Posle 26. godina Aston Martin brine o bezbednosti na F1 stazama

Uglavom u ovo vreme, pred početak nove sezone, Formula 1 šampionat predstavlja svoj poslednji sejfti kar...

Vozilo koje će ove godine biti zaduženo za bezbednost na stazama dolazi kao pravo iznenađenje, jer uglavnom očekujemo najveće od najvećih Mercedes-AMG brenda sa nešto glasnijom notom izduvne grane, nekoliko svetlosnih signalizatora više i skupocenom komunikacionom opremom. 2021. godina biće potpuno drugačija, sa kompanijom Aston Martin koja želi da kapitalizuje svoj ponovni ulazak u svet vrhunskog automobilizma.

Britanski proizvođač će deliti svoj posao F1 bezbednosnog i medicinskog vozila sa modelima marke Mercedes, dok će u 12 od 23 trke ove godine Vantage biti korišćen kao sejfti kar, a DBX će obavljati medicinske zadatke.

Generalni direktor kompanije Aston Martin, Tobias Moers, bivši direktor Mercedes-AMG brenda, sastavio je specijalni tim kako bi osigurao da automobili budu na vrhuncu zadatka. Za Vantage ovo znači 25 kks povećanje u snazi njegovog V8 motora duplog turbo punjenja iz AMG produkcije, radi konačnih 528 kks, praćenih sa dodatnih šezdeset kilograma potiska dobijenih putem novog prednjeg splitera i zadnjeg spojlera, a naravno, tu je i veliki niz rotacionih svetala na krovu.

Tu su i za sada nespecifikovane modifikacije vešanja i upravljanja, sa dodatnim tjuniranjem šasije i karoserije radi bolje rigindosti prednjeg dela. Unutra, Aston Martin je dodao FIA odobrene kadice, prećene pojasima sa šest tačaka kopčanja i brojne druge tehnologije koje će pomoći dugogodišnjem vozaču F1 bezbednosnih modela Berdu Majlanderu i njegovom suvozaču Ričardu Darkeru prilikom obavljanja njihovog posla.

Kontrolna tabla poseduje par monitora na kojima se emituje uživo snimak akcije na stazi i pozicioniranje automobila u realnom vremenu. Rotacione kontrole informativnog sistema, pozajmljene od brenda Mercedes, upakovane su pozadi, stvarajući dodatni prostor za prekidače i kontrolere namenjenje sistemima nalik rotacionim svetlima, sireni i komunikacionim linijama. Konačno, tu je i Marshalling System smešten u informativnom panelu i namenjen je emitovanju boja zastave koja se koristi na stazi u datom vremenu.

Za razliku od Vantage modela, DBX ne poseduje bilo kakve šasijske modifikacije, ali su tu zato brojne promene nemenjene njegovom enterijeru. Ovo je sada striktni četvorosed, sa standardnim prednjim sedištima i zadnjom klupom zamenjenom sa četiri kadice, od kojih svaka poseduje pojase sa šest tački kopčanja.

Tri sedišta biće okupirana vozačem Alanom van der Merveom, FIA medicinskim koordinatorom dr Ianom Robertsom i lokalnim doktorom. Četvto sedište biće ostavljeno slobodno u slučaju da vozačevo stanje zahteva brzo prebacivanje nazad u pit liniju. DBX dobija sličan aranžman duplih sirena kao i Vantage, sa dodatnim displejom koji pokazuje biometričke podatke dobijene iz senzora smeštenih u vozačke rukavice.

Dva automobila biće korišćena prvo tokom predsezonskog dela u Bahreinu, od 12. do 14. aprila, pre nego što budu predstavljeni na otvaranju sezone na istoj stazi krajem sledećeg meseca.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group