Porsche 919 Evo pridružuje se legendarnom 956 na Nirnburgringu

Više slika

Više slika

Ukoliko želite da znate ko proizvodi najbrže automobile koji su ikada obrnuli krug oko najpoznatije i legendarne trkačke staze, ne morate gledati dalje od kompanije Porsche...

Sada će nemački brend predstaviti svoja dva rekordera zajedno na Nirnburgringu, tačnije sledeće nedelje. Ovaj par predstavljaće Porsche 919 Hybrid Evo i 956 Group C trkački automobil. Prvopomenuti predstavlja model sa kojim je proizvođač postavio rekord na Spa stazi prethodnog meseca, dok poslednji i dalje drži rekord kruga Nordschleife.  

Sada, kao što verovatno možete pretpostaviti jednostavnim pogledom na ove modele, njih razdvaja nekoliko decenija. 1983. godine, Stefan Belof upravljao je svojim 956 automobilom oko Nirnburgringa, sa vremenom od 6:11,13, a ovaj rekord stoji do današnjeg dana.

919 Evo, sa druge strane, baziran je na prototipu sa kojim je Porsche osvojio FIA World Endurance Championship, 24 Hours Le Mans i 6 Hours Nürburgring trke, održane na kraćim grand prix postavkama ovih staza, tokom tri vezane sezone.

Sa svojim hibridnim pogonskim sklopom potpuno nepromenjenim, ali i originalnom šasijom netaknutom bilo kojim regulatornim pravilima, 919 Evo nalazi se na sredini svetske turneje. Nakon Spa rekorda, boljeg vremena ostvarenog i pored svog truda Luisa Hamiltona, ovaj automobil će prvi put biti predstavljen javno. Nažalost, on se neće naći na Nirnburgringu kako bi postavio novi rekord kruga ove staze.

Oba automobila voziće svoju trku iza sigurnosnog vozila i preskočiće deo startno/ciljnog pravca, gde će biti postavljeni pred početak trke od 24 sata, koja će uslediti, međutim, ova mala parada predstavljaće pravo uživanje za sve prisutne.

Za volanom 919 modela biće Timo Bernard, koji je osvojio FIA WEC titulu, pobedom na Le Mans trci, ali u svom rezimeu poseduje i tri 6 Hours Nürburgring pehara. Ovaj vozač je postavio rekord Nürburgring 24 Hours čak pet puta, a predvodiće svoj tim u ovogodišnjoj trci.

Pored Bernarda, u 956 automobilu pronaći će se, niko drugi, do Hansa-Joakima Staka, koji je osvojio pehar Imola trke, sa Belofom u drugom modelu 956. To se desilo davne 1984. godine, iste one u kojoj je Belof postavio Nordschleife rekord, ali i godinu dana pre kobnog sudara u kome je izgubio život na Spa stazi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group