PORSCHE CAYENNE UKRADU ZA 40 SEKUNDI

U Srbiji se dnevno ukrade više od osam automobila, a lopovi sve češće biraju najskuplje modele koje prodaju u delovima ili švercuju u zemlje Evrope ili Bliskog istoka. Kako kažu u policiji, najviše problema imaju sa balkanskom mafijom, koja je izuzetno tehnički opremljena i uvežbana, pa se dešava da ekipa lopova dođe iz Banjaluke, ukrade džip za 40 sekundi u Beogradu i vrati se u Bosnu.

Koliko je opasna auto-mafija koja hara Balkanom, pokazuje i slučaj elektroinženjera Gorana Pećaranina iz Beograda, koji je uhapšen u Bosni i Hercegovini gde je priznao povezanost s auto-mafijom i učešće u čak 43 krađe automobila. On je u zamenu za izbegavanje zatvorske kazne pristao da priča o kanalima šverca automobila i načinu krađe.

- To je ekipa od desetak ljudi koji stalno menjaju prebivalište i žive jedni kod drugih na Balkanu. Tu nema nikakvih nacionalnih niti verskih podela i odlično su uigrani. Dešava se da iz Bosne prate automobil do Srbije, ukradu ga, prevezu do garaže i vrate se u BiH. Isto tako, kolege iz BiH su hapsile Beograđane kod kojih su pronašli najsavremeniju tehniku za krađu automobila, a koji su došli da odrade „posao” na poziv kolega. Vrlo teško im se ulazi u trag. Posle krađe ili traže otkup od vlasnika, koji iznosi trećinu cene, ili preko poznanika u policiji i na carini distribuiraju vozila u inostranstvo, tako da se nekad desi da u našim akcijama uhapsimo i kolegu - kažu za „Blic” inspektori policije koji se bave ovom sferom kriminala.

I dalje se po Beogradu prepričava nesvakidašnja krađa u Ulici Strahinjića bana, kada je za nekoliko sati ukradeno više od deset džipova visoke klase, modeli “porše kajen”, “tuareg”, “bmw x5”, audi Q5”.

 - Auto-mafija poseduje sofisticiranu tehniku i znanje. Kriminalac s osnovnom ili slabom srednjom školom teško može učestvovati u takvim operacijama. U auto-mafiji su informatičari, koji se za veliki  novac pridružuju kriminalcima, mehaničari, električari, znači veliki stručnjaci saobraćajne oblasti.

Odlično su opremljeni. Odavno je prevaziđeno mišljenje da kradljivci automobila koriste kalauze, pajsere i šrafcigere za provale.

Sada su to softveri, kompjuteri, umreženi sistemi koji koštaju i do 20.000 evra i stalno uvode nove stvari.

Pošto ih ukradu, automobile kriju u unapred iznajmljenim garažama, u kojima po pravilu stoji i GPS blokator, koji onemogućava satelitsko praćenje vozila - kaže za „Blic” kriminolog Igor Pešić.

Od Balkana do Sirije

Automobili ukradeni u Srbiji često završe u zemljama regiona, u BiH, Crnoj Gori, Makedoniji, na Kosovu ili u nekoj od drugih balkanskih država, a potom neretko i na Bliskom istoku. Bilo je slučajeva da su vozila iz ovog dela Evrope prodavana na auto-pijacama u Siriji. Veliki broj ukradenih automobila kriminalne grupe rastavljaju na delove i tako prodaju.

Profil kradljivca

- Između 20 i 30 godina starosti (sve više maloletnika)

- Odlično obučen

- Specijalizovan za tipove vozila

- Dobar vozač

- Nije narkoman, alkoholičar, retko osuđivan za druga dela

- Najčešće ima završen zanat koji je u vezi sa automobilima

Izvor: Blic.rs

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group