WRC šampionat od sledeće sezone odlazi put hibridne budućnosti

Toyota, Hyundai i M-Sport Ford potpuno su se posvetili novim World Rally Championship regulatornim pravilima za sledeću godinu, koja će na predstaviti i nove hibridne pogonske sklopove...

Nova reli era WRC takmičenja upariće trenutne 1,6 litara velike motore sa turbopunjenjem direktnog ubrizgavanja i četiri cilinda sa električnim motorima od 100 kW ili 134 ks, prećenih sa 180 Nm obrtnog momenta. Prebacivanje na hibride prvi put je najavljeno 2019. godine i odobreno je od strane World Motor Sport Council organizacije prošlog meseca.

"Nije preterivanje reći da predstavljanje samoodrživih hibridnih tehnologija za WRC kategoriju čini jednu od najvećih prekretnica u istoriji automoto sporta. Veoma je dobro što se ovakva velika promena dočekuje u sezoni koja će proslaviti pedesetu godišnjicu šampionata", izjavio je direktor WRC Promoter, Jona SIebel.

"Zajedno sa FIA i proizvođačima, WRC Promoter je potpuno posvećen predstavljanju nešto zelenijih opcija automobila. Hibridni pogonski sklopovi formiraju integralni deo autombilske industrije kako se svet polako pomera ka daleko samoodživijoj i čistijoj budućnosti, dok je od potpuno esencijalnog pitanja da WRC krene uporedo sa ovom evolucijom."

Iako bi Toyota i M-Sport Ford tek trebalo da predstave koje će modele koristiti sledeće sezone u šampionatu, Hyundai je već potvrdio da će novi WRC trkač ove kompanije biti baziran na i20 N ulično legalnom automobilu.

Od sledeće godine, FIA takođe predstavlja i obaveznu trogodišnju posvećenost šampionatu za proizvođače u jednogodišnjim ugovorima, specijalno kreirane kako bi se celokupno takmičenje dodatno stabilizovalo.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group