Usvajanje električnih automobila i dalje samo u bogatim zemljama

Jedan od najvećih argumenata kritičara električnih vozila jeste njihova cena, koja je jednostavno neprihvatljiva...

Poslednje istraživanje Evropskog udruženja proizvođača automobila u potpunosti podržava ovakvo stanovište ističući da prihvatanje električno pokretanih vozila poseduje najveću stopu u zemljama gde su građani imućniji.

Ova asocijacija predstavlja lobi grupu koja predstavlja proizvođače i njeno istraživanje navodi da ECV vozila, odnosno modeli koji uključuju potpuno električne i priključno hibridne modele, a ne električne modele sa gorivnim ćelijama, trenutno drže 21,6% ukupne prodaje novih automobila na našem kontinentu, ali i to da njihovo prisustvo na tržištu itekako varira u zavisnosti od zemlje.

U zemljama kao što su Grčka, Italija, Poljska i Hrvatska, gde godišnja primanja, nakon poreza i troškova iznose oko 13.000 evra, ovakvi automobili zauzimaju svega 9% tržišta. U Bugarskoj i Slovačkoj, gde godišnja primanja iznose 7.272 i 10.985 evra, ECV modeli iznose svega četiri i 3,7% prodaje novih automobila, a ovo su ujedno dve od tri evropske zemlje sa najmanjim procentom u okviru adaptacije i prelaska na električna vozila.

Sa druge strane, u severnim evropskim nacijama, gde godišnji prihodi prevazilaze 32.000 evra u proseku, ECV modeli čine više od 30% ukupne prodaje novih vozila. U Švedskoj, na primer, ova cifra iznosi 56,1% u okviru prodaje svih novih modela, sa prosečnom zaradom na godišnjem nivou koja iznosi 35.486 evra.

Korelacija između prisvajanja nove tehnologije i finansijskog statusa definitivno ne predstavlja nikakvo iznenađenje, ali je bitno naglasiti je u svakom slučaju. Visoki troškovi baterija, njihova proizvodnja koja je sve samo ne ekološka i skupocena industrijska prekretnica koja je izazvana prelaskom na električna vozila znači da su ona zapravo daleko skuplja za proizvodnju od mašina sa motorima unutrašnjeg sagorevanja i upravo zbog toga stižu sa astronomskim cenama.

Međutim, svi zagovornici ’ekologije’ u industriji nadaju se da će vremenom tehnologija napredovati i da će se troškovi proizvodnje električnih modela smanjiti, dok za potrošače visoka konkurencija i ratovi cenama takođe dolaze kao nešto što mogu toplo pozdraviti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group