Većina vozača i dalje ne veruje autonomnim sistemima

Proizvođači automobila samo uskaču u polje naprednih sistema vozačkih asistencija i to sa obe noge, pokušavajući da dodaju koliko god je moguće ovakvih karakteristika u svoje automobile...

Međutim, poslednje istraživanje navodi da je većina kupaca i dalje prilično konzervativna kada se radi o ovakvim sistemima. U ispitivanju vozača po pitanju tri parcijalno automatizovana vozačka sistema – centriranje trake, automatska promena trake i praćenje vozača, otkriveno je da kupci preferiraju sisteme koji im omogućuju veću kontrolu i poseduju veća bezbednosna ograničenja.

Iako je interesovanje vozača za napredne sisteme vozačkih asistencija veoma veliko, oni su prilično sumnjičavi kako ove tehnologije postaju sve više ’hands-free’. Sudeći prema ljudima iza velike studije, vozači danas deluju kao da prihvataju ideju o sistemima koji zahtevaju od njih da ostanu uključeni i mogu prihvatiti nešto previda ljudskog bića.

U slučaju centriranja trake i sistema za promenu trake na primer, vozači tvrde da preferiraju verzije sa rukama na volanu, koje mogu pomoći, ali ne i potpuno preuzeti kontrolu tokom ovih manevara. U slučaju sistema za promenu trake, vozači su veoma skeptični prema sistemima sposobnim za inicijaciju promene trake bez ljudskog uticaja.

Većina ispitanih vozača tvrdi da su veoma komforni kada su u pitanju senzori na upravljaču, kamere koje prate njihove ruke i oni koji prate njihovo lice. Brojni vozači smatraju da su upravljačke opcije bez kontakta daleko stresnije od sistema koji zahtevaju pažnju, što je definitivno kontraintuitivno za sve ljude koji dizajniraju ovakve tehnologije, ali moramo imati na umu da se nismo baš svi složili sa njima, niti nas je sve neko pitao pre nego što ih je kreirao.

Pojedini ljudi definitivno imaju interesovanje za vozila opremljena ovim tehnologijama koje ne zahtevaju previše pažnje, ali kako je poslednja studija zaključila, ovo je grupa koja bi najverovatnije bila zainteresovana za pogrešno korišćenje sistema, čemu smo do sada svedočili bezbroj puta. Njihov glavni argument jeste to što bi oni prilikom autonomnog upravljanja vozilom dobili mogućnost da rade nešto drugo tokom vožnje, ističući još jednom da dosta ljudi nema potpuno razumevanje pojma poluautonomna tehnologija.

Kako je istraživanje zaključilo, kupci koji su skeptični prema tehnologijama automatizacije višeg nivoa, poseduju više argumenata od ljudi koji su zainteresovani za ’hands-free’ sisteme, što samo sugeriše da je konzervativni pristup takođe dobra opcija za proizvođače.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group