Vuče traktora su daleko komplikovanije nego što ljudi misle

Svako ko je odrastao u agrikulturnim krajevima sveta, pa čak i ljudi koji nisu ali im je benzin svakako u krvi, može pomisliti da su vuče traktora vrhunac jednostavnosti...

Sve što neistrenirano i neiskusno oko vidi jeste upri i vuci što je dalje moguće. Međutim, dostizanje nečega na prvi pogled toliko jednostavnog zaista može predstavljati težak postupak.

Verovatno najiznenađujući deo ovog motosporta jeste ono što ga čini takmičarskim. Nešto što može biti opisano jednostavno kao stvari koje se vuku, sanke koje traktori tegle predstavljaju veoma komplikovane stvari, baš kao što snimak YouTube kanala Sparter Evry Day predstavlja.

Prvi čovek ovog kanala, Destin, razgovarao je sa operatorima sanki, koji zapravo sede na njima dok ih traktori vuku. Sanke same po sebi poseduju nekoliko panova, odnosno metalnih ploča koje povećavaju otpor između tla i njih ukopavajući se sve dublje. Kako bi pružili traktorima mogućnost da se izbore, trka startuje na točkovima i težina se zatim polako pomera napred kako sanke za mašinom odmiču.  

Ovo pruža efekat postavljanja težine bliže kuke za vuču, čija je visina regulisana pravilnicima, dok stvari postaju sve teže kako traktor vuče sanke po zemlji jer točkovi sve više odlaze u visinu. Odvući sanke što je dalje moguće znači da je tokom kretanja na stazi potrebno pažljivo korišćenje obrtnog momenta motora i pravilne raspodele težine.

Svi trkači koji učestvuju u videu kunu se da postoji idealna visina na kojoj bi prednji točkovi trebalo da budu od zemlje kako bi se održavala optimalna vuča, a njihov je posao da to urade sa gasom, brzinom i nešto malih tegova koji se postavljaju oko traktora pre nego što krenu u vuču.

Traktori sa velikim blokovima motora, na primer, daleko su manje prilagodljivi zbog toga što su njihovi agregati teški i fiksni. Kada je reč o motorima, veoma je interesantno navesti da gotovo svi traktori koji vuku rade to na suvo. Oni su u mogućnosti da rade bez ulja zbog toga što nekoliko sekundi dugo trkanje uglavnom nije dovoljno kako bi se motori pregrejali.

Na kraju, poenta čitavog ovog takmičenja jeste jednostavno videti ko može otići najdalje, ali uprkos tome što sve to deluje prilično jednostavno, ipak je veoma delikatna i iznenađujuće nijansirana tehnika i teška stvar za izvesti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group