Superautomobili koji su tu da ostanu

Više slika

Više slika

Sada, kada je ženevski sajam automobila na izmaku, vreme je da sumiramo utiske o određenim automobilima koje smo imali priliku da vidimo...

Na ovom događaju je predstavljeno dosta koncepata, od kojih su neki izgledali veoma dobro, ali bilo je i nekih koji nisu zapamćeni po preteranoj lepoti, kao Sbarro 4×4+2. Bilo kako bilo, ove godine u Ženevi superautomobili nisu nedostajali.

Veliki proizvođači kao što su Ferrari i McLaren, u Ženevu su doneli svoja najbolja izdanja. Ferrari 488 Pista je bio u apsolutnom centru pažnje, dok je McLaren predstavio još suroviju varijantu Senna GTR modela. Sportski odsek britanskog brenda, McLaren Special Operations, pored Senna GTR modela predstavio je i novi 720S u neverovatnoj nijansi Atlantic Blue.

Međutim, svi ljubitelji ovog segmenta upoznati su sa Lamborghini, Ferrari, McLaren i Koenigsegg proizvođačima, ali manje poznati brendovi takođe su imali svoje impresivne predstavnike u Švajcarskoj, a one uključuju Zerouno, Techrules, Rimac, W Motors i Zenuvo. Svi ovi mali proizvođači, ali i svi ostali, stigli su sa svojim superautomobilima na ovaj sajam, dokazavši da vozila visokih performansi neće napustiti naš svet bez jake borbe.

Zenvo možda poseduje prilično lošu reputaciju zbog nekoliko paljenja modela kompanije, nalik slučaju ST1 automobila, ali mali danski proizvođač deluje kao da je promenio svoj pravac radikalnim, ali ulično legalnim TSR-S superautomobilom. Sa V8 motorom zapremine 5,8 litara i dve turbine, TSR-S razvija 1.177 ks i dostiže stotku iz mesta za samo 2,8 sekundi. Svako ko je dovoljno hrabar kako bi sebi priuštio jednu od pet jedinica ove male linije, svakako je spreman za provod svog života.

Rimac C_Two verovatno predstavlja jedan od najluđih automobila predstavljenih u Ženevi. Drugi električni model ovog hrvatskog brenda daleko je radikalniji od prethodnog, sa ukupno 1.888 ks i vremenom ubrzanja do stotke za samo 1,85 sekundi. Da električan je, ali bez obzira na to, izgleda savršeno i može svakoga naterati da ponovo razmisli o „dosadnoj prirodi ovakvih automobila“.

Ako volite da vidite kako mali proizvođači ulažu milione dolara u razvoj superautomobila, onda je vreme za još jedan primer. Brend Techrules došao je u Ženevu sa novim Ren RS. Dok su ostali proizvođači težili ka stvaranju električnih superautomobila, hiperautomobila i čistih vozila, ali bez dobrih starih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kompanija Techruler preuzima nešto drugačiji pristup.

Ren RS dolazi sa ukupno šest električnih motora i dizel turbinskim motorom kako bi proizveo ukupno 1.287 ks. Sa dodatnim rezervoarom od 21 galona, Ren RS poseduje ukupan prelazni opseg od 727 kilometara, što ujedno donosi obilje zabavnih aktivnosti na trkačkoj stazi, a svi koji se oporedele dodatno dobijaju i maksimalnu brzinu od 330 km/h.

Nekada su hibridna i električna vozila bila dosadna, važila su za smešne mašine i dosta ljudi nije htelo da čuje za njih. Vremena su se promenila. Pošto nisu svi potpuno prihvatili mogućnosti električnih pogonskih sklopova, izgleda kao da proizvođači, čak i oni najmanji, nastavljaju da pronalaze načine da ih učine neverovatno moćnim i pruže im sulude performanse.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group