Sredinom ovog veka, avioni će u viziji "Pametnije nebo" poletati uz pomoć lansirne rampe s kraćih pista, a sami će birati najbolje rute kako bi uštedeli svaku litru goriva.
Zaposleni u kompaniji Airbus već neko vreme rade na planovima za budućnost avioindustrije, i dok smo ranije mogli videti kako zamišljaju providne avione, u poslednjoj viziji stvari su okrenuli prema uštedama u vremenu i ekologiji.
U viziji "Pametnije nebo" pokazuju kako bi 2050. godine moglo da izgleda putovanje avionom, a sve je okrenuto prema kraćim letovima i manjoj potrošnji goriva. Tako su zamislili da će avioni imati pomoć pri poletanju, tj avioni bi se s kraćih pista brže i puno strmije vinuli u nebo, te bi brže došli do visine leta.
Pametni avioni po toj viziji bi se potom mogli sami organizovati i odabrati najbolju rutu, zavisno od vremenskih uslova. Na rutama s većim brojem aviona leteli bi u formaciji kao ptice i ostvarili velike uštede.
Kada bi trebalo da slete, avioni bi ranije usporili i sleteli skoro kao jedrilice, a na pisti avioni bi ranije gasili motore. Zahvaljujući tehnologiji, došli bi na poziciju s koje bi ih preuzela vozila koja se kreću na obnovljive izvore energije.
Nova biogoriva i alternativni izvori energije biće neophodni da se osiguraju dovoljne količine goriva i dodatno smanji zagađenje okoline, a isto tako, i infrastruktura i avio luke će se napajati iz vetrenjača koje proizvode struju ili iz solarnih panelima.
Prema kompaniji Airbus, letovi bi tada trebalo da budu u proseku 13 minuta kraći, a to bi moglo uštedeti i do 9 miliona tona goriva na godišnjem nivou.