Qvale Mangusta - jedna od najbolje čuvanih tajni Italije - ide na aukciju

Sa samo oko 270 ikada napravljenih primeraka, Qvale Mangusta je dizajnirana od strane neverovatno talentovane grupe ljudi i kreirana je sa visokokvalitetnim materijalima i tehnikama...

Neverovatno ali istinito, ovaj model nije naišao na naklonost javnosti, zbog čega je proizveden u ograničenom broju do samo 270 jedinica. Na kraju krajeva, Qvale Mangusta, automobil visokog kvaliteta, imao je koncept koji su dizajnirali neki od najautoritativnijih profesionalaca tog vremena. Da ne pominjemo očaravajuće linije, osmišljene kreativnošću neponovljivog dizajnera Marčela Gandinija.

Ono što je odredilo njegovo kratko postojanje, koje je počelo 1999. i okončano dve godine kasnije, bio je raspad sporazuma između De Tomasa i Qvale, američke kompanije koja je odlučila da podrži rođenje modela. Zato je ova kreacija ostala samo delimično ostvaren san, a zapravo i malo poznat. Do danas, Qvale Mangusta je jedan od najatraktivnijih jangtajmera za entuzijaste, ne samo zbog svojih zapaženih tehničkih karakteristika i završne obrade, već i zbog svoje retkosti.

Primerak koji će se naći na aukciji na najvećoj evropskoj digitalnoj platformi posvećenoj starinskim vozilima u potpunosti demonstrira ove vrline. Primerak iz 2003. godine, predstavljen je na aukciji u odličnom stanju, delimično zahvaljujući karoseriji otpornoj na rđu od dvoslojne livene staklene smole sa RTM (Resin Transfer Moulding) izolacionom penom iznutra.

Karoserija Qvale Mangusta je takođe bila inovativna jer je napravljena od lima zavarenog na takav način da mu daje veoma visoku otpornost na torziju i obezbeđuje da nijedan deo nikada ne bude pod opterećenjem izvijanja. I bio je pričvršćen na ram, novi koncept za to vreme, koji je omogućavao da se paneli lako zamene u slučaju oštećenja. Što se tiče šasije, nije slučajno da je dizajner Formule 1, Enrikes Skalabroni, sa iskustvom u Ferrari, Dallara i Williams brendovima, pozvan da je dizajnira.

Još jedna jaka osobenost automobila bio je krut krov koji se rotirao i nestajao iza zadnjeg sedišta zahvaljujući agilnom sistemu kreiranom ad hoc, nazvanom Roto-Top. Motor je neverovatan Ford 4,6-litarski V8 koji razvija 315 KS, uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Kožna unutrašnjost, završena sa velikom dozom umeća, pokazuje malo znakova habanja u ovom potpuno funkcionalnom primerku sa malom kilometražom koji će biti dostupan za aukciju na Car & Classic. U ovom slučaju, elegantna crna boja je kombinovana sa tamnosmeđom presvlakom i, s obzirom na stanje oba, čini se neverovatno da je primerak star 21 godinu, što svedoči o tome koliko je automobil dobro napravljen i održavan.

Opremljen ASI (Automotoclub Storico Italiano) sertifikatom koji potvrđuje njegovo poreklo, automobil predstavlja fascinantnu priliku za ljubitelje italijanskih sportskih automobila, kao i za kolekcionare retkih automobila. Car & Classic procenjuje prodajnu vrednost između 44.000 i 50.000 evra; moguće je licitirati i pre početka aukcije - zakazane za sredu 5. juna - direktno na namenskoj stranici.

Ime Mangusta je nastalo iz želje da se oživi čuveni kupe De Tomaso koji se proizvodio od 1967. do 1971. godine. Iako je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 1996. godine, nova kreacija se zvala Bigua. Ali Brus Kvejl, koji je tada finansirao njegovu proizvodnju, bio je zvanični uvoznik De Tomasa u Sjedinjenim Državama i rado bi želeo da ponovi uspeh ranijeg superautomobila. Inženjer Đordano Kazarini, koji je u to vreme bio tehnički direktor Maserati brenda, postavljen je za šefa projekta u kompaniji argentinskog preduzetnika. Fabrika, sa 45 zaposlenih, postavljena je u zgradi u kojoj se danas nalazi Maserati Corse.

Šteta što su snažni karakteri dvojice biznismena doveli do sukoba, brzo ugasivši produkciju. U tom trenutku ime automobila je ostalo, ali se promenio logo kojem je pripadao, koji je postao Qvale. Sve dok projekat automobila nije privukao MG Rover i američki preduzetnik je pristao da im isporuči šasiju bez karoserije. Međutim, proizvodnja je blokirana, ali je naknadno stvoren MG SV, izgrađen u ograničenoj seriji uvek pod upravom istog inženjera, kupljen od strane britanske kompanije.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group