Volkswagen se zvanično povukao sa ruskog tržišta

Volkswagen je ispratio put drugih zapadnih proizvođača automobila i zvanično se povukao sa ruskog tržišta, prodajući svoj udeo u ruskim podružnicama, zajedno sa svojom velikom fabrikom...

Nemački proizvođač automobila sklopio je ugovor sa moskovskim predstavništvom Avilon, sa zvaničnom cenom prodajnog ugovora koja će biti objavljena kasnije, ali izveštaji navode da je Avilon platio otprilike 125 miliona evra kako bi preuzeo njegove poslove u Rusiji i fabriku u zapadnom gradu Kalugi, koja poseduje kapacitet dovoljan za proizvodnju 225.000 jedinica godišnje.

Iako je Volkswagen objavio samo kratki novinski izveštaj vezano za ovaj poslovni potez, kompanija naglašava da joj je ruska vlada izašla u susret sa ponudom i uključila svoje uvozne strukture, distribuciju i lanac poslova nakon prodaje, zajedno sa delatnostima skladištenja i finansijskim uslugama povezanim sa svim zaposlenima.

Kako mediji prenose, Volkswagen je potrošio oko 774 miliona evra kako bi izgradio Kaluga fabriku i otvorio je 2007. godine, pre nego što je dostigao pun proizvodni kapacitet dve godine kasnije. VW je obustavio svoje poslovanje u Rusiji nakon invazije koju je ova zemlja izvršila na Ukrajinu februara meseca prošle godine.

4.000 radnika iz ruske fabrike ostalo je na platnom spisku sve dok se nije saznala konačna sudbina kompanije. Sudeći prema ekspertima iz industrije, brojne velike kompanije čekale su nekoliko meseci pre nego što su odlučile da izađu iz Rusije uprkos tome što im je trebalo više decenija kako bi uspostavili lance snabdevanja širom zemlje.

Proizvođači koji rade u Rusiji upošljavali su 300.000 ljudi tokom 2021. godine, zajedno sa 3,5 miliona u srodnim industrijama. Od eskalacije konflikta između Rusije i Ukrajine, lokalna proizvodnja automobila pala je za 77% sa brojnim velikim igračima koji su se u potpunosti povukli sa tržišta.

Za sada je potpuno nejasno da li je VW posao sa Avilon brendom uključio i klauzule koje omogućuju vraćanje u Rusiju jednog dana. Renault je izašao iz priče sa ugovorom o prodaji 68% svog udela na ruskom tržištu kompaniji AvtoVAZ prošle godine za svega jednu rublju, ali njihov dogovor uključuje i opciju vraćanja poslovanja ukoliko francuski brend to poželi u budućnosti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group