VW zatvara knjige porudžbina i zvanično više neće vraćati svoj Up! GTI model na tržište

Kompanija Volkswagen prekida proizvodnju Up! GTI linije, ukidajući je iz svog opsega i naglašavajući da je malom gradskom kompaktu sa motorom unutrašnjeg sagorevanja došao kraj...

Sve je krenulo sa izveštajima o uklanjanju VW Up! GTI modela iz kataloga za porudžbine u nekoliko zemalja širom Evrope. Ubrzo nakon toga, holandski ogranak nemačkog brenda potvrdio je za Top Gear da se ovaj kompakt neće vraćati, urgirajući svim zainteresovanim kupcima da požure dok traju preostale zalihe. Portparol lokalnog ogranka ovog brenda izjavio je: „Up! GTI zaista neće više moći da bude poručen i neće se vraćati u našu ponudu“, potvrđujući ovim putem da to važi za sva tržišta.

Up! GTI je originalno predstavljen u vidu koncepta 2016. i krenuo je sa zvaničnom tržišnom prodajom dve godine kasnije. Tokom 2020. godine VW je predstavio osveženu verziju sa još više eksperimentalnih karakteristika, nakon kratke pauze na britanskom tržištu koja je trajala od 2019.

Verzija performansi Up! opsega stizala je opremljena nešto moćnijom jedinicom jednolitarskog turbo trocilindraša, koji je bio dobar za 114 ks i 200 Nm obrtnog momenta. Ova snaga se prenosila na prednju osovinu ekskluzivno putem šestostepenog manualnog menjača. Ova postavka bila je dobra za dostizanje stotke iz mesta za 8,8 sekundi i razvijanje maksimalne brzine od 196 km/h. GT model takođe poseduje i sportsku postavku šasije, veće aluminijumske točkove, do sedamnaest inča, dosta agresivnije panele karoserije, GTI oznake i specijalne presvlake unutar putničke kabine.

Sa prekidom proizvodnje i ponude VW Up! GTI modela, jedini preostali kompakti u segmentu malih automobila ostaju nešto veći Suzuki Swift Sport, Ford Fiesta ST i VW Polo GTI. Nemački proizvođač ne planira naslednika ove urbane džepne rakete, okrećući se proizvodnji dosta snažnijeg i potpuno električnog Cupra UrbanRebel koncepta, koji će zapravo predstavljati nešto najbliže što ćemo ikada dobiti kao indirektnu zamenu, jer predstojeći VW ID.1 / ID.2 modeli gotovo sigurno neće dobiti nešto snažnije GTX tretmane.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group