Predstojeći V12 model kompanije Lamborghini posedovaće neki stepen električne asistencije, što će ujedno obeležiti kraj jedne ere za italijansku marku, tako da je došlo vreme da se oda počast ovim mašinama, osvrćući se na njihov prvi 3,5 litara veliki V12 agregat...
Kako bi ga dizajnirao, Ferućio Lambordžini potražio je pomoć Đata Bizarinija, kako bi zajedno sa njim stvorio nešto što se danas smatra najprefinjenijim motorom ikada kreiranim. Sa namerom da završi u 350 GT modelima, formula za novi motor bila je potpuno jednostavna, sa Ferućiom koji je želeo V12 model sa 3.500 cc koji stvara 350 ks okruglo.
Međutim, sa svim onim što je znao o svojim mušterijama i njihovoj čežnji za snagom, Lambordžini je dodatno podstakao Bizarinija nudeći mu bonus za svakih deset konjskih snaga više koje uspe iz njega da izvuče.
Naravno, kada je agregat pronašao svoj put do test faze, po prvi put jula meseca 1963. godine, Bizarini je dobro odradio svoj posao i doneo maksimalnih 360 ks pri 9.000 rpm. Kao veliki trkački entuzijasta, Bizarini je iskoristio sve što je mogao po pitanju tehnologije Formula šampionata tokom kreiranja ovog agregata, ali je na nesreću, Lambordžini shvatio da će ga to učiniti daleko nepraktičnijim za masovnu proizvodnju ili upotrebu u grand touring automobilu.
Kompanija se zbog toga okrenula Paolu Stanzaniju, jednom od najslavnijih inžinjera u istoriji kompanije, koji je ovu brutalnu mašinu učinio malo civilizovanijom i pogodnijom za svakodnevnu upotrebu, što je značilo da bude koristan i pri niskim obrtajima.