Utisci: Mazda 2 (model 2007-2014)

Bilo da je u pitanju kupovina prvog automobila ili auto za svaki dan, Mazda 2 druge generacije, se uklapa u svaki postavljeni zadatak.

Predstavljena tržištu 2007.godine, Mazda 2 je zamenjena novim modelom 2014.godine. Testirani model pogon dobija od 1.6 litarskog dizel motora koji se pokazao kao u potpunosti pouzdan. Posebnu napomenu  je zaslužio i osećaj koji automobil pruža u vidu upravljivosti, kao i iskorišćenog prostora u kabini. Naravno da automobili klase kao što je Mazda 2 nisu pogodni za velike selidbe, ali prostora u kabini ima više nego što je utisak na prvi pogled. Na sve to dodati već poznati komfor Mazde, kao i prefinjenost u završnoj obradi, uz relativno nisku cenu održavanja, može se reća da je Mazda da uspešan model malog gradskog automobila.

Motori u ponudi uključuju prilično jednostavan izbor, možete izabrati između benzinskih 1.3 litra i 1.5l (55kw i 76kw), dok dizel motori dolaze u varijantama od 1.4 litra i 1.6l (50kw i 70kw).

Početni modeli sa TS oznakom dolaze sa standardnom opremom u vidu prednjih podizača stakala, elektro podešavanjem retrovizora, centralnom bravom i daljinskim zaključavanjem, kao i muzičkim uređajem sa dva zvučnika. Klima nije standardna oprema za početne modele, kao i za više druge opreme, potrebno je izabrati bogatiju verziju Mazde 2. Najbolji izbor je TS2 paket, koji dolazi sa uključenom klimom, prednjim i bočnim vazdušnim jastucima, multifunkcionalnim volanom, bogatijim audio sistemom kao i potencijalno životno spašavajućim ESP sistemom.

Neke od alternativa Mazdi 2 mogu biti Ford Fiesta koja je takođe među jeftinijima za održavanje, a pritom ne gubeći ništa na pouzdanosti. U izbor mogu ići i Peugeot 207, Renault Clio, Toyota Yaris kao i Škoda Fabia.

Pažnju pre kupovine treba obratiti na unutrašnjost i proveriti da li odgovara vašim potrebama. Prtljažni prostor je u kritičnim granicama, jer pruža samo 250 litara korisnog prostora i sa veoma nezgodnim visokim zadnjim pragom koji otežava unos stvari. Proveriti unutrašnjost kabine za slučaj da su neki elementi ispali iz svog ležišta od upotrebe ili su polomljeni, pošto kvalitet materijala posle određenih godina i pređenih kilometara može da oslabi. Pedala kvačila može ispuštati čudne zvukove za koje iz Mazde kažu da su karakteristični za ovaj model, dok lek još uvek ne postoji.

Mazda nije premijum proizvođač najpopularnijih automobila današnjice, pa iz tog razloga često bude skrajnut u stranu kada se razmišlja o odabiru sledećeg automobila, što je često greška, jer japanska industrija je mnogo puta do sada pozala pravo umeće na automobilima proizvedenim zadnje decenije, koji se odlikuju odličnom upravljivošću, pouzdanošću, pristojnim nivoom opreme i cenom održavanja. Mazda 2 se savršeno uklapa u niz uspešnih modela.

N.S.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group