Pandamonium - Moćna reli Panda M-Sport ekipe

M-Sport tim poznat je po takmičenju u WRC šampionatu sa njihovim Ford Fiesta modelom, koji će uskoro biti zamenjen hibridnm Ford Puma automobilom...

Međutim, poslednji projekat ovog brenda potpuno je drugačiji i predstavlja Pandamonium, specijalno kreirano reli vozilo na bazi prve generacije Fiat Panda 4X4 modela, koji sada poseduje ozbiljnu snagu ispod svoje haube i dolazi sa specifikacijama koje su idealne za šljunak ili asfalt podjednako.

Pandamonium možda samo izgleda kao Fiat sa svojom širokom opremom za karoseriju, ali je zapravo baziran na prvoj generaciji Ford Fiesta R5 šasije, kreirane od 2013. do 2019. godine. Ovo znači da se ispod haube Fiat modela nalazi 1,6 litara veliki EcoBoost motor, tjuniran od strane M-Sport ekipe, kako bi stvarao nešto ispod 296 ks i 450 Nm obrtnog momenta. Ova snaga prenosi se na sve četiri strane putem Sadev petostepenog sekvencijalnog menjača uz pomoć savršenih diferencijala na prednjoj i zadnjoj strani.

Originalni Fiat Panda bio je popularan tokom svog dugog proizvodnog perioda od 1980 do 2003. godine, kada je poslednja jedinica ove linije sišla sa proizvodne trake. Model koji je M-Sport iskoristio kao bazu za eskterijer, predstavlja osveženu varijatu iz devedesetih godina. Kao što je moguće pretpostaviti, ovaj Panda automobil prošao je kroz veliki proces sastavljen od niza modifikacija kako bi uspeo da prihvati trkačku šasiju, sa razvojnim projektom u trajanju od nekoliko meseci. Nakon što je on završen, automobil je dobio dužu bazu točkova, koja sada meri 2.480 milimetara umesto originalnih 2.160, zajedno sa značajno širim prednjim i zadnjim rubovima i točkovima većeg prečnika, na kojima se nalaze Pirelli P-Zero gume.

Pandamonium zadržava svoj kockasti oblik skromnog modela kakav je izašao iz fabrike, ali stvari prenosi na potpuno drugi nivo zahvaljujući svojoj opremi za karoseriju. Posebno dizajnirani delovi uključuju kockaste prednje i zadnje rubove, koji dodaju 360 mm širini automobila, novi prednji branik sa većim usisnicima vazduha i integrisanim spliterom, šire pragove i zadnji difuzor u kome se nalazi centralno montirana izduvna grana.

Unutra je moguće videti FIA homologizovani rol bar, propisna trkačka sedišta sa pojasevima na šest tačaka vezivanja, novi upravljač i gotovo ništa više pored preko potrebnih funkcionalnih prekidača. Pandamonium model predstavlja pravi specijal, međutim, kojmpanija koja stoji iza njegovog projekta naglasila je da će uslediti slični modeli namenjeni M-Sport Special Vehicles (MS-SV) diviziji koja će uskoro biti predstavljena.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group