Država na registracijama profitira 88 miliona evra


Godišnja registracija automobila niže klase, poput „punta“ ili „juga“, vozače u Srbiji ukupno sa svim taksama košta oko 15.500 dinara, od čega polovina ode direktno u republički budžet.

Pošto je u Srbiji registrovano oko 1,5 miliona putničkih automobila, računica kaže da samo od obavezne godišnje registracije država godišnje zaradi najmanje 97 miliona evra. Od te sume na održavanje puteva ode tek 2,4 miliona evra, za izradu nalepnica šest miliona, dok je ostatak od 88 miliona evra čist profit državne kase!

Naime, u Udruženju pružaoca usluga za prenos i registraciju vozila „Leges“ objašnjavaju da je, pored osiguranja, za registraciju vozila potrebno uplatiti još sedam taksi. Tako, iako su već platili porez na kupovinu vozila od 18 odsto ili na prenos apsolutnih prava od 2,5 odsto, vozači svake godine prilikom registracije vozila plaćaju državi porez na upotrebu motornih vozila, kao i komunalnu taksu za održavanje motornih vozila. Za registraciju automobila niže klase to je trošak od oko 4.000 dinara.

Pored ovih taksi, državi treba platiti i administrativnu taksu od 1.400 dinara za „uslugu“ administracije, ekološku taksu, troškove izrade nalepnice od 400 dinara, koje dele MUP i NBS, kao i naknadu za održavanje i izgradnju lokalnih puteva, koja je najniža i iznosi 160 dinara.

- Sve u svemu, država dosta para uzima od registracije. Ne mogu da tvrdim da li su baš sve takse opravdane, ali je činjenica da najmanje novca ode na održavanje puteva, koji se jedini troše prilikom korišćenja automobila - ocenio je za „Alo!“ Branislav Milošević, predsednik udruženja „Leges“. On, međutim, dodaje da će vozačima kojima je istekla saobraćajna dozvola ili moraju da zamene tablice troškovi registracije biti uvećani za dodatnih 3.200 dinara (2.000 za tablice i 1.200 za saobraćajnu).

- Za razliku od ranijih godina, kada su se tablice vadile ukoliko su oštećene ili ukradene, po novim propisima su vlasnici vozila u obavezi da ih menjaju na sedam godina. Ne razumem zašto su vozači tim troškom opterećeni, kad tablice mogu da traju i duže, osim što na njihovoj izradi neko debelo zarađuje - istakao je Milošević.

I opštine ubiraju milione

Pravilnik o registraciji motornih i priključnih vozila, koji je stupio na snagu početkom prošle godine, omogućio je zaradu i opštinskim organima. Ovaj pravilnik zahteva od vlasnika vozila, koji ne žele da po četiri sata gube u MUP-u, da overe punomoćje koje daju agencijama za regestraciju. Overa punomoćja najčešće se vrši u opštini i u proseku košta 450 dinara.

- Smatramo da je pomenuti pravilnik u suprotnosti sa Zakonom o opštem upravnom postupku, tako da smo Ustavnom sudu podneli zahtev za njegovo obaranje - istakao je Branislav Milošević iz „Legesa“.

Izvor: Alo.rs

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group