Mazda MX-5 Miata svakog dana postaje sve skuplji polovnjak

Više slika

Više slika

Mazda MX-5 Miata predstavlja ljubav koju je teško zaboraviti...

Interesovanje koje ova linija poseduje nateralo nas je da ponovo pogledamo koliko zapravo, dobri primerci popularnog roudstera komapanije Mazda mogu koštati danas. Pravo iznenađenje predstavlja saznanje koliko su cene ovog klasičnog sportskog automobila porasle, ali, svako ko poznaje materiju, lako će shvatiti zašto su ljudi spremni da daju veliki novac za ovaj model.

9.2.1989. godine, kompanija Mazda po prvi put je predstavila MX-5 Miata model na sajmu automobila u Čikagu. Linija je svoju inspiraciju pronašla u klasičnim britanskim roudster modelima, koji su poslužili kao motiv za njen dizajn i vozačku filozofiju. Dosta komponenti ovog automobila bilo je novo za japanski brend, koji tada još nije bio preterano vičan stvaranju kompaktnih kabrioleta sa pogonom na zadnjoj osovini.

Očigledno, brend je odradio savršen posao, jer je ovaj roudster, od kada je izašao na tržište, bio jedan od najpovoljnijih i najinteresantnijih sportskih uličnih automobila. Ako ubrzamo 28 godina unapred do danas, možemo videti da je NA Miata i dalje jedna od najboljih opcija na tržištu polovnjaka.

Svako ko je seo za volan originalnog modela Miata, dobro zna zašto je ova mašina nastavila da prestavlja savršen izbor i zašto je izdržala test vremena. Sa druge strane, Mazda je kreirala milion jedinica ovog čuda, što je dovoljno da razumemo uspeh koji je postigla.

Raniji modeli, pre 1994. godine, posedovali su četvorocilindrični motor zapremine 1,6 litara, koji je stvarao 116 ks. Iako je ova cifra smešna po današnjim standardima, ona je bila više nego dovoljna za stvaranje dobro provedenog vremena. Za modele pomenute godine, sportska linija profitirala je od 1,8 litara velikog motora, ali je njegova snaga porasla na 128 ks. Ovo je i dalje ništa u poređenju sa modernim sportskim modelima.

Međutim, stvar sa Miata modelima nikada nije svedena na obaranja rekorda prave linije i trka na 400 metara. Sa ovim modelom kupci dobijaju uživanje, aktivno učestvovanje u vožnji i nešto sa čim je bilo veoma lako upravljati kada stvari krenu po zlu. Nije da je išta ikada išlo u tom pravcu, jer se automobil takođe pokazao kao veoma pouzdan.

Koliko god puta ponavljali, kao pokvarena ploča, da zaista postoji nešto posebno vezano za MX-5 Miata automobile, istina nikako neće biti umanjena, a to najbolje ipak znaju svi ljudi koji su ih ikada posedovali. Modeli sa motorima 1,6 litara zapremine bili su prilično spori, ali su svoje vozače uvek terali da dodaju gas u krivinama i ulaze daleko brže.

Promena brzina je u Miata modelu bila kratka i precizna, a pošto je nedostajalo nešto konja, onda su svi za volanom češće prebacivali stepen kako bi održali motor na vrhuncu njegovih mogućnosti. Kada jednom dostigne svoj maksimum, MX-5 je pružao neverovatno zadovljstvo, koje je istovremeno donosilo želju za još većim brzinama.

Ovakav osećaj ne pruža bilo koji drugi automobil na svetu, ali nikako nije jasno zašto su ljudi spremni da prodaju svoje veoma voljene Miata primerke za veliku količinu novca. Miata je fantastičan automobil, jedan od onih koji svaki pravi ljubitelj autoindustrije mora imati u jednom delu svog života. Međutim, cene MX-5 linije postale su apsurdne.

Cene MX-5 Miata modela danas se u proseku kreću od 2,500, do 15.000 evra u zavisnosti od kilometraže koja dolazi na satu, godišta i motora koji automobil poseduje.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group