Polovna Fiat Panda (04-12) - na šta obratiti pažnju

Fiat Panda je gradski auto, koji je u svojoj prvoj iteraciji Mk1 predstavljen davne 1980. i proizvodio  se do 1986. kada su napravljene neke promene. Od 1986. do 2003. pravljen je Mk2 sa samo nekoliko sitnih izmena.

 

Sledeća generacija, o kojoj ovde pričamo, Mk3, koju nazivaju nova Panda, ili "Nuova Panda" je izabrana za auto godine 2004. Sledeća generacija Mk4 je predstavljena u Frankfurtu i proizvodićese u Italiji u Promigliano d'Arco postrojenju. 

Za 31 goidnu, Fiat je prodao preko 6.5 miliona Pandi širom sveta, sa više od 4.5 miliona primeraka prve serije. Poslednja generacija Pande u verziji Panda 4x4 je osvojila nagradu "SUV of The Year" koju dodeljuje Top Gear magazin.

 

Kakva je polovna Fiat Panda?

Retko koji automobil iz ovog segmenta će ostaviti na vas utisak kao Fiat Panda. 

Vožnja u ovom automobilu je bolja nego što biste očekivali. Tri mala motora između kojih možete da birate daju "dovoljno" snage i performansi, a upravljanje je solidno, iako automobilu ponekad nedostaje kontrole na prednjem delu. Upravljački sistem je dobar i precizan. 

Osećaj u vožnji je udoban u Panda reaguje dobra na sve vrste podloga. Izolacija kabine je iznad svih standarda, pa tako su zvuk motora i vetra veoma tihi u kabini, pogotovu pošto je u pitanju gradski automobil .

Enterijer je impresivan. Čak i osnovni modeli imaju zadnje sedište sa opcijom pomeranja narped-nazad što daje mogućnost da se udobno smesti četvoro odraslih ljudi, dok modeli sa višom cenom nude još više akomoditeta. Gepek je u sa obzirom na veličinu Pande, veoma prostran. 

 

Za koju polovnu Fiat Pandu da se odlučim?

Model sa motorom 1.3 turbo dizel je odličan - poseduje 70ks i brži i fleksibilniji nego benzinci. Nažalost, dosta je skuplji od modela sa benzinskim motorima. 

Iz tog razloga, preporučujemo 1.2 benzinac sa 60ks. Možete uzeti u obzir i 1.1 sa 54ks, dobar je za vožnju po gradu, lepo reaguje na gas, ali dodatna snaga iz 1.2 motora je dragocena na otvorenom putu.

Osnovni model Active nema neku neophodnu opremu, ali dobijate prednje električne podizače, servo upravljanje i prednje air bagove. 

Dynamic paket opreme dodaje CD plejer, podesivi volan i centralnu bravu, dok Dynamic AirCon, dobija, pogodili ste, klimu i time postaje naš favorit.

Verzija Dynamic Skydome ima električni pokretni krov, dok Eleganza dolazi sa alu felnama i još nekim detaljima. Tu je takođe i 4x4 verzija sa 1.2 motorom. 

 

Da li su visoki troškovi održavanja za Fiat Pandu?

Polovna Panda je daleko od skupe. Kao nova je bila jeftina i iako im cena sporo pada i dalje su veoma povoljne. Povrh svega potrošnja je veoma dobra sa impresivnim dizelima koji daju 3.58 L/100km. 

Benzinci su takođe štedljivi, pa 1.1 daje 4.74 L/100km, dok je 1.2 nešto bolji sa 4.67 L/100km. Čak i 4x4 vezija daje  5.5 L/100km. 

Registracija i servis su veoma povoljni, sa delovima koji među najjeftinijima u klasi. 

 

Na šta obratiti pažnju kod polovne Fiat Pande?

Panda se pokazala kao solidna kada je pouzdanost u pitanju. Vlasnici su mahom zadovoljni Pandom i u svim anketama Panda je na visokom prvom mestu kada su Fiatovi modeli u pitanju. 

Vrlo malo problema se prijavljuje kod Fiat Pande, ali naravno da ima stvari na koje treba da obratite pažnju. Poznati su problemi sa kvačilom, koje se prbrzo trošilo, a kod nekih primeraka je prijavljen problem sa ručnom kočnicom, gde je otkazivao mehanizam. Ako kupujete MultiJet dizel, pitajte prethodnog vlasika o potrošnji ulja i goriva jer su neki vlasnici prijavili da je potrošnja oba bila previsoka. 

 

ZA: Dovoljno prostora za četvoro odraslih osoba, solidan automobil niske cene

PROTIV : 1.2 motor je prebučan i osnovni paketi opreme su šturi

REZIME : Jeftin za kupiti i dobra investicija

 

ODLUČITE SE ZA :  1.2 Dynamic AirCon

IZBEGAVAJTE : 1.3 MultiJet Sporting/1.2 4x4

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group