deca za vreme praznika, jer je naš poklon bila nova Toyota C-HR Club Hybrid. Za razliku od prošlog modela, ovaj dolazi sa 2.0 litarskim motorom koji je takođe uparen za električnim agregatom i koji razvija snagu od 112 KW, što je i više nego dovoljno za svakodnevne potrebe.

Popularni hibrid je bio u našim rukama par dana, pa smo imali priliku da ga testiramo u pravim gradskim uslovima, a imali smo i zacrtani cilj: želeli smo da vidimo kako se ovaj model ponaša u svakodnevnim situacijama, koliko je lak za parkiranje, koliko je ekonimičan i generalno, koliko odgovara na potrebe prosečnih vozača sa našeg podneblja, koji u većini slučajeva preferiraju manji hečbek.

Međutim, pre nego što krenemo sa izlaganjem naših utisaka, moramo vam pažnju skrenuti na vizuelne promene koje su evidentne u eksterijeru, ali i enterijeru vozačke kabine. Osveženi C-HR ovoga puta dolazi sa manjim, ali vidljivim karoserijskim promenama koje se ogledaju u vidu redizajniranih branika, spojlera i usisnika sa vazduh. LED svetlosna linija je takođe osvežena i promenjena, pa sada dodatno doprinosi privlačnosti ovog modela. Promene na prednjem delu podrazumevaju i novu, višu poziciju maglenki, dok stop lampe u zadnjem delu spaja crna lajsna visokog sjaja. Enterijer dobija takođe nove elemente i blagi redizajn, kao i upotrebu novih materijala (u našem slučaju Alkantara) i novi multimedijalni uređaj.

Dakle, sada je vreme da pređemo na stvar. Kakav je C-HR automobil? Da li je pogodan za svakodnevnu vožnju i da li bismo ga preporučili prosečnom vozaču?

Naš odgovor je defnitivno DA!

Pre svega, iako ovo vozilo spada u kategoriju SUV, ovo nije masovni džip koji se teško provlači kroz uske ulice i koji se muči sa pronalaženjem parkinga. Jasno se vidi da je Toyota mislila o svemu i da je pažljivo kreirala ovaj automobil sa ciljem da bude multifunkcionalan.  Vožnja kroz prenatrpane beogradske ulice nikada nije bila lakša. Podignuti vozački položaj daje vam sjajnu preglednost, a mobilnost samog vozila je dovedena na maksimum, tako da se u nekom trenutku osećate kao da vozite neka manja Toyotina vozila. Sa druge strane, prostora u kabini ima sasvim dovoljno, tako da je utisak vožnje jako prijatan, pa u neku ruku i luksuzan, zbog modernih elemenata koji se nalaze u kabini i koji vam stvaraju prijatan osećaj.

Vozačke asistencije su zaista korisne, i više puta su nam umnogome olakšale vožnju, što i jeste njihova namena. Lane Departure Alert opcija prati linije puta po kojem vozite i upozorava vas ako vozilo primeti da previše lelujate po putu ili da vaše vozilo ne prati put kako treba. U retrovizorima se nalaze mali senzori i indikatori koji pokazuju da li vam se neko nalazi u mrtvom uglu. Kada indikatori zasvetle, to je znak da se pored vas nalazi vozilo koje se možda ne prikazuje u retrovizorima. Takođe, automobil poseduje i mnogobrojne senzore koji vas upozoravaju ako se ispred vas iznenadno pojave pešaci.

Međutim, najkorisnija stvar i opcija jeste pomoć pri parkiranju. Zbog svoje veličine i robusnog izgleda, Toyota C-HR  nije baš pregledna u zadnjem delu, ali parkiranje neće biti problem, jer preko kamere i prikaza na displeju ispred vas možete da sagledate koliko imate mesta. Takođe ćete imati i grafičku vizualizaciju koja će vam pokazati koliko treba da okrećete volan kako biste stali na parking mesto. Parking senzori su uvek aktivni i uvek će vas alarmirati ako se previše približite vozilima koja vas okružuju, tako da je „čukanje“ pri parkiranju gotovo nemoguće kada ste u ovom automobilu.

Vozački modovi i dalje su prisutni i jako korisni. Toyota vam nudi 3 vozačka moda (Normal, Economic i Sport), gde vam Normal mod omogućava ravnomernu potrošnju benzinskog i električnog dela agregata, Economic se fokusira da vaše vozilo troši što manje benzina, dok Sport mod ima kontra efekat i daje vam mogućnost da iz automobila izvučete maksimum, što se tiče performansi. Menjanje modova i kontrola nad opcijama u automobilu, kao i kontrola multimedije i GPS navikacije jako je jednostavna, tako da nećete gubiti fokus pri vožnji i uvek ćete moći da vodite računa gde vozite i šta se dešava ispred vas na drumu.

Na kraju, dolazimo i do potrošnje. Ovo je nešto što nas uvek iznenadi, jer smo navikli da se vozimo u automobilima čija je gradska potrošnja obično oko 7,8 litara. Međutim, ovde Hibrid opcija jasno pokazuje zbog čega je korisna i tako dobro prihvaćena. Osim što je ovaj auto „čistiji“ i što manje zagađuje okollinu, on potrošnju smanjuje na prosek oko 4 litre na 100 pređenih kilometara što je zaista neverovatno kada uzmete u obzir da se ovde radi o 2.0 vozilu sa 112 kw snage.

Kao i prošli put, naša presuda ostaje nepromenjena. Ovaj auto je idealan za svakog vozača, pružiće vam mnogo toga, a istovremeno vam omogućiti da uživate u različitim stilovima vožnje i da budete ekonomični, ali i ekološki čistiji.

V.P.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group