Golf G60 Limited - Retki klasik vrhunskih performansi i neupadljivog stila

Mogućnosti modernih Volkswagen Golf R modela da izađu na kraj sa lošim uslovima na krivudavim putevima pri velikim brzinama, istovremeno ne privlačeći pažnju na sebe, osvojile su srca brojnih obožavalaca automobila širom sveta...

Upravo ta mešavina diskretnog stila, pogona na svim točkovima, visokih performansi i R oznake svojim tragom vodi čak do prvog Golf R32 modela nastalog početkom dvehiljaditih. Međutim, deceniju pre R32 modela na ulicama se pojavio još jedan veoma interesantan automobil koji je doneo isti recept stelt izgleda, brutalnih performansi i vuče lišene proklizavanja. Sa druge strane, niko vam ne može zameriti ukoliko do sada niste čuli za Golf G60 Limited izdanja, jer je njih kreiralo VW Motorsport odeljenje u ekstremno ograničenoj seriji od sedamdeset i jednog modela.

Krajem osamdesetih godina prošlog veka Golf linija kompanije Volkswagen startovala je sa GTI verzijama sa osam valvi i 110 ks, a zatim je dobila pojačanje od u vidu GTI 16v izdanju dobrom za 137 ks i opremljenom istim motorom sa četiri ventila po cilindru. Volkswagen je takođe nudio izdanja svog V8 agregata sa superpunjenjem, koje je kupcima donosilo 158 ks u Corrado kupe, Golf G60 i Golf Rally modelima kockastih rubova, koji su pokušali, ali nisu uspeli da otmu titulu Lancia Delta Integrale mašinama u WRC šampionatu.

Za nešto kockastiji Rallye model je bilo predviđeno da postane vrhunski Golf, tako da ukoliko biste ga videli pokraj G60 Limited modela, sa standardnim rubovima, četvoro vrata i starinskim branicima verovatno ne biste ni primetili njegovo postojanje. Međutim, samo je G60 Limited izdanje dobilo vrhunsku kombinaciju GTI agregata sa šesnaest valvi, duplom radilicom i obrtnog momenta nižeg nivoa odziva iz automobila sa osam ventila i kompresorom, što je rezultiralo sa odličnih 207 ks i učinilo ova izdanja gotovo duplo moćnijim od fabričkih GTI.

Ova mešavina od agregata generisala je i solidnih 252 Nm obrtnog momenta, što je prilično dobro za to vreme, tako da je Volkswagen ubacio i Golf Syncro transmisioni sistem sa pogonom na svim točkovima kako bi osigurao da ništa od izlazne snage G60 modela ne bude uludo protraćeno. Fabrika je navela da ubrzanje ovog modela do stotke iz mesta iznosi nešto malo više od šest sekundi, što je ozbiljno potentno vreme za njegov period.

Jednostavni eksterijer oslobođen je prednje maske sa četiri fara, koju je zamenio model sa duplom postavkom, dok su standardni crveni akcenti zamenili plave. Ovaj automobil je stigao sa nešto širim plastičnim ekstenzijama rubova petnaestoinčnih BBS RM točkova i nekoliko diskretnih oznaka, ali ni sa čim što bi odmah upozorilo na sve ono što se zapravo dešava ispod njegove haube ili pametno dizajniranog kožnog enterijera.

Iako je Limited serija bila dostupna samo sa volanom sa leve strane i za kontinentalni deo Evrope, nekoliko je tokom godina stiglo na ostrvo i upravo je to slučaj sa modelom koji vidite u našoj galeriji. Ova posebna jedinica uvezena je u Englesku 2007. godine i trenutno se nalazi u prodaji putem 4 Star Classics kuće, sa neverovatnom cenom od 93.609,46 evra.

Šesnaesta jedinica od ukupnih 71 na odometru poseduje 108.900 kilometara i nedavno joj je osvežena boja karoserije i enterijerni finiši kako bi izgledala gotovo kao nova. Uz nekoliko modifikacija na pogonskom sklopu ova mašina sada radi bolje nego kada je bila nova zahvaljujući novom super-punjaču, glavama cilindara sa povratnim protokom, Shrik radilicama i specijalnim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group