V12 legenda koja je obeležila čitave generacije superautomobila

Predstojeći V12 model kompanije Lamborghini posedovaće neki stepen električne asistencije, što će ujedno obeležiti kraj jedne ere za italijansku marku, tako da je došlo vreme da se oda počast ovim mašinama, osvrćući se na njihov prvi 3,5 litara veliki V12 agregat...

Kako bi ga dizajnirao, Ferućio Lambordžini potražio je pomoć Đata Bizarinija, kako bi zajedno sa njim stvorio nešto što se danas smatra najprefinjenijim motorom ikada kreiranim. Sa namerom da završi u 350 GT modelima, formula za novi motor bila je potpuno jednostavna, sa Ferućiom koji je želeo V12 model sa 3.500 cc koji stvara 350 ks okruglo.

Međutim, sa svim onim što je znao o svojim mušterijama i njihovoj čežnji za snagom, Lambordžini je dodatno podstakao Bizarinija nudeći mu bonus za svakih deset konjskih snaga više koje uspe iz njega da izvuče.

Naravno, kada je agregat pronašao svoj put do test faze, po prvi put jula meseca 1963. godine, Bizarini je dobro odradio svoj posao i doneo maksimalnih 360 ks pri 9.000 rpm. Kao veliki trkački entuzijasta, Bizarini je iskoristio sve što je mogao po pitanju tehnologije Formula šampionata tokom kreiranja ovog agregata, ali je na nesreću, Lambordžini shvatio da će ga to učiniti daleko nepraktičnijim za masovnu proizvodnju ili upotrebu u grand touring automobilu.

Kompanija se zbog toga okrenula Paolu Stanzaniju, jednom od najslavnijih inžinjera u istoriji kompanije, koji je ovu brutalnu mašinu učinio malo civilizovanijom i pogodnijom za svakodnevnu upotrebu, što je značilo da bude koristan i pri niskim obrtajima.

Rezultat Stanzanijevog rada jednostavno je besprekoran. Iako je agregat izgubio značajnu količinu snage, on je i dalje stvara veoma zdravih, čak i za ovo vreme, 280 konja pri 6.500 rpm. Ovo je sasvim dovoljno kako bi se dostigla planirana maksimalna brzina od 250 km/h. Ova mašina uparena sa aerodinamičnom touring karoserijom zadužena je za stvaranje automobila koji je postao apsolutni hit. Zaista, ovo je prvi 350 GT kompletiran i isporučen Đampieru Đustiju, jednom od najpoznatijih italijanskih bubnjara i člana jednog od masivno popularnih džez bendova iz tog vremena. 400 GT model, koji je usledio nešto kasnije, u svojoj garaži imao je niko drugi do Pola Mekartnija.

Ovaj V12 agregat postaće baza svih budućih uspeha sada već slavnog italijanskog brenda, a tokom godina ova jedinica je modifikovana kako bi ostala u proizvodnji sve do devedesetih, rastući sa 3,5 na mamutskih sedam litara, pomažući pri stvaranju više od 500 ks, pre nego što je na kraju dobila suptilne modifikacije i završila svoju karijeru u Lamborghini Murciélago modelu.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group