Datsun "580Z" iz 1972. godine - Japanski dizajn američki mišići

240Z kompanije Datsun, originalni Z automboil, posedovao je veoma veliki uticaj na autoindustriju od samog predstavljanja...

Ovaj efekat je takođe moguće videti i danas, kada ljudi nastavljaju da ih modifikuju, dok je čak i Nissan kreirajući svoje nove modele iskoristio dizajn ovih autombila kao inspiraciju. Nevezano sa prethodno pomenutim, jedan čovek je kreirao posebnu jedinicu 240Z, bez krova i sa novim V8 motorom, koji je Džej Leno primetio na ulici i odmah poželeo da vidi u svojoj emisiji.

1972 Datsun 240Z model o kome je reč, kupio je njegov trenutni vlasnik Džejms Smit tokom 2001. godine, za svega hiljadu dolara od jednog studenta. Kada ga je kupio, on je već posedovao novi V8 motor i skinut krov, ali je predstavljao nebrušeni dijamant, tako da je novi vlasnik odlučio da kompletira ovaj projekat restauracije i tjuniranja uz pomoć svog oca i brata.

Rezovi od ukljanjanja krova bili su prilično grubi, tako da je Smit počeo odatle. On je popravio ove oštre ivice, odradio neke generalne projekte na karoseriji i ponovo ofarbao svetlo žuti automobil u maslinasto zelenu boju. Dodatno, on je dodao integrisani repni stabilizator i uspeo da obradi zadnji branik kako bi izgledao čisto i savršeno. Pošto je ovaj automobil pre svega spidster bez krova, više nego pravi kabriolet, Smit je pripremio aluminijumski krov sa modela Pontiac Fiero, ali ga još uvek nije postavio.

Enterijer ovog modela je potpuno originalan, uključujući i crvena kožna sedišta, dok jedini izuzetak predstavlja upravljač, kome je uklonjen njegov centralni jastučasti deo. Automobil se i dalje nalazi na originalnom vešanju, ali sada poseduje Pansport točkove i šire gume, kao dodatak progresivnijim oprugama njegovih amortizera.

Skidanje krova ove mašine dovelo je do redukcije šasijske rigidnosti, tako da je ona dobila ojačanja sa prednje starne i rol-bar pozadi kako bi povratila svoju izgubljenu čvrstinu. Sudeći prema Smitu, automobil i dalje deluje veoma čvrsto i dobro sastavljen prilikom vožnje, gotovo kao da još uvek poseduje krov.  

Međutim, prava zvezda ove predstave jeste motor ovog automobila, pozajmljen iz Chevy 350 V8 modela i sada poseduje 5,8 litara, a otud i nadimak "580Z" ove posebne jedinice. Modifikacije uključuju unutrašnje komponente ove V8 mašine, kojoj su dodati modifikovana radilica, Edlbrock karburator i usisnici vazduha, keramički obložene glave cilindara i lonci sa staklenom vunom, kako bi sada stvarao 300 ks, što je ozbiljno poboljšanje u poređenju sa 150 ks koliko je donosio standardni Datsun motor.

Sva ova snaga šalje se na zadnje točkove putem četvorostepenog automatskog menjača, koji je zamenio trostepenu jedinicu originalno uparenu sa modelom kada ga je Smit kupio. Da biste čuli kako ovaj predivni automboil zvuči kada se startuje i saznate kakvo iskustvo donosi prilikom vožnje, u nastavku teksta možete uživati u nešto dubljoj analizi ove neverovatne jedinice.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group