Tužno vreme za sve ljubitelje automobila se nastavlja

Era sportskih automobila kompanije Nissan u Evropi bliži se svom kraju, jer se GT-R linija modela postepeno gasi...

U zvaničnoj izjavi za Carscoops, portparol kompanije Nissan izjavio je da: „Nakon 13 godina od evropske premijere ikone pristupačnosti u segmentu autoindustrije visokih performansi, potvrđujemo da će proizvodnja GT-R modela na starom kontinentu biti ugašena zaključno sa martom mesecom ove godine, zbog regulatornih normi u polju regulacije buke, koje su stupile na snagu 2021. godine“.

Podebela zakonska norma cilja ka činjenju automobila tišim i ističe da su neke od poslednjih redukcija nivoa buke za motorna vozila kreirana od 1995. godine potpuno promašile cilj i nisu imale očekivani efekat. Drugim rečima, kako bi se ovo stanje popravilo, ograničenja buke moraće da budu smanjena još više, sa test procesima ispred kojih se nalazi potpuni redizajn.

Iako je ovo veoma kratak pregled, veliku vest predstavlja to što je zakonodavstvo uspelo da ućutka Godzilu. Ovo je definitivno udarac za sve ljubitelje sportaka u Evropi i sigurno veoma bolna stavka za japanski brend, koji je već potvrdio da nova Z varijanta modela neće biti ponuđena na našem kontinentu. Kako je kompanija izjavila 2020. godine, smanjivanje evropskog tržišta sportskih automobila i specifične regulatorne norme po pitanju emisija izduvnih gasova i buke, znače da Nissan neće biti u mogućnosti da predstavi proizvodnu verziju sledeće Z generacije u Evropi.

Kao rezultat ovoga, sportski automobili kompanije Nissan zvanično su mrtvi u Evropi. Naravno, smrt GT-R modela nije toliko iznenađujuća, jer je ovaj prilično zastareli tip automobila naleteo na barikade nametnute regulatornim zakonicima i u nekoliko država van našeg postora, uključujući Australiju, gde je ukinut zbog novih normi u polju bezbednosti prilikom testiranja bočnog udara.

Glasine o sledećoj generaciji GT-R modela, onakvih kakve ih danas znamo, umrle su nešto kasnije, ali zvaničnici japanskog brenda su prethodno izjavili kako nastoje da ubrzaju put kompanije ka elektrifikaciji. Stilski guru kompanije Nissan, Alfonso Albaisa, takođe je nagovestio sledeću generaciju modela, koja će posedovati evolutivni dizajn koji je „manje krilo, više cigla“, odnosno, na tržište će stići automobil koji je nazvan „najbrža cigla na svetu“.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group