Šta se desilo sa McLaren-om? Problemi sa modelom MCL33

Svaki iole ozbiljni fan auto trka zna da McLaren ove sezone ima problema da se održi na visokim pozicijama.

Tim ne kaska samo za velikim ekipama kao što su Ferari i Mercedes, nego čak ima problema da održi korak i sa Haas-om i Force Indijom. Menadžment kompanije je konačno izašao sa saopštenjem iz kog razloga 2018. godina nije najbolja godina za McLaren ekipu. 

Problem nije u lošoj vožnji ili manjku kvaliteta njihovih vozača, nego je osnovni problem u bolidu McLaren MCL33, koji je razvijen i konstruisan da učestvuje u ovogodišnjem FIA šampionatu Formule 1. Sudeći po izjavama šefa McLarenovog tima, Zak Brown-a, uspeli su da identifikuju pojedine probleme u konstrukciji bolida i krenuli su u otklanjanje ovih grešaka. Da vidimo kako će McLaren da ispravi ove nedostatke.  

Trenutni problem sa kojima se suočava McLaren MCL33

Bolid MCL33 nema dovoljnu aerodinamičnu efikasnost. I to je kritičan problem: drugi konstruktori nastavljaju da poboljšavaju aerodinamičnost svojih bolida, dok se tim u McLarenu još uvek muči da shvati šta se to pogrešno dešava sa njihovim bolidom. Testovi u vazdušnim tunelima ne pomažu u ovom slučaju. Problemi aerodinamičnosti kod modela MCL33 pokazali su se kao vrlo komplikovani za rešavanje. Ted Krawitz it Sky F1 je izjavio: “Njihov napredak u ovom segment je usporen iz razloga što sve moraju da proveravaju na stazi. Vazdušni tunel ne pomaže kod ovog problema”. Tim i dalje eksperimentiše sa podešavanjima, te nikad ne mogu biti sigurni kakav rezultat će dobiti na stazi tokom svake trke.

Zak Brown je napomenuo kako je ovo gorući problem. Bolid MCL33 je kao ptica slomljenog krila, koja naprosto ne može da se nosi sa ostalim zdravim pticama. Sve dok ne budemo mogli da izlečimo ovu bolest, McLaren će biti ranjiv.

Bolid MCL33 nije ispunio očekivanja: Ovogodišnji rezultati su ispod svih očekivanja

Čak i vrhunski vozači kao što su Fernando Alonso i Stofel Vandurn nemaju nikakvog uticaja na ove tehničke probleme. Alonso je nedavno izjavio da je teško izboriti se sa činjenicom da vaš bolid nema brzinu, nema ubrzanje, niti prijanjanje. Ovaj legendarni vozač je vrlo nezadovoljan bolidom koji je dobio od McLarena ove sezone i postoje naznake da će napustiti ovu ekipu na kraju sezone, kao što je to hteo i u prethodnoj. Podsetimo samo da su sezone od 2015. do 2018. bile verovatno najgore u njegovoj karijeri.  

Na trkama u Francuskoj i u Kanadi pokazalo se koliko je teška situacija trenutno u McLarenu. Tim je jedva uspeo da se provuče kroz Q1.

Moglo bi se polemisati o tome da McLarenu ide mnogo bolje ove godine nego što je to bilo u sezoni 2017. Sa jedne strane to je tačno, trenutno imaju 40 bodova u Šampionatu Konstruktora, što je mnogo više od 2 boda koliko su imali prošle sezone. Ali to svakako nije cilj menadžmenta tima. Planirano je bilo da se McLaren približi vodećim timovima u šampionatu (Mercedesu, Ferariju i Red Bulu) ili da ih čak i pretekne. Tako da sa druge strane ovi rezultati nikako nisu razlog za slavlje u timu osmostrukog osvajača Šampionata Konstruktora.   

Kad možemo da očekujemo napredak?

“To nije nešto što se može promeniti od jedne do druge trke, potrebno je vreme i nadamo se da ćemo u dogledno vreme postići napredak,” - izjavio je Stofel Vandorn, kada je Alonso rekao da ne može biti konkurentan na stazi. Svaki tim se trudi da bude najbolji i konstatno pokušava da se unapređuje. Koliko će im trebati da postanu bolji? Nekoliko meseci ili nekoliko sezona? Niko zaista ne zna odgovor na to pitanje.  

U svakom slučaju ne bi trebalo da se preterano nadamo. McLaren trenutno ima jako loše performanse i teško da će biti išta bolje u bliskoj budućnosti. Zbog toga, nije pametno kladiti se na vozača koji sedi za komandama bolida MCL33, iako je to možda vaš omiljeni tim i vi svakako verujete da će pobetiti i pored svih ovih nedaća.

“Ali šta ako se ipak opkladim i budem dovoljno srećan i McLaren pobedi?”. Pa zapravo to nije tako jednostavno. Klađenje na auto trke je deo kockanja, koji se pomalo razlikuje od principa na kojima se zasnivaju kazino igre. U igrama na sreću uvek postoji ista varijansa i isti odnos isplata. Ti odnosi su apsolutno stabilni i ne mogu se menjati pod uticajem životnih okolnosti. Može vam se desiti da pogodite Jackpot slučajno bez da uopšte znate pravila te igre. Klađenje na auto trke je više volatilno i više određeno u isto vreme. Možete dođi do izvesnih zaključaka i saznanja gledajući šta se dešava na stazi, čitajući vesti i slušajući komentare – i rezultat je da određeni tim obično nastupi u skladu sa svojim trenutnim mogućnostima. To vam omogućava da se relativno sigurno kladite, dok kod online kazina postoji vodič koji će vam pomoći samo da odaberete pravi kazino, ne i da budete uspešni prilikom igranja kazino igara…

Iz tog razloga mi ne preporučujemo da se trenutno kladite na McLaren. Bolje vremena za njih će sigurno doći i tada će biti pametno kladiti se na njih. Do tada mi predlažemo da gledate kolike su kvote na Mercedes i tim Haas. Čak je i Alsonso izjavio da ovi timovi imaju najstabilnije bolide ove sezone. Zapamtite to, ukoliko odlučite da se kladite na sledeću trku

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group