Za 75. godišnjicu kompanija Porsche redizajnira svoj ikonični logo

Više slika

Više slika

Rezultat sumanuto dugačkog, trogodišnjeg dizajnerskog projekta i razvojnog procesa, korišćenog za ovogodišnju proslavu sedamdeset i pete godišnjice brenda, predstavlja suptilno osveženi znak kompanije prvi put predstavljen 1952. godine, koji će krasiti sve modele njenih automobila do kraja 2023. godine...

Kao što je moguće očekivati, Porsche zapravo nikada neće radikalno promeniti svoj legendarni štit, tako da promene koje stižu u okviru ovog projekta nisu očigledne na prvi pogled. Bazni elementi, zajedno sa Porsche imenom na vrhu, konjem u centru i četiri kvadrata koji poseduju crne i crvene pruge ostalju tu gde su se nalazili decenijama. Međutim, kada se stari i novi znak postave jedan pored drugoga, njihove razlike konačno postaju potpuno jasne.

Prva jasna promena jeste to što je novi znak sada poseduje stil poliranog metala umesto prethodnog zlatnog i svetlucavog izgleda. Porsche je takođe uklonio balonastu pozadinu i iskoristio obrazac pčelinjeg saća na crvenim delovima, ofarbavši slova svog grada crnom bojom. Tu su takođe i suptilne revizije po pitanju oblika šest rogova i moguće je primetiti da konj u sredini sada deluje nešto aktivnije i propinje se nešto više uvis na svojim zadnjim nogama, ali zadržava svoj stav, ne odlazeći u položaj Ferrari verzije.

Sveukupno, novi elementi čine da novi znak deluje daleko modernije od onog koji menja, ali je i dalje ostao u potpunosti prepoznatljiv na prvi pogled. Kao i prethodne revizije, jer ovo naravno nije prvi put da Porsche usavršava svoj znak, novo izdanje donosi suptilna osveženja, odnosno promene izvedene 1954, 1963, 1994, i 2008. godine.

Pre nego što je legendarni znak predstavljen 1952. godine, Porsche automobili su identifikovani po slovima koja su predstavljala ime kompanije. Otvoreno takmičenje u okviru pronalaska prepoznatljive oznake održano je 1951. godine, ali ni jedno rešenje nije bilo dovoljno suptilno, sa finalnim dizajnom kreiranim od strane Franka Zavera Rajmšpiza, crtača koji je takođe osmislio originalni logo kompanije Volkswagen 1936. godine. Konj je preuzet sa Štutgartovog grba, dok su crni i crveni segmenti, zajedno sa jelenovim rogovima preuzeti sa tradicionalnog grba pokraine Hohenzollern.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group