Aston Martin zbog bezbednosnog vozila na udaru vozača F1 šampionata

Kompanija Aston Martin se veoma loše provodi u Formula 1 šampionatu, a pored toga što se njen trkački bolid ne nalazi u najboljem izdanju, sada se i bezbednosno vozilo, sa ponosom predstaviljeno na trkačkoj stazi, našlo na udaru...

Vozači su se toliko puta žalili na ovaj Aston Martin da je FIA bila primorana da izbaci zvaničnu izjavu u odbranu časti legendarnog proizvođača: „FIA bi želela da istakne kako primarna funkcija FIA Formula 1 Safety Car vozila nipošto nije u njegovoj brzini, već u bezbednosti svih vozača, redara i zvaničnika na stazi. Brzina bezbednosnog vozila generalno se određuje od strane kontrole trke i nije ograničena na mogućnosti samih mašina“.

FIA je zatim nabrojala stvari koje mogu usporiti bezbednosno vozilo sa njegove teorijske maksimalne brzine, uključujući i grupisanje terena, pregovaranje o popravci oštećenja i raščišćavanju nakon incidenta ili izbegavanje krhotina na stazi. Sve ove stavke znače da je uticaj brzine bezbednosnog vozila na performanse automobila koji ga slede sekundarni faktor.

Ova izjava usledila je nakon odlučnih napada Maksa Verštapena i njegovih izjava da je Safety Car kompanije Aston Martin ’kornjača’ i da bi F1 trebalo da ga ubrza. On nije jedini vozač koji je primetio nedostatak brzine ovog modela, koji je svoj debi imao tokom Australian Grand Prix trke.

Vozač ekipe Mercedes, Džordž Rasel, primetio je da je Aston Martin za oko pet sekundi sporiji u krugu od Mercedes-AMG GT Black Series modela. Trenutni lider šampionata i vozač ekipe Ferrari, Čarls Lekler, takođe je primetio ovu vremensku i brzinsku razliku.

„Želeo sam da se žalim, ali sam zatim primetio koliko ovaj bezbednosni automobil proklizava u krivinama, nakon čega sam pomislio da ne postoji ništa što bih mogao dodati i jednostavno nisam želeo da stvaram još veći pritisak“, izjavio je Lekler za ESPN. „Sa automobilima kojima mi upravljamo, veoma je teško održavati temperaturu pneumatika kada se nalazimo iza sporog bezbednosnog autombila.“

Čak je i vozač bezbednosnog automobila, Bernd Majlender, bivši DTM trkač, potvrdio Leklerovu izjavi u intervjuu datom za Auto Motor und Sport: „Naravno, veoma je lepo što je Čarls Lekler video da sam i ja na apsolutnim ograničenjima. Više nije moguće ni sa najboljom voljom na ovom svetu“, izneo je Majlender.

Sve ovo zvuči prilično loše za Aston Martin Vantage Safety Car model, koji napaja specijalno tjunirani četvorolitarski V8 motor, duplog turbo punjenja, koji stvara 528 ks za njegove F1 dužnosti. Iako je ovo više nego dovoljno snage, ipak je značajno manje u poređenju sa Mercedes automobilom koji stvara 730 ks i naravno, predstavlja punokrvni trkački automobil.

Zbog svega navedenog, potpuno je očekivano da Aston Martin bude sporiji u krugu kada se uporedi sa njegovim prethodnikom, ali on bez sumnje sezonu 2022. čini još težom za ovu ekipu na oba kraja Formula 1 šampionata.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group