Restaurirani Half-Track Fox - legendarni VW kombi sa četiri osovine i gusenicama

Davne 1962. godine Kurt Kecner, genijalni mehaničar Volkswagen brenda iz Austrije, zaključio je da ne postoji ni jedno vozilo dizajnirano kako bi se izborilo sa veoma specifičnim planinskim terenom njegove zemlje...

On je zatim osmislio, a nakon toga i kreirao svoj lični model, koji je na kraju postao poznat kao Half-Track Fox. Mehaničar je zaključio da je savršena baza za njegov projekat upravo popularni Volkswagen T1 mikrobus, ali istovremeno znao da su mu potrebne gusenice kako bi se izborio sa snegom.

„Morao sam da gledam okolo, ali nisam uspeo da nađem vozilo o kome sam sanjao. Stoga, odlučio sam da ga sam konstruišem“, napisao je Kecner u marketinškom materijalu iz te ere.

Mehaničaru je potom sinula ideja o dodavanju još dve osovine ovom kombiju, tako da je mikrobus dobio i par gusenica pozadi koje je on lično dizajnirao. Montirane na trinaestoinčne točkove, ove gusenice kreirane su od aluminijuma i gume kako bi vozilo i dalje bilo bezbedno za vožnju po regularnim putevima i u terenskim uslovima.

Prednja osovina i dalje poseduje normalne točkove od četrnaest inča, umotane u grube gume i svaki je dobio pojednačne kočnice. Ovaj bus poseduje diferencijal ograničenog proklizavanja koji mu pomaže da osigura ravnomernu raspodelu snage na svim točkovima, čak i u dubokom snegu.

Međutim, prvobitno odsustvo velike snage nije predstavljalo nikakav problem za distribuciju, tako da ovaj mehaničar nije video potrebu da modifikuje ravni četvorocilindraš sa 1.192 kubika, pa je vozilo stvaralo svega 33 ks. Ovo je bilo sasvim dovoljno kako bi se razvila maksimalna brzina od 35 ks, čineći ovog poluguseničara samo malo sporijim od prave četvoronožne lisice.

Kecner je kreirao svega dva ova interesantna modela do 1968. godine i radio je na trećem kada je naglo bio primoran da svoj projekat prekine. Taj poslednji model na kraju je dovršen od strane Porsche muzeja u Gmundu, tokom 1990. godine i predstavljen je širom sveta svim entuzijastima Volkwagen mikrobuseva.

2005. godine ovaj austrijski muzej pokušao je restauraciju modela, ali je odmah naišao na probleme koji su zaustavili ovaj projekat. Volkswagen Commercial Vehicles odsek preuzeo je vlasništvo nad Half-Track Fox modelima i predao ih Classic Vehicle odeljenju, sa zadatkom potpune i ekstenzivne restauracije, kompletirane prošlog februara.

Ovo je omogućilo timu koji je radio na istoj da ponovo sa ovim vozilom krene da gazi sneg, a kako su sami naveli, uprkos njegovom nedostatku snage, Half-Track Fox je zadivljujuće dobra mašina kada se radi o penjanju po snegom okovanim planinama.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group