Toyota sa svojim novim GR Corolla modelom donosi najbolje iz oba sveta

Modeli kompanije Toyota dobili su reputaciju pomalo dosadnih automobila, ali japanski gigant pokušava da promeni ovo stanje unošenjem sportskih karakteristika i više uzbuđenja u svoje linije...

Već smo imali priliku da vidimo plodove njihovog rada jer se GR86 ispostavio predivnim vozačkim modelom, dok je GR Supra definitivno model koji rastura na trkačkoj stazi. Međutim, ovo su samo počeci, jer japanski brend sada sa 2023 GR Corolla linijom cilja ka kombinovanju svih ovih uzbuđenja i šasije sa petoro vrata. Nakon jednog kruga na Eagles Canyon Raceway trkačkoj stazi, deluje da je kompanija uspela u svojoj nameri.

Međutim, svi kupci će morati da sačekaju nešto više kako bi seli za volan ovih modela lično, ali je prema poslednjem testiranju automobil ispao krajnje impresivan u rukama profesionalnog trkačkog vozača. Uprkos tome što ova vrsta ljudi može gotovo sve učiniti da izgleda dobro, GR Corolla deluje besprekorno tokom kratkog boravka novinara unutar putničke kabine.

Zahvaljujući pogonu na svim točkovima i turbo trocilindričnom motoru sa 1,6 litara zapremine, dobrom za 300 ks i 370 Nm obrtnog momenta, ovaj kompakt poseduje dovoljno snage i vuče kako bi iskoristio najbolje od svega. Po pitanju sistema pogona na svim točkovima, GR-Four sistem potpuno je podesiv i nudi presek od 60:40, 50:50 i 30:70 između prednje i zadnje osvoine. Ovo znači da automobil može bazirati snagu na prednjoj strani, neutralno ili na zadnjoj osovini laganim okretanjem dugmeta.

Iako je ovo verovatno ključna karakteristika, ovaj pogon na svim točkovima poseduje i druge prednosti, od kojih pojedine pomažu ovom kompaktu da ostane neverovatno stabilan čak i nakon što naskoči na ivičnjak i izleti točkovima na travu. Štaviše, GR-Four sistem omogućuje obilje vuče, dodatno poboljšane Michelin Pilot Sport 4 gumama, smeštenim na osamnaestoinčnim metalik crnim točkovima.

Iza ovih točkova nalazi se glomazan kočioni sistem koji donosi klešta sa četiri klipa i četrnaestoinčne diskove napred, sa 11,7 inča velike diskove i dvoklipna klešta pozadi. Ovo je ogromno poboljšanje naspram diskova na standardnim modelima, koji mere 11,5 inča napred i 10,5 inča pozadi. Zbog ovog poboljšanja, GR Corolla poseduje ipresivnu zaustavnu snagu, ali i dovoljno izdržljivosti kako bi izvukao beskrajne i duge krugove na trkačkoj stazi. Međutim, sa desetinama novinara koji su bili veoma radi da se provozaju, kompanija Toyota morala je da uključi dodatno hlađenje između napornih sesija.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group