Mercedes želi brendove VW grupacije u Formula 1 šampionatu

Mercedes je potpuno spreman za pojednostavljivanje motornih postavki od 2026. godine kako bi se na ovaj način Volkswagen privukao u Formula 1 šampionat...

Ovakva izjava dolazi direktno od strane šefa Mercedes F1 tima, Toto Vulfa i on je istakao ovu želju tokom ključnog sastanka koji se održao u vezi sa predstavljanjem idejnih rešenja za nove motore. Diskusija je uključila članove menadžmenta F1 šampionata, zvaničnike FIA organizacije i predstavnike postojećih i potencijalnih proizvođača agregata, uključujući i Volkswagen.

Trenutni turbo-hibridni motori Formula 1 šampionata nalaze se u upotrebi još od 2014. godine. Ovi pogonski sklopovi uključuju dva ključna sistema poznate kao MGU-H i MGU-K. Predloženo pojednostavljivanje uključuje izbacivanje MGU-H elemenata iz trenutnih pogonskih jedinica. MGU-H (Motor Generator Unit-Heat) sistem zadužen je za obnavljanje i održavanje energije koja se dodaje turbo punjenju. MGU-K segment zadužen je za prikupljanje kinetičke energije iz kočionog sistema i njenog usmeravanja u točkove.

I dok se sve veći broj proizvođača automobila polako udaljava od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nova pogonska jedinica predstavlja ključ za održavanje relevantnosti Formula 1 šampionata.

Sudeći prema Motorsport publikaciji, vlasnik F1 tima kompanije Mercedes izjavio je da uklanjanje MGU-H sistema predstavlja kompromis, ali će ono biti izvršeno samo ako će pomoći uvođenju VW grupacije u sport. "Ne mogu da pričam u bilo čije ime, ali mi u Mercedes timu potpuno smo spremni da uđemo u novi program kako bi uključili članove Volkswagen Grupacije. Sa druge strane, postoji i nekoliko drugih tema koje takođe zahtevaju pronalaženje kompromisa."

Prema izvorima, Volkswagen Grupacija predstavljena je u čitavoj diskusiji vezanoj za pogonske jedinice putem njenih brendova Audi i Porsche. Formula 1 prihvata hibridnu tehnologiju, ali bi prebacivanje na potpuno električni pogon, kao što je to slučaj u kampanji koja traje u potrošačkom segmentu industrije, bez ikakve sumnje promenila, ako ne i uništila samu poentu ovog sporta. Umesto toga, čitava serija želi da svoju budućnost obezbedi sa biogorivima.

Ove godine, automobili funkcionišu na 5,75% mešavini biogoriva, sa formulacijom koja će biti povećana za 10 procenata sledeće godine. Plan za prebacivanje na treću generaciju biogoriva, takođe poznatog kao e-fuel, biće izveden do kraja ove decenije. Ovakav potez može biti savršen za Porsche, koji predstavlja brend koji već eksperimentiše sa svojim ličnim e-fuel trkačkim programom.

Porsche je prethodno već dokazao svoje interesovanje za ulazak u F1 šampionat, sa nemačkim proizvođačem koji je otišao toliko daleko da je čak kreirao i motor koji je potpuno prilagođen svim ovogodišnjim regulatornim pravilnicima. Deluje da je u vreme njihovog razmatranja ulaska, MGU-H još jednom bio kamen spoticanja brendova iz VW grupacije, koji su se nadali da će ove komponente biti izbačene iz pogonskih sklopova.

Sa Honda ekipom koja će se oprostiti od F1 takmičenja na kraju ove sezone, najbrži cirkus će spasti na svega tri dobavljača motora koji kreiraju ulično legalne modele, Mercedes, Ferrari i Renault. Red-Bull će postati četvrti i preuzeće pogone Honda tima, ali za sada nije jasno kako će se njihova tehnologija preneti u proizvodne modele.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group