Nova godina za Formulu 1 donosi niz velikih promena tehničkih propisa. Od ove godine bolide će pokretati pogoni sa tehnologijom koja donosi kombinaciju turbo-motora i sistema za povratak viška energije...
Energetska efikasnost tih pogona dostićiće nivo kakav u Formuli 1 još nikad do sada nije ostvaren, navode u Renault Sportu, a bolide će pokretati hibridni izvor energije. Novi pogoni su sada zapremine od 1,6l (ranije 2,4 l) i V6 konstrukcije (ranije V8) i opremljeni su turbopunjačima i sistemom za čuvanje energije. Renaultov motor za ovogodišnju sezonu nazvan je Energy F1-2014, a koristiće ga tim RedBull Racing, Caterham, Lotus i Toro Rosso.
Najveća snaga novih motora, koji smeju da imaju najveću brzinu rada od 15000 o/min, iznosiće oko 600 KS (ne uključujući hibridni sklop), dok je ranije snaga F1 motora prelazila 750 KS. Sistem povratka energije (Energy Recovery Systems - ERS) obuhvataće značajan deo propulzije novih bolida Formule 1 pa je FIA u svojim pravilnicima termin "motor" zamenila pojmom "pogon".
Sistem ERS će energiju čuvati prilikom kočenja, a iskorišćavaće i višak energije turbopunjača. U tu svrhu koriste se dva elektromotora-generatora koji dobijenu energiju čuvaju u akumulatoru. Za razliku od ranije korišćenog sistema KERS koji je omogućavao razvijanje dodatnih 80 KS tokom 6 sekundi po krugu, sistem ERS će vozačima Formule 1 osigurati čak 160 KS tokom 33 sekunde u svakom krugu.
Takođe, ukupna dozvoljena količina goriva po jednom bolidu tokom trke za 2014. je sa neograničene količine iz prošle godine (timovi su prosečno koristili oko 160 kg) ograničena na 100 kg. Takođe, da bi se kompenzovala povećana masa hibridnog pogona, najmanja dozvoljena masa bolida podignuta je sa 642 na 690 kg. Konačno, za razliku od prošlogodišnje dve, u 2014. FIA dozvoljava korišćenje samo jedne izduvne cevi.
Napomena: Renault RS01, F1 bolid koji je debitovao na VN Velike Britanije 1977. bio je prvi F1 automobil pokretan turbo-motorom (Gordini V6 Turbo). Motori iz turbo-ere Formule 1 imali su zapremine od 1,5l i razvijali su do 1300 KS u konfiguraciji za kvalifikacije.
TEHNIČKI PODACI: RENAULT SPORT ENERGY F1-2014 | |
---|---|
Motor | |
Konstrukcija | V6 sa uglom između cilindara od 90°, 4 ventila po cilindru |
Zapremina | 1,6 litara |
Hod klipa | 80 x 53 mm |
Najveća brzina rada | 15000 o/min |
Prednabijanje | 1 turbopunjač prosečnog natpritiska od 3,5 bara, 1 međuhladnjak |
Ubrizgavanje goriva | Direktno |
Izduvni sistem | Jedna izduvna cev paralelna sa uzdužnom osom bolida |
Najveća snaga | 1.6 Turbo - 600 KS + ERS - 160 KS |
Sistem za povratak energije - ERS | |
Sklop | MGU-H čuva energiju iz izduva, MGU-K čuva energiju kočenja |
Najveći broj obrtaja | MGU-H više od 100.000 o/min, MGU-K najviše 50.000 o/min |
Dobijena energija | MGU-H neograničeno (> 2 MJ po krugu), MGU-K najviše 2 MJ po krugu |
Snaga i raspoloživa energija | Snaga najviše 120 kW (163 KS), raspoloživa energija najviše 4 MJ po krugu |
Uopšteno | |
Masa pogona | Najmanje 145 kg |
Broj dopuštenih motora | 5 po bolidu, za celu sezonu |
Dopuštena količina goriva | 100 kg po bolidu, za jednu trku |