Sudeći po rečniku, "muscle car" predstavlja američki sportski automobil kreiran sa dvoje vrata i više nego moćnim motorom.
U daljem objašnjenju stoji da su ovi snažni motori dizajnirani za vožnju visokih performanski. Moramo se složiti sa ovom definicijom, iako smo svi svesni da se ovaj termin odavno proširio i obuhvata mnogo više nego u prošlosti. Modeli sa četvoro vrata kao što je Charger Hellcat se mogu kvalifikovati kao "muscle cars" i verujemo da mnogi drugi automobili koji nisu sa američkog kontinenta mogu biti kategorizovani kao takvi.
F12berlinetta poseduje mnogo toga zajedničkog sa američkim snagatorima, nego što to Ferrari želi da prizna. Isto kao i Dodge Challenger Hellcat, F12 poseduje motor sa prednje strane, predstavljajući mašinu sa zadnjom vučom i više od 700 ks. Očigledno je da se F12 kvalifikuje kao "snagator" iz razloga što poseduje dvoje vrata i tako snažan motor. Jedina stavka koja ga koči da u svakom smislu bude "muscle car" jeste to što je italijanske proizvodnje, a ne američke. Ipak, veome je interesantno videti da se ovaj termin, u suštini, može primeniti i na modele automobila koji su poprilično drugačiji od onoga što mi zamišljlamo.
Jaguar F-Type takođe ima mnogo više zajedničkog sa ovom vrstom automobila nego što mislite. Isto kao Hellcat, F-Type poseduje V8 sa unutrašnjim sagorevanjem i tonom konjskih snaga sa prednje strane. Iako je većina moćnih verzija F-Type modela prešla na pogon svih točkova, britanski sportski automobili definitivno mogu biti okarakterisani kao "snagatori". Kao Challenger, Mustang i Camaro, F-Type je dostupan i sa slabijim V6 motorima. Celokupna ideja "mišićavih automobila" se zasniva na tome da uzmete onaj koji je najviše sportski iz ponude jedne kompanije i učinite ga još boljim ubacivanjem nejvećeg motora koji može u njega da stane. Upravo ovo je nedavno Jaguar uradio sa svojim modelima kao što je F-Type SVR.
Onda kada vam padne na pamet ubacivanje najvećeg motora koji posedujete u običan model, glavna tri "snagatora" nisu jedini automobili na toj listi samo zato što smo mi navikli na njih kao takve. Iako je Kerol Šelbi odbacio ideju ubacivanja najvećeg mogućeg agregata u njihov najmanji automobil, Nemci su učinili to učinili i usavršili u nedavnoj istoriji. Mercedes C-Class Coupe je veoma dobar automobil, ali mu je onda AMG odeljenje poklonilo četvolitarski V8 motor sa dve turbine i 503 ks. Automobili iz AMG divizije predstavljaju epitom klasičnih američkih "bildera", jer regularna vozila dolaze od proizvođača i postaju nešto što je brzo po svim merilima trkačkih automobila, ali pre svega praktično.
Ideja o ubacivanju velikog motora u sportski kupe se nije završila sa Nemcima. Čak su se i japanski brendovi, koji su nekada važili za proizvođače prilično dosadnih automobila, okušali u igri automobila okrenutih ka performansama. Lexus RC-F je prvi pokušaj ove kompanije da izgradi sportski kupe koji će napasti model BMW M3. RC-F deli puno toga zajedničkog sa američkim "muscle cars". Lexus poseduje svoj V8 motor smešten sa prednje strane, zadnju vuču, dvoje vrata i četvoro sedišta. Po svim merilima, RC-F je klasičan "snagator", ali slučajno poseduje japansku pouzdanost i komfor. Ako postoji jedan automobil u Japanu koji se kvalifikuje kao "muscle car", onda je to definitivno Lexus RC-F.
Jedan aspekt vezan za ove snažne automobile, koji ljudi često zaboravljaju, jeste da njihove bazne verzije nisu toliko posebne. Možete iznajmiti V6 Charger ili Camaro koji su prilično jednostavni i nisu toliko zabavni za vožnju. Isto kao osnovne varijante modela Camaro ili Challenger, standardan Subaru Impreza nije ništa više od pristupačnog, ekonomičnog automobila koji možete iznajmiti u inostranstvu tokom vašeg odmora. Jedino onda kada sednete u mnogo moćniju WRX ili STI seriju modela Impreza počinjete da svatate koliko je ovaj automobil u stvari fantastičan. I pored toga što je Subaru limuzina sa četvoro vrata i pogonom na sva četiri točka, ideja o transformisanju regularnog automobila, koji je u osnovi podoban za iznajmljivanje, u opaku zver koja je orijentisana performansama, svakako predstavlja nešto što je sama srž američkog mišićavka.
N.Đ.