U polju pogonskog sklopa, Puma Rally1 opremljen je turbo 1,6 litara velikim EcoBoost motorm koji je koristio njegov prethodnik, ali u ovom slučaju, jedinica je kombinovana sa električnim motorom koji stvara dodatnih 134 ks u roku od tri sekunde. Energija se zadržava u 3,9 kWh velikoj bateriji, koja može biti punjena regenerisanom strujom nastalom kočenjem i putem generisanja energije vetra, ili ekstrenim izvorom snage u servisnim stanicama za svega 25 minuta. Vodeno i vazdušno hlađeni priključno hibridni sistem težak je 95 kg i zaštićen je oklopom balističke otpornosti, radi veće rigidnosti i bezbednosti tokom mogućih incidenata.
Sa spoljne strane, Puma Rally1 dobio je niz modifikacija u poređenju sa proizvodnom varijantom automobila. Za početak, reli model je dosta niži, što je dovelo do toga da izgubi svoj SUV stav i postavljen je na višekrake trkačke točkove. Agresivni aerodinamički paket ispod liverije nalik kamuflaži uključuje širi prednji i zadnji branik, novu prednju masku, daleko veći spliter i krovni usisnik vazduha, zajedno sa velikim zadnjim krilom. Kao rezultat, Rally1 deluje kao prava zver, čak i kada ga uporedimo sa Ford Puma ST varijantom orijentisanom performansama.
Možda deluje čudno što je reli model baziran na SUV segmentu zameni Ford Fiesta WRC (2017-2021) liniju i njenog prethodnika Fiesta RS WRC (2011-2016), ali ne smemo zaboraviti da Puma deli svoju platformu sa Fiesta modelima, tako da je Ford sa zadovoljstvom prihvatio mogućnost da promoviše svoj popularni B-SUV model putem slavnog WRC takmičenja. Nakon svega, Puma kao ime nije nova u reli šampionatu, jer se prehodni kupe model, baziran na Fiesta liniji, trkao od 1997 do 2002. godine u Junior WRC seriji.
M-Sport Puma Rally1 prototip će biti vožen na Goodwood brdskom usponu, od strane vozača M-Sport Ford WRT ekipe, Adriena Formoa i test vozača Metju Vilsona, pre nego što nastavi svoj dalji razvoj za sezoni 2022. Među takmičarskim modelima naći će se Toyota Yaris WRC i Hyundai i20 WRC koji takođe poseduju hibridne pogonske sklopove.
N.Đ.