Umetnička saradnja: Rolls-Royce & BOVET 1822

"Rolls Royce Boat Tail je čista ekspresija interesovanja svog vlasnika, njegovih uticaja i strasti, sa svakim detaljem koji je pažljivo razmotren. Uživali su radeći sa Bovet 1822 kako bismo zajedno kreirali veličanstvene časovnike, koji takođe služe kao detalji kontrolne table. Zajedno smo kreirali istorijski značajne komade okarakterisane detaljima, strašću, preciznošću i lepotom. Ovi veličanstveni predmeti umetnosti, unikatni poput prve iteracije Boat Tail modela, predstavljaju najfinije primerke veština i vrednosti koje dele naše dve luksuzne kuće" - Torsten Muler-Otvos, CEO Rolls Royce Motor Cars

"Ponosan sam na Bovet 1822 tim, koji je radio u tandemu sa svojim kolegama Rolls Royce brenda kako bi kreirali nešto zaista spektakularno. Vlasnici ovog automobila i bespoke časovnika su lični prijatelji, kao i cenjeni kolekcionari Bovet 1822. Bilo je važno da njima ponudimo nešto najbolje što možemo, odnosno dva sasvim unikatna komada koji nisu ni nalik bilo čemu što smo ranije radili", - Paskal Rafi, vlasnik Bovet 1822

TRENUTAK U VREMENU

Sat u modelima Rolls-Royce često poprima status dragulja, postajući platno za klijenta da u minijaturi ispriča priču o svom novom automobilu. Za Rolls-Royce Boat Tail, nedavno predstavljen unikatni automobil, u kom su svi elementi stvoreni prema tačnim specifikacijama vlasnika, ovaj kultni središnji deo uzdignut je na nove tehničke i estetske visine.

U duhu tople saradnje, Rolls-Royce Motor Cars i švajcarski proizvođači satova, BOVET 1822, stvorili su par jedinstvenih modela za Boat Tail i njegove vlasnike. Ovaj ambiciozni poduhvat okupio je dizajnere, inženjere i zanatlije iz obe luksuzne kuće, u veličanstvenoj demonstraciji njihovih zajedničkih vrednosti izvrsnosti, preciznosti, nasleđa, umeća, inovativnosti i pažnje prema detaljima.

Časovnici su jedinstveni i za horološki i za automobilski svet. Napravljeni u paru - u damskoj i džentlmenskoj verziji - oni su reverzibilni i smešteni su u patentiranom kućištu Amadeo kompanije BOVET 1822, koje im omogućava nošenje na zglobu ili upotrebu u vidu stonog sata, priveska ili džepnog sata, odnosno postavke u središnjem delu kontrolne table Boat Tail automobila.

U SKLADU SA TRADICIJOM

BOVET 1822 je u početku stekao reputaciju praveći luksuzne džepne satove za bogate pokrovitelje u Kini; danas je poznat širom sveta po svojim izvanrednim satovima koji sadrže ručno oslikane brojčanike, detaljnu gravuru i fino finiširane vidljive mehanizme.

Časovnici, stvoreni za ovu prvu iteraciju Boat Tail, imaju posebno dizajnirana kućišta od belog zlata od 18K i odlikuju se odgovarajućim prednjim brojčanicima sa furnirom Caleidolegno koji je jedan od glavnih detalja automobila, a finiširani su imenima vlasnika. Muški časovnik je visoko poliran, dok je damski dekorativno graviran, a zatim ispunjen plavim lakom.

Sa druge strane, brojčanici su individualniji. Muški ima brojčanik od aventurina prikazom noćnog neba nad mestom njegovog rođenja na datum rođenja, dok je damska verzija  ukrašena minijaturnom slikom cvetnog buketa na sedefnom brojčaniku. Ovaj dizajn je tradicionalni motiv BOVET 1822, koji je brend odabrao i personalizovao za vlasnika.

Oba brojčanika imaju ručno ugravirane skulpture Boat Tail, zajedno sa točkovima, kvakom na vratima, ogledalima i ostalim finim detaljima. Bliskom saradnjom, timovi Rolls-Royce i BOVET 1822 uspeli su da postignu precizno podudaranje boja između laka na ovom majušnom umetničkom delu i automobila u punoj veličini.

Dalja bliska saradnja bila je potrebna kako bi se osiguralo da časovnici budu usklađeni sa zahtevima njihove jedinstvene uloge satova za automobile. U izradi satova, težina retko predstavlja problem, ali u ovom slučaju postojalo je ograničenje zajedničke dozvoljene težine satova i njihovih držača. BOVET 1822 je ispunio ovaj zahtev stvorivši potpuno novo kućište od belog zlata prečnika 44 mm. Pored toga, satovi i držači takođe su morali biti testirani u skladu sa standardima automobilske industrije za zaštitu od vibracija i sudara - nešto što prethodno nije preduzeto na mehanizmima ove vrste.

Prema konzervativnoj proceni, za dizajn satova, inženjering, skulpture, minijaturno slikarstvo, intarzijame, mehanizme i kućišta po meri trebalo je ukupno 3000 sati da se završe.

TRANSFORMATIVNI TURBILON

Kada džepni sat ostane miran u jednom položaju tokom bilo kog vremenskog perioda, efekat gravitacije na ključne pokretne delove može narušiti njegovu tačnost. Krajem 18. veka, proizvođači satova rešili su ovaj problem razvijanjem turbijona, gde su točak za izbacivanje i uravnoteženje postavljeni u kavez koji se polako okreće, poništavajući gravitacioni efekat. U ručnom satu, prirodni fizički pokreti nosioca umanjuju potrebu za turbijonom. Međutim, kada se taj isti časovnik postavlja po nekoliko sati vertikalno na instrument tablu automobila, tourbillon zaista dolazi do izražaja.

BOVET 1822 je specijalista za turbijonske mehanizme, za koje poseduje niz patenata i dobio je mnoštvo nagrada, uključujući Aiguille d'Or, najveću časovničarsku čast. Takođe je jedna od retkih kompanija u industriji satova koja proizvodi sopstvene spirale i regulacione organe. Da bi se smanjio potencijalni uticaj vibracija automobila, turbijon ima osovine, a ne tradicionalne kuglične ležajeve, kao i teži točak za ravnotežu i povećana brzina oscilacija za pomoć u preciznosti. Konačno, most na turbijonu je finiširan minijaturisanim Duhom ekstaze ručno izrađenom u zlatu.

MEHANIZAM DRŽAČA KONTROLNE TABLE: SAVRŠENA PRECIZNOST

Držač mehanizma jedinstven je za Rolls-Royce Boat Tail, a dizajnirali su ga inženjeri BOVET 1822 i dizajnerski tim Rolls-Royce Coachbuild-a, od početka pa do kraja. Iako je u Rolls-Royceu vibracija prirodno svedena na apsolutni minimum - neotkrivene vibracije su neizbežno i dalje prisutne. Ovaj izuzetno složeni montažni sklop služi za izolaciju satova od ovih mikrovibracija. Takođe obezbeđuje da rade tiho, lako se montiraju i uklanjaju sa kontrolne table, a pre svega ostaju sigurni i bezbedni.

Ovi izazovi nisu bili slični nijednom koji se inače sreće u izradi satova i proizvodnji automobila. Od samog početka BOVET 1822 je bio odlučan da sledi čisto mehanički pristup u skladu sa svojom tradicijom švajcarske ručno izrađene proizvodnje. Inovativno rešenje inženjera bilo je da svi pokretni delovi sistema budu spoljni, a kontrolna tabla pruža solidno podešavanje za držač. Konačno, Rolls-Royce se pobrinuo da, kada držač ne sadrži jedan od časovnika, može biti prekriven prelepom ugraviranom i lakiranom pločom za prikaz. Ispod sata, instrument tabla je opremljena posebnom fiokom, obloženom istom kožom kao i sedišta Boat Tail-a, koja služi kao prostor za čuvanje satova i drugih sitnica, kada nisu u upotrebi.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2021. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group