Novi Audi A3 Sportback u Beogradu

Sportski,svestran i napredan – Audi predstavlja novi  A3 Sportback. Kompaktni model sa petoro vrata sa prostranim prtljažnikom stvara nove temelje u pogledu težine vozila, zahvaljujući svojoj ultra lakoj konstrukciji. Motori su snažni i ekonomični. Infotainment sistemi i sistemi asistencije vozaču, dostupni kod novog  A3 Sportback-a, postavljaju nove standarde u premijum kompakt segmentu. 

Novi Audi A3 Sportback je dugačak i ima nagibe. Dok su dužina  (4,310 mm), širina (1,780 mm) i visina (1,425 mm) samo znatno veći u odnosu na prethodni model, međuosovinsko rastojanje sada iznosi 2,636 mm, što predstavlja povećanje za 58 mm. Time je ovaj model sa petoro vrata duži za  35 mm među osovinama u odnosu na model sa troja vrata. 

Dizajn sa tri bočna prozora je izražajan i precizan u detaljima. Prepoznatljivi element u prednjem delu vozila je  karakteristična kameno siva maska hladnjaka sa ugaonim gornjim uglovima. Audi nudi opcionalne xenon plus farove sa LED dnevnim svetlima, sa farovima u LED tehnologiji koji će kasnije uslediti. Velike usisne cevi naglašavaju snagu motora. 

Oštro definisana tornado linija izražava bočnu stranu ispod prozora, a dinamična linija iznad bočnih pragova ide nagore prema zadnjem delu.

Zadnji deo izgleda kao da je izvajan, a odvojena zadnja svetla ističu njegovu širinu. Audi nudi LED zadnja svetla u kombinaciji sa  xenon plus farovima; provodnici LED svetala izgledaju kao da formiraju neprekidan luk. Adaptivno stop svetlo, koje pulsira na visokoj frekvenciji u toku naglog kočenja, deo je standardne opreme. U zavisnosti od motora, izduvni sistem se završava u jednoj ili dve izduvne cevi na levoj strani vozila. 

Audi nudi za novi A3 Sportback izbor od 13 boja – tri jednobojne obrade, osam metalik boja i dve pearl-effect boje. Opcionalni paket sa visokim sjajem ističe delove oko prozora (deo je standardne opreme kod nivoa Ambiente). Sportski orijentisani kupci mogu da odaberu S line sportski paket ili S line paket eksterijera. 

Ultra laka karoserija 

Audi dizajn lake karoserije je dugo vremena bio čvrst stub ovog brenda. On smanjuje težinu novog modela i do 90 kg u poređenju sa prethodnom verzijom. Opremljen sa 1.4 TFSI motorom, model sa petoro vrata ima težinu od samo 1,205 kg.

 Luksuzne komponente od vruće kovanog čelika u delu za putnike formiraju jaku, ali laku strukturu. One obuhvataju veliki deo karoserije i čine veliki faktor u pogledu uštede  težine od  37 kg u delu za putnike. Jak i veoma jak čelik se koristi u mnogim drugim oblastima. Hauba motora, blatobrani, profil iza prednjih branika i pomoćni okvir za prednju osovinu su načinjeni od aluminijuma. Zajedno oni umanjuju težinu za oko 12 kg i time unapređuju raspodelu osovinskog opterećenja. 

Karoserija Audi A3 Sportback-a je krajnje kruta i nečujna, jer komponente poput izolacionog  vetrobranskog stakla umanjuju nivo buke u unutrašnjosti. Zahvaljujući opširnom finom podešavanju koje se odnosi i na prtljažnik i na podvozje, koeficijent otpora je samo  0.30. 

Enterijer 

Enterijer novog A3 Sportback-a obeležava elegantan, jasan i svetao dizajn. Dugačak luk ide ispod vetrobranskog stakla u stilu velikih Audi modela. Instrument tabla sa svojim zaobljenim prednjim delom je nagnuta i niska. Tabla i centralna konzola, koja je lagano nagnuta prema vozaču, izgledaju kao da lebde, stvarajući utisak slobode iza volana. 

Intuitivno jasna ergonomija je klasična karakteristika Audi-ja. MMI operativni sistem sa izvlačenjem ekrana je dostupan i sa MMI radiom. Njegov terminal je lociran na konzoli centralnog tunela. Dugme za elektromehaničku parking kočnicu zamenjuje polugu ručne kočnice  – još jedno rešenje iz Audi klase velikih vozila.

Za vozača je predviđen elegantan upravljač. U zavisnosti od verzije, on ima tri ili četiri kraka, ravne ivice, multifunkcionalne tastere i komande. Podaci na instrument tabli su lako čitljivi. Nova razvijena prednja sedišta pružaju izuzetnu udobnost i podršku. Sportska sedišta su dostupna kao opcional (standard su kod nivoa Ambition). 

Zahvaljujući pomenutim 58 mm za koliko je povećano međuosovinsko rastojanje, A3 Sportback nudi dosta prostora na zadnjim sedištima i lak pristup za troje odraslih. A3 Sportback takođe nudi nekoliko milimetara više prostora za glavu i noge u odnosu na svog prethodnika. 

Enterijer novog A3 Sportback-a pruža luksuzan izgled i osećaj klase velikog vozila. Izvajani umeci su samo jedna od istaknutih karakteristika. Audi pruža izbor umetaka  Aluminum Mistral ili 3D umetke sa  “Optic” dizajnom (standard kod nivoa  Ambiente) kao opcional. 

Četiri velike okrugle mlaznice za vazduh u crnom dizajnu su dodatni primeri estetike ove tehnologije. Protok vazduha se može podesiti između  difuznog  i ciljanog protoka  povlačenjem centralne osovine. 

Komanda za opcionalni deluxe automatski klima uređaj je postavljen na  crnoj instrument tabli u piano obradi. Instrument tabla je takođe u crnoj boji. Mnoge komande su opcionalno dostupne u aluminijum obradi , a paket svetala enterijera  (standard kod Ambiente) obuhvata i fina svetla u LED tehnologiji. 

Boje enterijera su uklopljene sa nivoom opreme. Kod modela A3 Sportback Attraction, enterijer je crne ili titanium sive boje; enterijer sportskog nivoa Ambition je ili sav u crnoj boji ili u crnoj sa srebrnim, plavim ili žutim kontrastnim elementima. Audi design selection capri orange u dve boje, ekskluzivan predlog Audi dizajnera, omogućava pristup izboru mladalačkih boja. Boje pashmina bež i chestnut braon su dostupne kod luksuznog nivoa opreme Ambiente. 

Materijali pružaju dodatne karakteristike osobenosti. Presvlake sedišta su  standard kod nivoa opreme Attraction i Ambition; Ambiente u standardnoj opremi ima kombinaciju materijala i sintetičke kože. Opcionali obuhvataju Milano kožu ili kombinaciju  Pearl Nappa kože i Alcantara. Sportska sedišta od Milano kože su pokrivena mekom Velvet kožom u oblasti ramena. 

S line sportski paket, dostupan za A3 Sportback Ambition, u potpunosti boji enterijer u crnu boju. Sportska sedišta su prekrivena kombinacijom Biathlon tkanine i kože. Ručica menjača sa perforiranom kožom i specijalni kožni sportski upravljač zaokružuju ovaj paket. 

Prtljažnik pruža 380 litara kapaciteta u osnovnoj konfiguraciji. Ovaj kapacitet se može proširiti na 1,220 litara kada se sedišta saviju. Tovarni pod je ravan. On se može umetnuti na dva nivoa, a njegov oslonac je obeležen sa malim LED svetlima. Zadnje sedište se može saviti u odnosu  60:40 ili u celosti. Kuke za torbe i prstenovi za vezivanje su deo standardne opreme. Dodatna oprema obuhvata i prostirku sa dva lica, paket prtljažnika i pregrada za odlaganje sitnica, kao i torbu za skije i dasku za skijanje. 

Motori

Audi za početak nudi novi A3 Sportback sa izborom od jednog TDI i dva TFSI motora. Dva dizel motora i jedan benzinski motor će uslediti nešto kasnije. Oni predstavljaju kombinaciju višestruke tehnologije ekonomičnosti – direktno ubrizgavanje, turbo punjenje, inovativni termalni menadžment, kao i start-stop sistem. Potrošnja goriva je u proseku smanjena za oko 10 % u poređenju sa prethodnim modelom.

Motor 1.6 TDI je najekonomičniji u celoj gami modela. Kompaktni dizel koga karakteriše minimalno unutrašnje trenje, troši u proseku samo 3.8 l/100km, ako je u kombinaciji sa manuelnim menjačem. Ovo odgovara CO2 emisiji od  99 g/km. Motor 1.6 l ubrzava  od 0 do 100 km/h za 10.9 s i dostiže maksimalnu brzinu od 194 km/h. 

Novorazvijeni motor 2.0 TDI je dostupan u dve verzije. A3 Sportback sa pogonom na prednje točkove opremljen motorom od 110 kW (150 ks) proizvodi 320 Nm, za 8.4 s ubrzava od 0 do 100 km/h i ima maksimalnu brzinu od 213 km/h. Prosečna potrošnja goriva iznosi samo 4.2 l/100 km čemu odgovara CO2 emisija od 108 g/km. 

Snažnija verzija motora 2.0 TDI nudi 135 kW (184 ks) i 380 Nm obrtnog momenta. Ključni podaci su sledeći (sa manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove): od 0 do 100 km/h za 7.4 s, maksimalna brzina od 232 km/h, prosečna potrošnja goriva od 4.3 l/100km i 111 g CO2 po km. 

Nešto kasnije će uslediti i motor 1.2 TFSI, koji proizvodi 77 kW (105 ks) i 175 Nm obrtnog momenta. Zajedno sa S tronic-om, on ubrzava od 0 do 100 km/h za 10.7 s i dostiže maksimalnu brzinu od 193 km/h .Prosečna potrošnja goriva je samo 4.9 l/100km, čemu odgovara CO2 emisija od 114 g /km. 

Novi motor 1.4 TFSI u A3 Sportback teži samo 107 kg, što je  21 kg manje u odnosu na prethodnika. On proizvodi 90 kW (122 ks) i 200 Nm obrtnog momenta, ubrzava od 0 do 100 km/h za 9.3 s i dostiže maksimalnu brzinu od 203 km/h. Prosečno troši 5.3 l/100km, što odgovara  123 g CO2/km. 

Druga verzija 1.4 TFSI uslediće nešto kasnije i ona proizvodi 103 kW (140 ks) i 250 Nm obrtnog momenta. Prosečna potrošnja ovog snažnog motora je  4.7 l/100km; CO2 emisija je samo 110 g/km. Za 8.4 s dostiže od 0 do 100km i ima maksimalnu brzinu od  213 km/h. 

Novi 1.8 TFSI, najsnažniji benzinski motor u gami proizvodi  132 kW (180 ks) i 250 Nm obrtnog momenta. On kombinuje FSI direktno ubrizgavanje sa indirektnim ubrizgavanjem i koristi Audi system zatvaranja i otvaranja ventila. Ključni podaci sa S tronic-om i pogonom na prednje točkove: od 0 do 100 km/h za 7.3 s, maksimalna brzina od 232 km/h i prosečna potrošnja od 5.6 l/100 km čemu odgovara 130 g CO2 /km.

Prenos snage 

Svi motori kod novog Audi A3 Sportback-a su ukombinovani sa manuelnim menjačem sa šest brzina. S tronic je dostupan kao opcional kod svih motora. 

Vozač može da koristi S tronic putem ručice menjača ili putem opcionalnih komandi na upravljaču za promenu brzina. Broj obrtaja je nešto veći u automatskom S režimu, dok D režim daje prioritet većem odnosu brzina. Kada je u kombinaciji sa Audi drive select-om (standard kod A3 Ambition), S tronic obuhvata funkciju  praznog hoda u ekonomičnom režimu koji onda dodatno umanjuje potrošnju goriva. 

Sa motorima koji proizvode 103 kW (140 ks), snaga se prenosi  na prednje točkove. quattro permanentni pogon na četiri točka je dostupan kao opcional za 1.8 TFSI i  2.0 TDI. 

Šasija 

Šasija novog Audi A3 Sportback-a je balansirana, skladna i sportska zahvaljujući fino izbalansiranoj raspodeli osovinskog opterećenja. Prednja osovina je podignuta napred za 40 mm u poređenju sa prethodnim modelom, skraćujući ispust u skladu sa tim. 

Prednja osovina Audi A3 Sportback je McPherson konstrukcija sa poprečnim ramenom upravljača i lakim aluminijumskim okretnim ležajima. Postavljena je na aluminijumskom pomoćnom okviru. Postavljeno na čeličnom pomoćnom okviru, zadnje oslanjanje sa četiri spone upravlja udužnim i poprečnim silama nezavisno. Opruge i amortizeri su postavljeni odvojeno. Dva dostupna sportska oslanjanja spuštaju karoseriju za  15 odnosno 25 mm. 

U zavisnosti od nivoa opreme, novi Audi A3 Sportback ima felne od  16 ili 17 inča, sa atraktivno dizajniranim felnama i do 18 inča koje su dostupne kao dodatna oprema. 

ESC elektronska stabilizacija obuhvata elektronski limitirani slip diferencijal, koji pomaže vozaču u vožnji u krivinama. Ako se točak na jednoj od osovina okrene, elektronski limitirani slip diferencijal lagano koči, dovodeći do toga da vozilo lagano skrene. Elektromehanička parking kočnica se može dopuniti sa  funkcijom hill hold assist. 

Audi drive select (standard kod Ambition) čini vožnju novog A3 Sportback-a dinamičnim i inspirativnim doživljajem. Vozač pritiskom na dugme odlučuje da li će  akcelerator, upravljač i opcionalni  S tronic raditi u  comfort, automatic, dynamic, individual ili ekonomičnom režimu.

U ekonomičnom režimu, opcionalni deluxe automatski klima uređaj, adaptivna svetla i adaptivni tempomat takođe rade u režimu kreiranom da optimizuje potrošnju goriva. 

Infotainment 

Novi  Audi A3 Sportback predstavlja revolucionarnu inovaciju u okviru mobilne komunikacione elektronike – modularnu infotainment platformu (MIB). 

Centralni kompjuter novog MMI obuhvata MMX tablu (MMX: Multi-Media eXtension). Čip koji generiše složene 3D slike se koristi kod svih funkcija online, glasovna kontrola, mediji, navigacija i telefon.

Ekran visoke rezolucije MMI operativnog sistema ima ili 5.8 ili 7 inča u dijagonali i automatski se izvlači iz instrument table. Sa samo 11 mm debljine, njegovo lagano kućište je u crnoj boji sa visokim sjajem za elegantan, premijum izgled. 

Novi Audi A3 Sportback u standardnoj opremi ima Audi radio. U sledećem nivou,  MMI radio  obuhvata kontrolni terminal i ekran od 5.8 inča na izvlačenje. Uz ovo se može dodatno poručiti i opcionalni connectivity paket koji obuhvata Audi muzički interfejs za integraciju mobilnog plejera, Bluetooth interfejs i pripremu za navigacioni sistem. 

Ako kupac kasnije kupi SD karticu sa navigacionim podacima ili odabere navigacioni paket na samom početku, MMI radio postaje navigacioni uređaj. 

Top verzija je MMI navigacija plus sa MMI touch – medijski centar sa kapacitetom memorije od 60 GB, DVD i glasovna kontrola sa celom reči. Ekran od 7 inča sa visokom rezolucijom prikazuje mapu sa detaljnom  3D grafikom. Mobilni telefoni i plejeri se mogu ukombinovati sa MMI navigacijom plus putem integrisanog Bluetooth interfejsa. 

Opcionalni Bang & Olufsen zvučni sistem, snage 705-watt, sa 14 zvučnika, dostupan je pored Audi zvučnog sistema. 

Audi connect 

Termin Audi connect se odnosi na sve tehnologije koje vozača povezuju sa  vozilom, internetom, infrastrukturom, kao i sa drugim vozilima. 

Bluetooth online telefon, produžetak MMI navigacije plus, povezuje se sa internetom putem UMTS. Integrisani WLAN hotspot omogućava putnicima da surfuju internetom i da šalju mejlove na i do osam mobilnih uređaja. Sistem pruža vozaču informacije od navigacije sa slikama sa  Google Earth  i Google POI pretrage do online informacija o saobraćaju. Vesti i informativne usluge zaokružuju ovu listu usluga. 

Nova usluga u okviru Audi connect je Picturebook Navigacija. Vozač skladišti fotografije destinacija povezane sa navigacionim podacima u  “slikovnici” (“picture book”) na serveru. Ovo mogu biti lične fotografije vozača ili slike sa  Google Earth ili sa online community. 

Vozač može da koristi slike da bi sastavio rutu. Ova usluga je posebno atraktivna kada su u pitanju godišnji odmori. 

Sistemi asistencije vozaču 

Najvažniji deo ove napredne tehnologije je  Audi adaptivni tempomat. Pri brzini i do 150 km/h, tempomat baziran na radaru drži automobile na distanci koju određuje vozač automobila koji je ispred. Sa paketom sistema asistencije, sistem je aktivan i pri brzini od 200 km/h. U kombinaciji sa S tronic-om, ACC nudi i stop & go funkciju za manje brzine. 

Dodatni sistemi upotpunjuju ovaj asortiman. Audi side assist prati promenu trake, a Audi active lane assist pomaže vozaču da ostane u svojoj traci lagano ispravljajući elektromehaničko upravljanje, ako je neophodno. Video kamera ovog sistema se takođe koristi za sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, koji prikazuje ograničenje brzine i druge znakove u saobraćaju. Informativni sistem za vozača sa preporukom za pravljenje pauze detektuje kada je vozač umoran i šalje mu upozorenje. 

Nekoliko sistema je dostupno kako bi se olakšalo parkiranje; na samom vrhu je park assist sistem sa ekranom od 360°. On od vozača preuzima upravljanje i pri paralelnom i pri vertikalnom parkiranju, manevrišući više puta, ako je potrebno. Njegovih 12 senzora detektuju prepreke svuda oko vozila. Park assist sistem se može dopuniti kamerom sa pogledom pozadi. 

Još jedan važan opcional je sigurnosni sistem Audi pre sense basic. Ukoliko A3 Sportback počinje da zanosi, on električno zateže sigurnosne pojaseve, a prozori i šiber se zatvaraju. Dodatna funkcija pre sense front je integrisana u adaptivni tempomat. U slučaju udara u zadnji deo, on u fazama upozorava vozača i inicira precizno i delimično kočenje, ako je neophodno. 

Karakteristike 

Audi lansira novi A3 Sportback sa čitavim nizom standardne opreme, koji između ostalog obuhvata manuelni klima uređaj i indikator pritiska u gumama.

Informacioni sistem za vozača sa ekranom u boji je standard kod nivoa opreme  Ambition i Ambiente. Pored funkcije za preporuku vozaču za pravljenje pauze, on obuhvata i ekonomičan program sa indikacijom promene brzine. 

A3 Sportback Ambition obuhvata i sportska sedišta, sportsko oslanjanje, alu felne od 17 inča, kao i Audi drive select sistem. Nivo opreme Ambiente obuhvata tempomat, LED paket unutrašnjeg osvetljenja i sistem za parkiranje unazad. 

Tehnologija osvetljenja 

Novi Audi A3 Sportback može opcionalno biti opremljen xenon plus farovima sa integrisanim LED dnevnim svetlima. Ukoliko su ugrađeni xenon plus farovi, zadnja svetla takođe imaju LED tehnologiju. 

Ono što se najpre pojavilo u premijum kompakt klasi su opcionalni LED farovi, što je prethodno bilo dostupno samo kod vozila velikih dimenzija. 

U zavisnosti od izabranih karakteristika, jak snop se uključuje automatski i LED ugaona svetla osvetljavaju uske uglove. Svetla za sve vremenske uslove povećavaju bezbednost po magli ili snegu. 

Stvoren je dodatni akcenat na osvetljenje komandi u vratima, u delu za noge i držačima za čaše, kao i ambijentalno osvetljenje od krova čiji snop je usmeren ka centralnoj konzoli. 

Fotografije: AutoExclusive

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group