GreenGT LMPH2G je prvi vodonični LeMans model

Više slika

Više slika

Ne samo da je trkačka klasa LMP1 poznata po svojim radikalnim modelima u Le Manu, sa hiperautomobilima na prvom mestu, već ekipa Automobile Club de l’Ouest (ACO) želi da predstavi i prvo vozilo na vodonični pogon, kao novog takmičara čuvene trke izdržljivosti...

Tokom Spa 4 Hours trke održane prošlog vikenda, ekipa ACO demonstrativno je predstavila svoje nove automobile bazirane na LMP3 prototipovima, napajane isključivo hidrogenskim ćelijama. Vozila, nazvana LMPH2G, namenjena su gorivnim ćelijama i pokreću ih četiri električna motora koja kombinovano isporučuju 653 ks, omogućujući zavidnih 300 km/h maksimalne brzine. Vodonični pogon razvijen je od strane kompanije GreenGT, a njima je tokom demonstrativnih krugova upravljao četvorostruki pobednik Le Mana, Janik Dalmas.

"Nismo imali bilo kakve sumnje u pristupanje ACO ekipi na projektu Mission H24 automobila", izjavio je izvršni direktor kompanije GreenGT, Žan Mišel Bourše. "Potpuno smo ubeđeni da je potencijal vodoničnog pogona spreman da se pokaže u punom svetlu tokom sledećih nekoliko godina, posebno sada kada smo razvili ekspertizu i uspostavili svoje mesto u polju. Ubrzavanje istraživačkih projekata putem motosporta, predstavlja izazov koji mi entuzijastično, ali veoma relaistično, prihvatamo u svakom obliku".

GreenGT će nastaviti da razvija svoje hidrogenske pogonske sklopove putem izgradnje i proizvodnje svojih H2 Speed hiperautomobila. Predstavljen kao konceptualni automobil pre oko dve ipo godine, H2 Speed predstavlja pravi derivat Le Man prototip klasika, ali takođe poseduje i dužu bazu točkova i užu siluetu. Kompanija GreenGT tvrdi  da njihov model razvija 653 ks baš kao i LMPH2G, a ubrzava do stotke iz mesta za 3,4 sekunde, pre nego što dostigne maksimalnih 300 km/h.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group