1988. godine, duga linija Škoda modela sa motorima i pogonom na zadnjoj strani završila je svoju karijeru...
Nova era kompanije startovala je sa Favorit modelom, koji je svoje ime pozajmio od serije koja je kreirana između 1936. i 1941. godine. Ovo je bio prvi Škoda automobil sa motorom na prednjoj strani, dok je češki brend želeo da dokaže svoj novi potez i predstavi ga kao veliki uspeh. Kako bi to izveli, ljudi ove kompanije okrenuli su se trkama, tačnije reliju što se već uz dobru bazu u ovom segmentu ispostavilo kao brilijantan potez, posebno zbog toga što je automobil dominirao svojom klasom.
Dizajniran od strane brenda Bertone, Favorit je izgledao veoma lepo u reli verziji, koji je razvio popularni reli vozač, Vladimir Berger. Berger je veoma brzo kreirao tranziciju sa pogona na zadnjoj strani RWD 130 LR, na prednji motor sa prednjom vučom i testirao je ranije verzije automoibla na posebnim stazama u 1988 Czechoslovak šampionatu.
Zadovoljna progresom, kompanija Škoda je na kraju dobila zeleno svetlo sa homologacijom i mogla se zvanično takmičiti u WRC Class A tokom 1989. godine. Ovo je značilo da trkački model mora biti dosta sličan proizvodnom automobilu, ali je on zapravo dolazio sa brojnim promenama.