Koliko M3 gubi na snazi nakon 278.416 pređenih kilometara

Kada govorimo o starim automobilima, uvek navodimo snagu i cifre performansi koje je proizvođač naveo prilikom izlaska modela iz fabrike...

Međutim, koliko je od svih tih konja zapravo ostalo i koliko može preživeti u motoru nakon dve ili tri decenije kasnije i koliko njih se zaista može ponovo vratiti jedino potpunom restauracijom jedinice? Kako bi to saznali, Kristian, za YouTube kanala Vehicle Virals, uputio se na dino test sa modelom E46 M3, koji je uspeo da kupi za svega tri hiljade dolara prošle godine.

Naravno, on nije kupio salonski primerak za novac koji je morao da izdvoji, posebno kada imamo u vidu cene E46 M3 modela, jasno je da se ovde radi o nečemu što je nezamislivo jeftino i u prilično lošem stanju. Automobil ima brojne probleme, uključujući i činjenicu da je prešao 278.416,5+ kilometara u karijeri.

Kupljen u predstavništvu sa fabričkim BMW SMG automatizovanim manualnim menjačem, 3,2 litara veliki ravni S54 šestocilindraš blago je modifikovan sa ECU tjuniranjem, izduvnim glavama i performansnim usisnicima. U fabričkom izdanju, BMW je razvijao 333 ks u američkim E46 M3 specifikacijama i u teoriji, pomenute modifikacije ga mogu izjednačiti sa evropskim modelima, koji su prodavani kod nas u M3 CSL izdanju, sa 17 ks više od standardnog M3 modela.

Međutim, kakvo je oštećenje ova silna kilometraža, koju slobodno možemo smatrati veoma brutalnom, učinila motoru? Kristian i njegov drug sugerišu da je ostalo oko 280 ks na zadnjim točkovima, što opet nije previše loša cifra, što znači da svi obožavaoci M3 automobila i dalje mogu očekivati fabričko izdanje u dobrom stanju, jer je ovo svega 16% gubitka od ukupne snage.

Međutim, stari M3 je izvukao 290 ks pri 7.250 u drugom pokušaju, sugerišući da je cifra bila negde oko 350 ks na zamajcu, ukoliko uzmemo u ozbir istovetnu količinu gubitaka na pogonskom delu. Kao što svi ljubitelji tjuninga znaju, dino rezultati mogu varirati u velikim stopama, ali je ovo svakako iznenađujući i veoma dobar rezultat kada se u obzir uzme pređena kilometraža.

Da li je treći pokušaj izvukao još snage? Možda i bi, ali je prethodni test doneo toliko dima od ulja, da vlasnik jednostavno nije imao srca da pokuša još jednom i preuzme rizik da detonira motor ovog automobila. Dino testovi možda sugerišu da masivna pređena kilometraža nije preterano uticala na ovaj M3, ali karike odaju nešto sasvim drugačije.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group